Gå til innhold

Hmmm... folkens - kjenner dere til Toleranse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Toleranse

Dine guder er ikke mine guder

Din sannhet er ikke min sannhet

Din ensomhet er ikke min ensomhet

Men også din ensomhet har sin verdi

Også dine guder er bokført

Også din sannhet vil bli regnet med

Så du skal ikke fortvile

- Kjell Hegglund

Synes dette diktet kan være verdifullt i disse dib-tider. Vi er forskjellige...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AMEN!!

Det var et fornuftig innlegg, du og jeg og vi to:)

Skrevet

Takk for det! Det er et dikt jeg er veldig glad i, og prøver å ta med meg selv om det ikke alltid er like lett;)

Skrevet

Utrolig bra at det diktet ENDELIG kom!!!

Jeg fatter ikke hvorfor man skal dra de samme sakene opp igjen og opp igjen!!

Kan ikke folk bare akseptere at vi er forskjellige..

Skrevet

åå det var et fantastisk dikt!!!

Skrevet

Det er et bra dikt og man skal ha respekt for andres overbevisninger og valg i livet, men etter min mening er det også viktig å kjempe og argumentere for sin egen overbevisning. Ved harde diskusjoner og åpne ører går verden fremover.

Skrevet

Ja, er det ikke fint! Det gleder meg at dere likte det.

For nå synes jeg faktisk det har vært litt slitsomt å være på dib, og det ser jeg at flere mener... Jeg får kanskje finne på noe annet;)

Skrevet

Man skal dra de samme sakene opp igjen og opp igjen fordi det er morsomt å diskutere og fordi det stadig dukker opp nye mennesker som ikke har vært med på akkurat den diskusjonen før. Folk er forskjellige og en del av oss synes det er mye morsommere å være her inne når folk setter ting litt på spissen og provoserer litt.

Skrevet

Men hvis de ville være med på akkurat den diskusjonen kunne de jo sjekke ut de 10 andre innleggene som var om kvalitetstid for seg og barna...?

Nei, vi er forskjellige, jeg mener at verden går fremover også uten harde diskusjoner...

Skrevet

For det første fungerer skravlesiden mest som en eneste stor diskusjon. Om en tråd blir lang er det natulig å starte en ny for å diskutere en spessiel side av saken.

For det andre mener jeg faktisk at harde diskusjoner er enormt viktige. Det betyr ikke at man ikke skal ha respekt for hverandre, men at det er viktig å fronte de sakene man tror på intil man eventuelt blir overbevist om at man tar feil.

Dette er vel en total avsporing fre diktet, men det fører i hvertfal til at det holdes oppe så fler får lest det ;-)

Skrevet

Hehe, så sant så sant. Det om at diktet holdes oppe altså;) Og jeg er for totale avsporinger.

Jeg er en sånn som ikke orker å henge på til man har overbevist enhver stabeis;)

Skrevet

Det er jo ikke enhver sak som er verdt å kjempe til verdens ende for, men etter min mening står det større respekt av dem som orker å kjøre kampene enn dem som bare sier "La alle gjøre som de vil". Det blir for lettvint for meg.

Nå går jeg og legger meg. God natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...