Gå til innhold

Slik er min hverdag:

Anbefalte innlegg

Skrevet

ARBEIDSDAG:

Jeg og mannen står opp halv syv. Vi steller barna sammen. Han kjører de to minste i barnehagen, mens jeg kjører eldste til sfo. Så går vi på jobb.

Jeg slutter enten kvart over to eller kvart over tre. Han slutter tre. De dagene jeg slutter tidlig, henter jeg alle tre barna. De dagene jeg slutter sent, henter han barnehagebarna, mog jeg sfo barnet.

Vi er hjemme senest fire. Da lager en av oss middag (vi bytter på det), og en leker med barna. Ofte vil barna hjelpe med matlagingen. Så spiser vi middag sammen.

Resten av ettermiddagen er vi alle sammen. Klokken 20 sover barna, og vi har voksentid.

JEG GÅR KVELDSVAKT (en kveld i uka):

Da står jeg opp sammen med barna. Vi steller oss, og følger eldstemann på sfo hvis han vil dit (snart begynner han på skolen). Deretter går vi på en lekepark,leker i hagen, eller går til venninner av meg som også har barn, eller på lekegruppe for barn 0-6 år. Minsten hviler i noen timer(enten hjemme eller i vognen)i løpet av dagen.

Så henter vi storebror (dersom han er på sfo...han har nettopp begynt der), så lager vi middag...ofte sammen. Og så kommer min mor og passer barna fra jeg går på jobb, til min mann kommer hjem en time etterpå. Da er han sammen med de resten av ettermiddagen/kvelden.

FRIDAG : Vi gjør det samme som når jeg går kveldsvakt...og når far kommer hjem er vi sammen som ellers.

I helgene er vi alle sammen hele tiden. Mannen og jeg sover lengre hver vår dag... (Hver tredje helg jobber jeg, og da er han sammen med de mens jeg er på jobb)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja? Høres da helt normalt ut?

Skjønner ikke enkeltes trang (og da mener jeg ikke nødvendigvis deg) til alltid å måtte forsvare seg!

Skrevet

HI

Siden du mislikte de som hentet sent, når starter dine små i barnehagen? Man kan jo også velge å bruke lang tid hjemme om morgenen. For noen kan det være like viktig som å unngå mas på ettermiddagen. I den grad man kan velge.

Selv synes jeg i hvert fall det er hyggelig med god tid om morgenen,med rom for kos og lek.

Skrevet

Det var til de som ville at jeg skulle skrive hvordan vår hverdag er....

Skrevet

Hafnium...

Jeg har generelt to dagvakter i uken...og da blir barna levert rundt halv åtte...

Skrevet

Vi leverer så og si aldri før kl. 08.30 og henter ca kl. 15.30 - 16. er hjemme seinest 16.30. en del dager leverer vi seinere eller henter tidligere. Så ungene bli kanskje henta seint, men de kommer da vitterlig en time etter dine?

Skrevet

...jeg har barna i barnehage ...ca 50 %, men hadde jeg hatt råd, ville jeg iallfall hatt minstemann hjemme hele tiden. Hun er kun 18 mndr, og hadde hatt det best hjemme til hun var litt eldre.

De to eldste har godt av å være litt i barnehage, men ikke fulle dager hver eneste dag. Det er jeg glad de slipper.

Jeg dømmer ingen som må ha barna fullt i barnehage pga jobb, men jeg dømmer de som velger å hente de senere enn de må pga egenpleie.

En ting er å ikke ha valget, en annen ting er når en har valget....

Skrevet

Konklusjonen bør vel være at det er mange kjærlige og gode foreldre der ute og at det ikke er avgjørende om man leverer i barnehagen 7.30 eller 8.30.

Tenk på de barna som har alkoliserte foreldre eller opplever mishandling, går sultne eller redde, opplever krig eller annen nød.

Skrevet

Så ingen av dere har full jobb? Og du og mannen er sammen hele tiden? Ingen aktiviteter for dere selv, trening eller andre ting som bidrar til velvære?

Skrevet

Javel? Ungene mine blir ikke levert før klokka 10, gjerne 11. Hentes ca 15.30.

Synes det er viktigere for dem å ha roligere morgener med en avslappet familiefrokost enn å stresse av gårde og spise frokost i barnehagen.

La dem sove ut, kose seg og leke litt på morrakvisten, starte dagen med et smil og ikke samlebånd med klær, bleier, pusse tenner, sko og jakke.

Skrevet

Lektor doppler med...

Mannen min har full jobb (han begynner halv åtte, og slutter klokken tre )...barnehagen er like ved jobben hans, og jeg jobber ca 60 % , og sfo/skolen er like ved min jobb...

