Gå til innhold

ang tannlege.

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet om det er noen mulighet for å dekke dette? har knekt en tann og hull i to andre. store hull!! kommer på mellom 6-7000 å fikse. har ikke penger til det på OS.

veldig vondt.

Videoannonse
Annonse
Gjest marie-s
Skrevet

Da vil jeg tro at du må innom sosialkontoret for å søke hos det. Har du sjekket med en tannlege skole da? Er vist mulig å få rimligere tannlege der.

Skrevet

ok. får gå der å søke i morgen. håper ikke det tar lang tid. hmm tannlegeskole høres skummelt ut. har tannlegeskrekk av værste sort. har en fast jeg bruker som er ekspert på sånne som meg.

Skrevet

hei du..

Jeg var i samme situasjon-tannlegeskrekk til tusen og ikke akkurat råd til tannlegen..Dette var mens jeg gikk gravid.Jeg kontaktet sosialkontoret og fikk beskjed om å fylle ut en søknad om støtte til tannpleie, deretter måtte jeg bestille time hos tannlegen for å få en vurdering og prisoverslag.Så sendte tannlegen sin vurdering til sosialkontoret, og hvis jeg husker riktig fikk både jeg og tannlegen godkjenningspapirene.Tannlegen sa på forhånd at det kunne være at sosialkontoret ikke var villige til å dekke privat tannbehandling, men dette gikk heldigvis smertefritt:) De var veldig okey.

Jeg ble også henvist til spesialist i rotfylling som er endel dyrere enn vanlig behandling, og det dekket de også!

Når/hvis det blir godjent så ordner tannlegen og sosialkontoret resten, du skal bare møte opp!

Masse lykke til:o)

Gjest marie-s
Skrevet

Husk der er det hele tiden en lærer(godt mulig det var han som lærte opp din tannlege) og elevene er nok mye mer forsiktig enn en vanlig tannlege, det burde jo være verdt et forsøk om man ikke får støtte. Bare så du er obs når du søker på støtte fra sosialen så kan hverken du eller barna ha noen ekstra penger på konto noen sted.

Skrevet

Dem sjekker IKKE barnas konto når man søker sosialen. Det har dem ikke lov til. Måtte bare korrigere litt på det hun over skrev:)

Men du kan selvfølgelig ikke ha sparekonto...

Skrevet

he he blir ikke noen feit sparekonto av OS. blir deilig å begynne å jobbe snart:o) slippe å bekymre seg over sånne uforutsette utgifter.

Gjest marie-s
Skrevet

Nei bankene har ingen meldeplik ovenfor sosialen, men du MÅ lever utskrift av alle kontoer, og dette er noe de sjekker på ligningen du også MÅ levere inn, da må du vise at kontoen er i 0. Dette var grunnen til at jeg ikke fikk støtte til mat for over ett år siden når vi trengte hjelp i en mnd. De foreslo også at jeg heller burde prøve å låne penger av familie og venner. (jeg hadde nemlig 2 mnd uten os i fjor sommer etter endt utdanning før jeg begynte på jobb)

Skrevet

Hehe,nei d er jammen sant! OS gjør ikke lommeboken stor!!:)

Deilig m fast inntekt ja,slippe å tenke på d styret der... Glemte å søke på nytt da poden fylte 3 år jeg :0

Så her går jeg da,på 3 mnd UTEN os og UTEN noe anna :S

Og NAV er ikke raske m behandlinga,hihi...

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er med hull og knekt tann.

Men jeg har knust noen tenner, ene fiksa jeg for noen år siden, men den andre må fikses nå, jeg søkte fylkestannlegen om å få det dekt og det har jeg fått medhold i, så her blir den tann.

Kanskje du kan prøve det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...