Gå til innhold

Ekstrem Diett- trenger litt help:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

(wow, lenge siden jeg har vært her inne nå )

Jeg har fått en spesiell sykdom som gjør at jeg må gå på en veldig ekstrem diett. Jeg kan ikke spise melkeprodukter,hvete,sukker,mat med naturlig syre i. Og skal også være forsiktig med fett.

Så jeg kan hovedsaklig spise grønnsaker og frukt uten syre,kylling og fisk (spiser ikke rødt kjøtt) .

SÅ! Noen som har noen spennende eller gode oppskrifter innenfor den maten jeg kan spise ? jeg kjeder meg ihjel når jeg skal lage mat for tiden, ingen ting frister lenger.Innspill taes i mot med stor takk og fanfarer! Veldig gjerne noe med god energi i, da jeg naturlig nok har gått mye og fort ned i vekt, og har dårlig overskudd for tiden.

takker på forhånd!

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...har ikke erfaring med fettfattig kost, men du kan jo prøve disse:

Laksefilet i folie, ha grønnsaker inni folien, og stek til laksen er gjennostekt. Grønnsaker som er gode til: rødløk, purre, gulrot, minimais, brokkoli. Kan varieres med sei, kveite, torsk, røe osv., Kom plutselig på at det sikkert er godt med reker inni også. :-)

Kylling kan varieres mye. Wok med alle favorittgrnnsakene dine, sammen med nudler eller ris om du kan spise det?

Ta en kyllingfilet og slå den flat (som man gjør med biff), og strø med godt krydder. Sprøstek på panna og servèr som hamburger (du kan bake uten hvete?), eller legg godt fyll på som feks pesto og mais og rull sammen før du steker. Ferdiggrillet kylling deles i småbiter, krydres godt og sprøstekes på panna (ta av skinnet for å fa mindre fett), jeg spiser det med en god dressing, evt ris.

Kom ikke på mer, håper du får iallfall ett godt måltid ut av dette.

Skrevet

tusen takk :D Jeg lager mye wok, steker kylling i form sammen med grønnsaker i stekeovnen osv. Kan ikke spise ris eller nudler. Kun litt fullkornsris en sjelden gang. ;)

Skrevet

Stort sett så har kinamat mange av de kriteriene du trenger, sjelden melk, hvete og sukker i noe, lite fett hvis det ikke er fritert, og hvis du da tar grønnsaker uten naturlig syre i, så begynner det å hjelpe. Hvis jeg var deg ville jeg søkt opp oppskrifter på diverse orientalsk mat på nettet, det finnes helt sikkert egne sider med oppskrifter på kinamat, thaimat osv. Der er det nok mange oppskrifter du kan spise eller tilpasse litt.

Fant forresten denne boken, sikkert flere i en bokhandel med godt utvalg.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/partner/produkt.do?rom=MP&produktId=1657869&ept=2&pid=56001

Skrevet

Istedet for pasta og ris kan du bruke linser, bønner og hel bygg.Kjempegodt og kan brukes til mye! supper, gryter og gratenger! kan du spise egg?

Skrevet

Linser og bønner er jo kjempegodt!

Men er rødt kjøtt noe du ikke kan eller ikke vil spise? For om du heretter må leve på en så redusert diett så tror jeg at det er lurt å spise så variert som man kan, og da også rødt kjøtt innimellom.

Skrevet

tusen takk alle sammen :) Jeg liker ikke rødt kjøtt,derfor spiser jeg ikke det. Egg skal jeg helst ikke spise. kjempe snilt av dere ! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...