...og ja vi er sammen onmtrent hele tiden. Vi har ofte besøk/er på besøk av vennepar med eller uten unger. Vi går sjelden ut på byen, men gjør vi det, så er det sammen...sammen med felles venner....og etter at ungene er i seng. Går en av oss alene til feks ei venninne/kompis er jo den andre hjemme. Og barna er da også lagt.

Skrevet

Hver arb.dag for min og A sin del begynner ti,min kjære- syv.Vi står opp åtte.Kler oss.Spiser ,leser, prater ja rett og slett koser oss.Mellom ni og halv ti er han levert i b.hagen.Sambo henter mellom halv fire og halv fem og jeg kommer hjem seks eller syv.Hver dag.Alikevel koser vi oss selv om ting ikke er helt etter 1950-tallets forventninger om A4 livet.Ingen skal påstå at jeg svikter barnet mitt av den grunn.Vi er veldig engasjert begge to, så godt det lar seg gjøre og koser oss sammen sånn som det passer OSS I VÅRT LIV!!!!!Så kjære sneversynte, overidealistiske mødre som har satt sitt familieliv som standard. Verden fungerer ikke sånn!!!Vi med lange dager har også muligheten til å skape et trygt og stabilt hjem samtidig som begge er i jobb!

Det er trist og leit at usikre mennesker skal tvinge sine holdninger over på andre for å oppnå selvbekreftelse/forelskelse.

At folk har sine meninger er helt i orden, men da må en respektere andres også-uten å tråkke motparten ned i samvittighetskvernen.

Grrr..Dette måtte ut.Selv om alt som står her sikkert har blitt poengtert andre steder også. SÅNN.

Skrevet

Jeg kjenner jeg får pusteproblemer av å lese om livet deres. Men kos dere!

Skrevet

Hehe...ler godt av din komentar (_l_)...hihi

begynner å få litt pusteproblemer selv også kjenner jeg :D

Skrevet

Og jeg kan ikke annet enn å takk for at du gjorde rompa mi smalere :-)

Men uansett...folk er forskjellige. Dere trives tydeligvis godt sammen...hele tiden...sammen :-) Jeg trenger mer alenetid..frihet..luft, men vi får til det uten at ungene lider noen nød.

Skrevet

Jeg får pusteproblemer av holdningene enkelte har her inne. Så lenge man er to om barn(a) er det organiseringen som er løsningen. Fungerer veldig greit når en begynner tidlig og en begynner sent =)

Fant ut idag at vi har enda et gull på vei , så ikke glem å puste, vi skal nok til nød klare oss. Blir skikkelig lei meg og provosert av de som tror en velger vekk barna når en er i full jobb, trener osv. Som hun lenger oppe sa vil jeg også påpeke at mange barn lider pga alkoholiserte/narkomane foreldre . Altså ting som vi virkelig burde fått krampe av.

Skrevet

> Mannen og jeg sover lengre hver vår dag...

jaha.... ummhmmm.... jeg har stått opp med barna hver eneste dag side de var født, jeg. Ikke mye sove lenge på meg :-) Så jeg tror nok at til sammen i løbet av en uke tilbringer jeg vel så mye tid med mine barn som du med dine.

Skrevet

iznogood...

DER tok du meg... ;)

Skrevet

Får du ikke bare så lyst til å lette på skjørtene innemellom, være litt kraisy og gå ut med venninner?? Til å snakke om slappe pikker og blomsterbedd??

Til å leke gatemusikant eller slippe alle hemninger for en stakket stund??

Tror jeg hadde gått med løkka rundt halsen om jeg skulle levd slik..

Men, tipper vi er like glad i barna våre for det, og at de har det like godt:)

Skrevet

Ler meg ihjel av deg Twintipp:) Du kan få sagt det!

Skrevet

Altså - jeg er 141 år gammel, jeg da. Eller var det 41... Frem til jeg var 32 hadde jeg bare megselv å tenke på - og det gjorde jeg fader meg også :-))

Om jeg skulle hatt litt fritid - så tror jeg at jeg ville hatt... sovet! Til jeg våknet av megselv! Det er min heteste fantasi :-D

Skrevet

Hvem har sagt at de ikke er med venninner da?...eller snakker om både pikk og pakk...??? ...

Jeg for min del er krazy både sammen med venninner ...og med gubben ;-)

...det jeg sa...er at vi er sammen med barna mest mulig når de er våkne, og så pleier vi egoet når de er trygt i seng :)

Skrevet

Halv åtte til tre?

Ja det er jo da 7,5 time, er det ikke?

Mine barn blir levert i barnehagen halv ti, og blir hentet mellom halv fire og fire. Altså max 6,5 time.

Oi da?

Men såklart, de blir jo hentet SÅ sent, så vi kan ikke ha trivelige ettermiddager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...