Gå til innhold

Til alle dere hysteriske mødre!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som aldri skal la barna deres smake mc donalds, sukker eller annen usunn mat, hva gjør dere når barna begynner på skolen og blir med kamerster/veninner hjem??? nekter dem sånn i tilfelle de får saft til middagen eller tenk om middagen ikke er perfekt ærnæringsmessig samensatt, hva gjør dere da??? tenk dere den katastrofen om barnet deres får servert pizza eller pølse i brød på en tirsdag...HJEEEEEEEEEELP!!!!!

Når barna deres blir invitert i bursdag, hva gjør dere da??? sender med dem en pose med frukt og en flaske med vann???

Det teiteste jeg leser her inne er dere hysteriske mødre som skriver stolt at ders barn ikke liker snop og brus, men foretrekker frukt og vann til lørdags barne tv...HALLO...

husk at sukker ikke er det samme som arsenikk og at en dose i ny og ne ikke ødelegger barna deres, tror dem overlever!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ei venninne av meg jobber i b.hage og der er det flere foreldre som er hysterisk opptatt av at ungen(e) ikke skal få i seg noe som helst sukker/usunn mat og gjett hvilke unger som er helt galt når det serveres is ol?jo det er de. Barna som får litt sukkerholdig mat/godt nøyer seg med en is,men de som ikke får det maser seg i hjel. Hva tror du kommer til å skje med de når de begynner på skolen og får penger? Jo de bruker det på godteri og junk og hva skjer?Jo de blir usunne og feite (fins vel unntak). Er det noe du ikke får så har du jo mer lyst på det;)

Skrevet

jammen kjære deg, slapp av litt da.

Det er jo greit å ha et sunt kosthold så langt man klarer det. Viktig i de første leveårene i alle fall.

Noe du har dårlig samvittighet over siden du tar slik på vei?

Her i huset har vi sunne matvaner, til frokost, lunsj, middag og kvelds. Får vi besøk er det kaker, Er det lørdag eller bursdag er det snop. Det er vel ingen så er så hysteriske som du vil ha det til vel? vis meg et innlegg der det står det du har skrevet......

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det alltid skal rakkes ned på oss som prøver å holde ungene våre sunne så lenge som mulig? Det er jo en kjent sak at sukker ikke er noe kroppen trenger. Hvorfor er det så galt at barna foretrekker frukt framfor godteri? Det må da være SUPERT!

Det er et utrolig sterkt press på å dytte i barna søtsaker helt fra de er født, og jeg forstår det virkelig ikke. Det er ikke som at småen aldri skal få smake godteri, men hvorfor gi han det før han i det hele tatt vet hva det er og vil ha det selv? Lørdagsgodt kommer han til å få, men foretrekker han frukt skal jeg da ikke tvinge i han søtsaker!

MÅ dere kritisere andre for å føle dere bedre selv for å gi ungen sukker, eller hva er tingen?

Skrevet

Jeg velger å svare på det siste spørsmålet i hovedinnlegget: Ja.

Skrevet

Selvfølgelig hvis ungene foretrekker frukt fremfor godteri så er jo det supert! Har ikke tenkt å lasse ned mini med junk og godis heller. Det vil jo bli en sunn livsstil her å, men han skal alikevel få lørdagsgodis og godt når vi har kaker/er bort ect. Men du har de foreldre som nekter alt av sukkerholdig og fetende innhold selv om ungene vil ha det fordi de skal være en ultrasunn familie. Det va det poenget mitt var isåfall;)

Skrevet

Kjenner noen sånne kjernesunne damer. For meg blir det pietistisk, men vi er jo forskjellig og det er vel bare bra?

Skrevet

Sykt tåpelig innlegg!

Jeg vil vente så lenge som overhodet mulig med å gi sønnen min sukker. Det har også alle i familien fått streng beskjed om. Jeg har selv fått sukkerallergi pga sukker tidlig i barndommen, og i dag kan jeg spise NULL sukker! Dessuten... hva i helvete er så galt med å ikke gi ungen sin sukker?? Det er bevist at sukker er ekstremt farlig, og det fins ikke noe i sukker som kroppen vår trenger. Sukker er fetende, råtner tennene og kan i noen tilfeller gi deg problemer for resten av livet.

Skrevet

Ville bare si at det finnes en mellomting: Ungene mine foretrekker vann å drikke ( Ber tom om det i andre ungers bursdager!) Kan nok ta på meg litt av skylden der, da det er det jeg drikker selv. Kjøper ikke ting som ikke blir drukket opp, enkelt og greit. Likevel; De ELSKER snop! Her i gården er ikke frukt godkjent som lørdagsgodt!

Skrevet

Det eneste jeg klarte å lese ut av dette innlegget var:

Bla, bla, bla -masse skrivefeil,

bla, bla, bla -mange spørsmålstegn,

bla, bla, bla -mange uttropstegn,

bla, bla, bla -null stor bokstav etter punktum,

bla, bla, bla -STORE BOKSTAVER,

bla, bla, bla

osv.osv

Skrevet

Har en sønn på to år som elsker pizza, pasta, pommes frites, fisk, kaviar, leverpostei, kjøttkaker, ja, faktisk det meste.

Når vi er i bursdagsselskap ol, så får han brus, men når han har drukket litt spør han etter vann. Han vil ha kake, kjeks eple, banan eller skive når han skal kose seg. Tror ikke han har oppfattet forskjellen på godteri, frukt og mat. Han har lyst på det han har lyst på.

Tror ikke det har noe for seg å være alt for streng med barna når det gjelder kosthold, men oppfordre til å spise sunne ting, og gi de inntrykk av at det er "godteri" Sønnen min får heller ikke ubegrenset med junk, og hvertfall ikke i ukedagene, men jeg er på ingen måte fanatisk.

Hvis ungene foretrekker frukt og vann, så er jo det helt topp, men jeg tror det er viktig at de får smake på det usunne også.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage, og der var det noen som hadde slike foreldre som du nevner, Di som ikke vil at barna skal ha i seg NOE sukker i det hele tatt.

Disse barna fikk kun med seg frukt til bursdag,alle andre barn fikk med seg enten kake eller is.

Det som var trist var jo at disse barna var helt GALE bare di så noe som kunne ligne på godteri, andre barn spiser et halt stykke sjokoladekake og kaster resten, mens denne gutten kastet seg over kaka, vill i blikket. og etter 3 stykker må vi jo bare stoppe han.

Poenget mitt er at når man er ekstrem den ene eller andre veien kan det få helt merkelig innvirkning på barna. Mitt barn har vel fått smake bittelitt fra han var ca 1,5 år nå er han 7 og som regel er det igjen omtrent halvparten av godteriet hans etter en helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...