Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Hva er kvalitetstid med et barn? Og kan egentlig kvalitetstid planlegges? Min erfaring gjennom 13 år med barn er nei. Kvalitetstid kommer av seg selv, og de gangene du legger deg i selen for skulle arrangere kvalitetstid kan du ta deg faen på at det skjærer seg. Og hvor mange timer kvalitetstid må man ha med ungen hver dag for å være en god forelder?
Odine! Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Kvalitetstid er for meg den tida jeg er sammen med barna mine. Uansett hva vi gjør, så er har det sin sjarm (med unntak av i går, da jeg hadde to gråtende barn på fanget)
Gjest Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Kvalitetstid for meg er den tiden vi tilbringer sammen Sånn bortsett fra bilkjøring hit og dit... Til og med husvask kan være kvalitetstid, så lenge frøken fjoll får være med å hjelpe til så er hun fornøyd og så lenge hun er fornøyd så koser hele familien seg hehe
simba>>>3gutter Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Kvalitetstid er den tiden vi er sammen, hva vi gjør kommer ann på hva vi har lyst til å gjøre. En biltur hvor vi snakker sammen kan være bedre kvalitetstid, enn en lekestund hvor mor ikke er helt til stede med hodet sitt( sliten etter en dag på jobb eller når en prøver og planlegge neste dag eller noe sånt)
~~DoraDora~~ Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Kvalitetstid for meg er også den tiden vi får være sammen. Jeg er glad mine barn har mer tid sammen med sin familie, enn det de har i barnehagen. Det setter jeg utrolig høyt I deres liv er hjemmet hovedbasen de første leveårene.
Tøysetipp Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Kvalitetstid.. Det høres så sentimentalromantisk ut. Det bør ikke nødvendigvis være når barnet skjærer gulrøtter til mors lapskaus, til middag. Jeg vil si.. at det er tiden hvor man synes man får noe konstruktivt ut av tiden sammen. Hvor man ser og setter pris på det man opplever sammen. Og det trenger jo ikke være noe stort.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Fnis! Kjenner igjen den der. Den gode samtalen kommer gjerne på sengekanten, side ved side når vi lager mat sammen, eller akkurat når vi skal sette på oss skoene og gå ut. Barna velger liksom den helt selv, helt ut av det blå, når du minst venter det =) Kvalitetstid er akkurat det; kvalitetstid - den kan ikke måles i minutter...
Gjest Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Her om dagen lå jeg, samboeren min og sønnen vår i voksen-senga midt på dagen, tulla, lo og koste oss alle 3. Da utbrøt samboeren min: Nå har vi skikkelig kvalitetstid Og jeg må si meg enig - når alle er samlet og gleder seg over det
Gjest Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Når jeg hører kvalitetstid tenker jeg på stressede foreldre som mååååå gjøre noe med barna. Jeg har dårlig erfaring med kvalitetstid fra min egen barndom. Selv foretrakk jeg de rolige hverdagen. Så for meg er kvalitetstid et begrep jeg forbinder med krampeaktig stress. Selv praktiserer vi tid sammen (dvs at vi er sammen fysisk og er tilstede med tankene på en og samme tid ... ikke lov å være stresset over alt man bør gjøre innen da og da).
mor_til_2_84 Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Kvalitetstid for meg er alt vi gjør sammen som både jeg og min sønn viser glede eller nytte av. Jeg føler meg heldig som har MYE tid hjemme med min sønn, og opplever fine stunder absolutt hver eneste dag. I dag har vi hatt masse god kvalitetstid sammen. Sønnen min er 2 år, og har i dag hjulpet mamman sin med å klippe gress og luke i hekken. Og så stolt som han var av seg selv, og jeg var såklart stolt og. Så har vi sittet på terrrassen og sunget sanger. Vi har vasket klær, og ristet de godt før de havnet på snora. Så til kvelden koste vi oss med masse tull og tøys på badet, før vi leste langt eventyr i saccosekken før det bar i seng. Alt dette er kvalitetstid for meg.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Kanonenig med Tippen over meg. Det kan like gjerne være i bilen på tur til byen som på dass når Guttongen kommenterer hvor digre lår jeg har. Bare det gir oss en god følelse i magen der og da. Og da teller ikke antall timer og minutter. Man kan jo spørre seg; hvem er best mamma; hun med smårutete forkle og grunnstø tro på egen evne som oppdrager, eller hun som innsèr at hun må ha hjelp for å komme i mål?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 Kvalitetstid = en noenlunde rolig og normal hverdag med et par skikkelige lattersalver og samtaler om alt mellom himmel og jord?
Gjest Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 Tid der man koser seg i hverandres selskap, enkelt og greit. Uansett hva man gjør. Kan ikke planlegges etter min mening, men det kan legges til rette for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå