Gå til innhold

for en forferdelig dag :( var på tidlig ul idag

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 6+2, tror jeg.. og idag var jeg på tidlig ul, og håpet selvfølgelig å få se et bankende hjerte.. men nei, det var dårlig nyheter å få :(

han trodde mest sannsynlig at dette endte i en spontan abort, eller så var jeg mye kortere på vei enn jeg trudde, men det er jo teknisk umulig?? vi hakke hatt sex siden el, og testet positivt 27 juli.. så han sa at dette endte nok i en sa, men de tok en blodprøve og skal ta ny på fredag, og tilbake igjen på tirsdag om en uke for å se om hcg stiger...

er så jævlig lei meg nå:(

noen som har opplevd samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg!

Kan fremdeles håpe det går, men ellers må man jo bare prøve igjen.

Lykke til!

Skrevet

Kjempe lei meg på dine vegne. Jeg har nesten akkurat vært igjennom det samme. Gikk i 4 uker å ventet i "tilfelle" jeg var kortere på vei enn antatt. Men det er fortsatt håp. Noen leger er veldig kjappe til å tro det værste selvom det går bra likevel.

Krysser fingre og tær for deg!

Skrevet

så det gikk galt for deg? off, nei ikke noe gøy.. jeg håper og håper men.. føler alt håp er ute egentlig.. er du gravid på nytt eller?

tusen takk <3 så snilt av deg :)

Skrevet

Var det innvendig eller utvendig UL de tok? Jeg var på uv. UL da jeg var i uke 9, og legen min kunne ikke se noe bankende hjerte. Fikk da beskjed om at det mest sannsynlig var en MA. Ble henvist gyn og fikk da innv. UL. DA så han hjertet!

Krysser fingrene for deg! Uansett helt forferdelig å gå og tro det verste!

Lykke masse til!

Skrevet

Hei!

Både på tidlig og ordinær UL med junior ble jeg målt til å være 4-5 dager kortere enn eggløsning skulle tilsi. Vi hadde heller ikke hatt sex siden EL og denne var jeg helt sikker på pga at jeg målte temperaturen. I tillegg fikk jeg positiv graviditetstest 10 dager etter EL, og kraftig HCG-utslag på EL-test 7 dager etter EL.

Jeg har fått høre at spira kan gå i dvale i begynnelsen, at det vokser litt i rykk og napp. Hvis du trekker 4-5 dager fra 6+2 er det jo ikke sikkert at hjertet har begynt å slå på spira di!

Lykke til!

Skrevet

Jeg mistet til slutt ja. :-( i uke 11, og da hadde fosteret sluttet å utvikle seg så tidlig som i uke 4. Ordentlig snytt føler man seg.

Jeg har ikke testet meg ennå, men er rimelig sikker på at jeg er gravid på nytt. :-) Men får bare se.

Ønsker deg alt godt

Skrevet

Jeg har også fått nøyaktig samme beskjed. Legen mente at jeg mest sannsynlig ikke er så langt på vei som jeg trodde (som ei annen sa her, så kan embryoet ligge litt etter i utviklinga, selv om man har blitt befrukta da og da). Nå skal vi se om hcg stiger, og ta en ny ultrakyl i neste uke.

Krysser fingrene for oss begge to :)

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen, det var forrsten innvendig ultralyd..

har iallfall ikke hatt antydning til blødning enda og det er vel bra. men off, ikke noe gøy å ikke vite..

godt ha noen å få litt trøst av:)

ja bolla23, krysser fingrene for oss begge :D hadde vært kjempe gøy om alt sto bra til<3 hvor langt på vei er du egentlig da? kunne du selv se noe på ultralyden?

Skrevet

Jeg mener at jeg er minst 7 fullgåtte uker. Legen kunne se at slimhinnene hadde "gjort seg klare", så det var tegn til graviditet. Han kunne ikke utelukke svangerskap utenfor livmoren, så jeg går egentlig bare og venter på smertene, jeg...

Det er helt forferdelig å gå slik i uvisshet :(

Skrevet

uff ja, legen min sa ingen ting om slimhinner eller svangerskap utenfor livmoren, men det er noe jeg har begynt å tenke på nå.. angrer på at jeg ikke spurte mer, men ble bare så utrolig lei meg, klarte vel egentlig ikke få frem et ord..

ja, det er grusomt å gå sånn i uvissheten, er hjemme fra jobb jeg nå, orker ikke tanken en gang..

når skal du tilbake? jeg får svar på tirsdag, føles ut som en evigheeet..

Skrevet

Jeg har vært der du er for kun kort tid siden. Det er forferdelig trist og jeg gråt i mange dager. Også fordi vi har prøvd lenge.

Jeg håper for din del at det viser forster anlegg neste gang. Hvis ikkje er det jo ingen vei tilbake dessverre. Ta den tiden det tar. Sørg for en sykemelding nå i starten. Det var veldig godt for meg iallefall

Husk at du kan komme deg raskt på banen igjen og noen får tilbud om litt medisinsk hjelp (pergotime) dersom en har prøvd en stund.. Det ka gjøre susen det.

Du har min dypeste medfølelse.

Skrevet

Jeg får svar på den første prøven i morgen, og den siste på tirsdag. Håper legen vil sende meg til gratis UL, det vil jeg også få svar på i morgen. Får jeg det, drar jeg så snart de har ledig time!

Klarte heller ikke å spørre om så mye, så nå er jeg ganske forvirra!

Skrevet

ja, det er kjempe trist.. begynte du å blø av deg selv eller?

håper at det er noe der neste gang ja, men innerst inne så føler jeg at det ikke får min vei denne gangen =/ jeg ble ganske kjapt gravid så håper jeg blir det fort igjen hvis jeg mister..

går det bedre med deg nå da? du har min dypeste medfølelse også..

Skrevet

lykke til iallefall bolla23, håpe på det beste <3

Skrevet

Hei

Ja det blir som en vanlig menstrasjon. Det er vel hcg som styrer det. Fant dette den gang husker ikke hvor.. Klipper litt for relevans.

-->HCG fordobler seg hver 2. dag til nivået ligger på ca 10.000,...

Hvis graviditeten stopper ved svangerskapsavbrytelse eller abort vil HCG-nivået halveres for hver dag, noe som forklarer hvorfor det kan gå flere uker før det er ute av kroppen og graviditets-testen (som viser hCG-produksjon) igjen blir negativ. Hos noen kan LH (hormonet kroppen avgir ved eggløsning) også gi utslag på en graviditetstest - noe som man ikke vet grunnen til.

Jeg ventet leenge på mens. Kom senere enn jeg trodde. (og tro det eller meg men det føltes som en renselse når den endelig kom! Godt å bli ferdig å kunne se fremover.).

Skrevet

ja,jeg har AKKURAT vært gjennom det der nå:/

jeg ble gravid m ppiller,og hadde liten anelse om når jeg ble gravid,og tok først en blodprøve for å prøve å se sånn ca hvor langt jeg var på vei.den sa ikke så mye,så legen ville ha en til,og fastslo m den at jeg var ca 6-7 uker på vei.så tok jeg en ul på volvat for ti dager siden,den viste kun en tom fostersekk,og jeg fikk beskjed om ny ul i dag,ti dager etter,og om den forrtsatt var tom denne fostersekken skulle jeg ha utskrapning i morgen.i tilleg har de snakket om blæremola fordi hcgprøvene er høye..

gjett om en som ble glad i dag,da ul viste en bitteliten runding,med bankende hjerte:)....som nå ble satt til å være ca fem uker og noen dager...men jeg testet positivt i beg av juli,så....jeg syns det har vært ett forvirrende mareritt,og i dag er jeg så lettet etter ul at jeg bare går og griner,og føler hvor anspent jeg faktisk har vært.

jeg ville prøvet å tenke positivt,jeg.

i fjor hadde jeg en ma,oppdaget det i uke 14.det er så mye som kan skje,men jeg tror man bare må innse at å være gravid er en reise på mange måter,som aldri er sikker før barnet er ute og velskapt:)og med hormonene som blomstrer i tillegg og gjør oss mere sårbare i følelselivet er kanskje ikke så lette å håndtere alltid.jeg er glad jeg har hatt gode venner her som har backet meg opp,vært her,og støttet meg gjennom det,for det har vært helt forferdelig !!!

jeg sender over en diger klem til deg,og alle mine gode tanker:)

Skrevet

TUSEN takk for oppmuntrende innlegg!! :) Vet jeg ikke skal håpe for mye, men klarer likevel ikke la være å ha et håp.. det bare føles helt forferdelig å gå den laaaange uka for å få svar.. jeg ble så skuffa, visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. men jeg har iallefall ikke blødd en dråpe, og føler liksom ikke at jeg kommer til å gjøre det heller, håper det jeg får se et lite foster neste uke!!!

hva sa gynegologen til deg på første ul da? at det ikke kom til å gå bra?

han sa egentlig INGENTING om hva han så og ikke så, bare at enten var jeg tidligere på vei eller mest sannsynlig spontanabort snart..

jeg klarte ikke få frem et ord heller, synd at jeg ikke klarte å spørre mer..

så utrolig bra at det gikk bra for deg da !! ;D

Skrevet

...det hørtes akkurat ut som det de sa til meg!

og i dag da jeg kom på ul spurte hun om jeg hadde blødd mye:dnei,jeg har ikke blødd en dråpe,men jeg følte at legen var ganske negativ.helt til hun så det llille hjertet,og selv da sa hun:husk at det er tidlig,det kan gå galt...jeg avslo videre kontroller der,jeg.sikker på at det finnes andre steder det er hyggeligere..klart det er ok å ikke ha altfor store drømmer før tolvte uke er ferdig,men jeg syns det må være lov å bli glad nå!!

det kan jo hende du er veldig tidlig,om du testet positivt såpas sent:)ikke gå i bakken,tenk positivt:):)

Skrevet

Jeg får så vondt av dere... Jeg har selv gått i 5 uker i uvisshet. Når resultatet endelig viste seg var det egentlig bare lettende selvom det var det værste som kunne skje. for det å ikke vite er værre! Ta godt vare på dere selv nå og senere! Jeg har fått en knekk nå, og hadde det ikke godt i den perioden!

Prøv å tenk positivt. Tillat dere selv å håpe! Du vil ikke angre på at du håpet senere uansett utfall!

Alt ordner seg for snille jenter ;-)

Skrevet

for en fin historie å klamre seg til:) hehe.. så bra det endte godt for deg!! :D skjønner godt at du ikke gadd å gå dit mer, hadde fader ikke jeg heller giddi! selvfølgelig er det lov å være glad nå, herrigud!!

satse på at jeg er tidligere enn anntatt da, men testen positivt en dag før ikm så vet ikke jeg =/ men håper :D

Skrevet

ThereseUtenSpirenSin

tusen takk for fint og oppmuntrende svar :) vi får bare kryssa alt vi har!

men du har vel en ny spire å se frem til du nå:)

lykke til :D

Skrevet

Hei,

Jeg fikk akkurat samme beskjed hos legen. Ble henvist pga blødninger i uke 6 + 5 og de kunne da ikke sikkert se hjerteaktivitet. Fikk beskjed om at jeg enten var en uke kortere (noe som jeg i likhet med deg ikke kunne forstå var mulig) eller så var det en SA på gang. Da ingenting skjedde fikk jeg ny UL uke 8 + 5 og da var alt som det skulle. Hjertet slo som det skulle og legen mente spiren passet i størrelse til Uke 8 + 2. :)

Det vil si at jeg var 6 uker og 2 dager på veg ved første ultralyd da de ikke kunne sikkert se hjerteaktivitet. Skulle bare trøste med at du trenger jo ikke nødvendigvis være så mye kortere på veg for at hjerteslagene er vanskelig å se.

Lykke til !!

Skrevet

åh. så bra at deg gikk bra :D

men det jeg ikke skjønner er at han ikke så noe foster i det hele tatt.. han sa iallefall ikke noe om det, så ekke sikkert jeg, han sa ingen ting om hva han så, men for meg så den svarte flekken heeelt tom ut:( han snakka noe om at fosteret så ut som det var 2 uker??! jeg klarte ikke helt få med meg alt, var helt sjokka :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...