daneli Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Et lite spørsmål ang etternavn. Noen som vet hvor langt det kan være? Samboeren min har to etternavn og jeg et. Tenkte vi skulle ha alle tre etternanavnene =) Noen som vet om det er mulig? Takk for svar.
Makko med to små gutter Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Blir ikke det veldig tungvint? VI har bestemt at ungen ikke skal ha begge, for de er ikke så enkle noen av de (egentlig ikke vanskelige heller, men trøndere synes vist det!). Hvilket vi ender opp med er vi derimot ikke sikre på...
bjørnebær Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Slik eg har forstått det kan ein ikkje ha meir enn eitt etternamn. Dei andre ”etternamna” blir mellomnamn. Men det ein har lov til å gjera er å setja 2 etternamn saman til eitt ved å nytta bindestrek. (Men ein kan ikkje setja saman 3 namn til eitt namn med bindestrekar). Om det vil at barnet skal ha både Hansen, Jensen og Nilsen, kan de altså kalla barnet Hansen Jensen Nilsen. Då blir Hansen og Jensen mellomnamn og Nilsen etternamn. Eller de kan kalle barnet Hansen Jensen-Nilsen. Her er Hansen mellomnamn og Jensen-Nilsen etternamn. Når det gjeld kor langt namnet kan vera er det visst ingen bestemt antall mellomnamn ein har lov å ha. Men ein kan bli nekta å ta for mange mellomnamn (trur ein skal ha ein del før det blir aktuelt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå