Gå til innhold

Hvordan jeg ble gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte at jeg kunne dele dette med dere - finnes jo tusenvis av forskjellige måter så det er jo greit å høre hvordan andre har fått det til. Fordi alle klarer det jo på sin egen måte....

Jeg har slitt med å ha lyst på sex etter førstemann - så det har dessverre vært tørke hos min mann og det har jo ikke vært så veldig bra med tanke på å få til nr. 2. Tok halvannet år før jeg følte virkelig på min kropp at jeg var klar for å prøve skikkelig og gi en innsats og faktisk ble litt kåt til tider. Har prøvd halvhjerta tidligere med et par ganger rundt det jeg trodde var eggløsning.

Har en veldig krevende og stressende jobb som jeg begynte i da småtten var 1 år - så det var også med å gjorde meg så trøtt og sliten og komme hjem til sykt barn eller som våknet på natta. Ble en ond sirkel. Dette satte faktisk syklusen ut på tur og plutselig ble syklusen lengre og det kom en ekstra blødning og jeg hadde mista heeelt kontroll over når jeg kunne vente eggløsning.

Så da jeg bestemte meg for å gi innsats så kjøpte jeg eggløsningstester - noterer alltid ned når jeg har mensen og slim.

Var sykemeldt to uker pga. en halsbetennelse og måtte ta det med ro og reiste faktisk på en liten båttur alene med mannen min for å samle krefter. Småtten var hos besteforeldrene.

Dette skjedde i juni og akkurat denne måneden hadde jeg sex et par ganger mer enn vanlig, men for lite med tanke på når man skal lage barn. Gjorde det når jeg følte for det og når jeg mente vi burde etter slim og slikt.

Men denne gangen så lå jeg den første halvtimen med rumpa svakt oppover og deretter sov jeg hele natta med sæden inni meg.

I midten av juli blir jeg vekket av ettermiddagsluren min at noe river og røsker nedentil og jeg synes å kjenne dette igjen.

Tok en eggløsningstest som kom ut positiv - men nå venta jeg faktisk mensen om et par dager.

Noen dager senere tok jeg ny test som ble sterkere og da måtte jeg prøve en billig graviditetstest, men det var på farten ut og jeg så den var negativ.

Kom hjem senere og kikket på testen som lå der og plutselig kunne jeg skimte en svaaak strek ved siden kontrollstreken. Men dette var jo flere timer etterpå.

Tok en ny test dagen etterpå og den var veeeldig svak - kunne så vidt se det. Men tilslutt etter mye mas fra mannen min så prøvde jeg en digital CB og der kom det kjapt opp Gravid....Var litt uventa allikevel - regnet med Ikke gravid...som jeg har fått maaange ganger før da vi prøvde første gangen.

Så det går an å ha lite sex og klare det hehehe.....

Leste en plass at man ikke skal ligge for bratt oppover for da kunne faktisk sæden svømme forbi åpningen.

Gjorde det helt anderledes denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for oppmuntrende innlegg, he he! Nå ga du litt håp for oss strevere, med barn og en hverdag som ikke alltid legger opp til søt romantikk;)

Skrevet

Når jeg tenkte etter at jeg var fysisk sliten av jobben etter å lett måtte jobbe 10-12 timer og i mai var et par ganger med 15 t vakter og kun løping opp og ned etasjer - så ble jeg redd for at jobben ville prevensjon nok til at vi ikke fikk nr.2 og lurte på om jeg skulle revurdere å jobbe der.

Man klarer det kanskje når man minst forventer det :o)

Ihvertfall for meg - andre gangen nå.....

Skrevet

Håper det klaffer for oss også snart... her er det heller ikke sex til alle døgnets timer, eller oversikt over el og tr.

Grattis til dere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...