Gjest Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 jordmor trodde at jeg kanskje kom til å føde før termin. Vi får se da. 27 august er datoen.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Var hos jordmor på mandag for én uke siden og da var hodet festet. Ikke noe mer har skjedd og jeg har termin 26.08. Det er lov å håpe, men ikke hør for mye på jordmoren. Jeg har mye press og stikk, så ting modnes. Men jeg prøver å ikke tenke for mye på at det skjer noe før. Gikk 12 dager over tiden sist, og vet derfor hva man kan belage seg på. Lykke til!
Gjest Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Jeg gikk 6 dager over med førstemann, men da hadde jeg ikke så mye kynnere som nå. Får jo ikke sove om natten. Tror fødselen starter nesten hver natt, men så gir det seg på morgenen. Har også mye nedpress og stikking. Jeg tør ikke å gå lenger enn 1 uke over termin, så hvis ingenting skjer før det, spør jeg om å bli satt igang. Har hørt om flere som ha fått dødfødt pga. de har gått for lenge over termin, det gjør meg livredd.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Hold på håpet om at du kommer i fødsel før termin og ikke heng deg for mye opp i dødfødsel ifht å føde over termin. Det er viktig at du kjenner liv hver dag og hvis det er grunn til bekymring så skal lege og jordmor konfereres. Du skal ikke gå med angsten alene, så snakk med jordmor om det. Jeg har fått muligheten til å ikke gå lengre enn 10 dager over UL-termin siden menstermin er 9 dager tidligere enn UL-termin. Skulle jeg bli skikkelig redd og bekymret så skal jeg sørge for å si i fra. Men husk at det ikke er risikofritt med igangsetting eller keisersnitt heller da. Husk også at babyen får det trangere der inne og bevegelsene blir litt annerledes. Her kjenner jeg liv godt, men det er ikke spark lengre. Mer rører seg fra side til side. Har også mye kynnere om kvelden, som kan være ganske sterke og magen står helt i spenn. Men våker like slapp og gravid neste morgen. Prøv å slapp av og nyt den siste tiden. Det er all grunn til å tenke positivt, spesielt siden hodet er festet! Klem.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Jeg var på kontroll i dag, og hodet er festet her også. Er andregangsfødende, og ble derfor litt overrasket over at hodet hadde festet seg. Er 37 uker i dag.....og har hatt masse menssmerter og kynnere en stund....spesielt i kveld....blir spennende å se når veslegutten i magen melder sin ankomst
lana<3 Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Hva!!.....Fester altså hodet seg på andregangsfødende??? Jeg visste ikke det jeg...skjer det hos alle eller bare hos noen få?? Min gutt ligger enda i tverrleie og ser ikke ut til å ha tid til å feste seg eller snu seg i det hele tatt... 35 uker her nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå