Gå til innhold

Har du flyttet mange ganger i ditt liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet kun 4 ganger i mitt snart 39 år lange liv. I 1971, 1985, 1991 og 2003. Da har jeg ikke tatt med det ene året jeg gikk på folkehøgskole i trøndelag (87/88)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åja, har blitt noen ganger. Iallefall ti ganger....Orker ikke å telle.

Skrevet

Jepp!

1993, flyttet 3 ganger

1995, flyttet 1 gang

1996, flyttet 2 ganger

2000, flyttet 1 gang

2001 flyttet 1 gang

2004 flyttet 1 gang

2005, flyttet 1 gang

2006, flyttet 1 gang

2007, flyttet 1 gang

Skal flytte en gang til, og da håper jeg på å bli boende i ca 20-40 år. ;o)

Skrevet

Jeg så JoSo sin liste, og tenkte stakkars henne. Så teller jeg opp selv, og kom til 10 ganger. Du slo meg med 2, JoSo.

:))) Men her vi bor nå blir vi til de bærer oss ut herfra hehe

Skrevet

Hvem flykter dere fra? *ler*

Du må ikke svare, men hvorfor flytter dere så ofte? Har dere flyttet innen samme område f.eks skolekrets/by?

Skrevet

3 ganger da jeg var liten og ikke kunne bestemme. Men så har jeg flyttet litt i forbindelse med studier og jobber. Samtidig har jeg jo en mann som har hatt stipendiat og da har vi flyttet litt. Det blir fort en del!

Her vi bor nå har vi bodd i ca 5 år.

Skrevet

Har flyttet 8 ganger i mitt liv. Er 26 år. Syns ikke det var så mange, det ble et par ganger ekstra om jeg kan kalle det siden foreldrene mine skiltes.

Skrevet

Jeg skjønner meraMORfose:) Tenkte mest på JoSo, som flytte hvert år, opptil flere ganger *stakkars jente* 12 ganger på 15 år er jo litt da....

Skrevet

Hehe....flyktet fra faren min. ;o)

Neida, men i 1993 så ble foreldrene mine skilt, så fant de sammen igjen, vi flyttet til han, så gikk det i dass en uke senere (som forventet), flyttet tilbake, mamma solgte huset og vi flyttet til hennes barndomshjem. Alt dette i samme kommune. I 1995 flyttet jeg til trøndelag for å gå på skole, flyttet hjem igjen i 1996, fant mannen min samme sommer og flyttet til han på høsten. I 2000 flyttet vi til midt- norge for å studere, bodde trang så vi flyttet en gate opp året etter og fikk større plass. I 2004 ble mannen min overflyttet til Oslo, flyttet til lørenskog, bodde trangt, ble gravid og fikk behov for større plass. Flyttet til nabokommunen i 2005, trivdes ikke så godt, flyttet til hjemplassen vår igjen i 2006, bodde trangere enn noensinne, kjøpte leilighet i 2007 og bor her enda. Skal bygge (eller kjøpe hus) til neste år og håper det blir i samme område som vi bor nå.

Jenta vår begynner i 5. klasse nå og har måtte bytte klasse 3 ganger. Har gått utrolig fint alle gangene, tror hun har vokst på det. Er sosial, utadvendt, tøff, åpen og får lett venner. Siste skolebytte fikk hun velge selv om hun ville eller ikke, hun ville. :o)

Skrevet

Ble hele livshistorien min dette ser jeg. *ler*

Skrevet

Ja, værre var det ikke :)... Det hørtes bare sååå sinnsykt mye ut *ler*

Høres ut som snuppa deres er ei oppegående jente:)

Skrevet

Jeg slår deg nok der... og jeg er ikke stolt av det.

Når jeg traff faren til mitt eldste barn, så flyttet vi endel. Han ville alltid ha noe større og bedre og dyrere... Når jeg så ble alenemor så fikk jeg ikke lån og måtte la ut på leiemarkedet. Det endte med at jeg fikk kontrakter for KUN 1 år om gangen, og måtte flytte hvert år med ei lita jente.. Så alt i alt har jeg vel flyttet nærmere 10 ganger...

Men nå håper jeg at det har roet seg. Har giftet meg og fått ett barn til, så nå blir det nok ro på oss også...

Skrevet

Jo, det er mye, så når vi flyttet fra akershus og tilbake til finnmark så betalte vi flyttebyrået for å gjøre alt, pakking, bæring og flytting, var så drittlei av å flytte. Heldigvis tok arbeidsgiverene våre den regningen. ;o)

Ja snuppa er en oppegående jente, for tiden i puberteten med alt det "morsomme" det innebærer. ;o)

Skrevet

Det er helt klart mye enklere å flytte om en ikke må gjøre alt selv. Å best av alt må jo være å slippe å betale for flyttinga:) Men du/dere får jo rydda da, da er det rom for kasting. Det er noe vi kunne trenkt.

Skrevet

Vi er best når det kommer til kasting, ikke rom for samlemani her nei. ;o)

Skrevet

Jeg føler ikke jeg har flyttet i det hele tatt.. Bodde hjemme hos mine foreldre til jeg begynte og studere. Da flyttet jeg på hybel, men hadde jo rommet mitt hjemme enda. Under studie tiden traff jeg han som nå er mannen min, og når jeg var hjemme så bodde jeg litt hos han og litt hos foreldrene mine. Så en stund hadde jeg tre hjem samtidig. Så når jeg var ferdig som student var jeg gravid, og bodde en stund sammen med mannen min hjemme hos foreldrene mine før vi flyttet inn her vi bor sammen nå. Savner egentlig det å fått rydde opp i alt, fått kaste masse og begynne helt på ny. Her i dette huset hadde besteforeldrene hans bodd før han, og han flyttet inn fult møblert, og hadde med seg sine egne møbler. Så har liksom alltid vært mange andre sitt rot og rydde opp i. Så midt rot har fått plass litt her og litt der.. Sliter enda med dette..

det ble en lang historie, men til sum har jeg vel da egentlig flyttet to ganger..

Skrevet

Har flyttet 7 ganger. 3 av de etter jeg ble voksen, 1 av de 3 gangene "hjem" til mamma igjen. Bodde da i leiligheta i 1. etasjen til vi fant oss et hus vi ville kjøpe.

Husker ikke de 2 første plassene jeg bodde, da var jeg så liten.

Skrevet

Jeg har forresten ikke tatt med det året jeg bodde borte på skole, bare der bodde jeg på 3 forskjellige plasser.

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

10 ganger =))

Skrevet

15 ganger faktisk, men det er fordelt på alle mine 29 leve år. Har bodd her jeg nå bor i 4 år og det tror jeg faktisk er rekord:)

Skrevet

hmmm... nå må jeg telle..

1. 1977- foreldrene bygde hus

2.1980-foreldre skilt flyttet med mor

3. 1984- flyttet hjem til far

4. 1994 flyttet for å gå på skole

5.1997-traff faren til barna å flyttet til hoved staden

6. 2000- kjøpte lellighet i Oslo

7 2004- kjøpte større leillighet

8. 2006- skilt flyttet

9. 2008- flyttet tilbake til "hjemmplassen"

Skrevet

Over 20 ganger, og det uten å regne med en del "småflyttinger" og midlertidige bosteder på noen mnd varighet.

Skrevet

Tja, da jeg var nyfødt bodde foreldrene mine på studenthybel. De flyttet så til hjem nr 1. Hvor vi ble i 3 år. Deretter hus nr 2, hvor vi ble i 13 år til, deretter bygde foreldrene mine ny bolig og vi flyttet da til hus nr 3, der bodde jeg til jeg traff min kjære og vi flyttet sammen i hans leilighet.

Deretter flyttet vi til ny leilighet når barn nr 1 kom, og nå bor vi i leilighet nr 2 .

Har med unntak bodd noen mnd borte i forbindelse med jobb, men regner ikke det som flytting...

Har da totalt i oppveksten og i mitt liv som voksen bodd i 7 ulike hjem.Ikke så mye syns jeg da, håper på sikt å finne en enebolig hvor vi kan bli boende lenger i. Drømmen er selvsagt å bygge selv, men det må kanskje bli noen år til tror jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...