Süsse Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Og denne får meg bare til å lure hvorfor utøverne i OL fortsatt er der. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/kina/artikkel.php?artid=199395 Kina streber etter å vise verden at de er perfekt, men en del som styrer og steller der er ikke verd en dritt.
ett til! Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 vis meg det landet i verden som er perfekt,så skal jeg dra dit... jeg har vært i Kina,virkelig et land som er verdt et besøk! Har du vært der?
prekæs Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Jeg prøvde å ha ett åpent sinn under åpningssermonien, men det ble litt for mye av det glansbilde man alltid har sett av Kina. Dvs. hauger med dresserte folk som gjorde dresserte ting. Og den marsjen...Grøss.
Süsse Skrevet 12. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2008 Kina er ikke et land som jeg synes er verd et besøk.
ett til! Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 hvordan kan du si det når du ikke har vært der??? er du virkelig så ignorant og tror at det du ser på tv representerer hele Kina?herregud...
prekæs Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Er man ignorant for det? Tipper det er mange land man ikke bør uttale seg om da. de fleste nordmenn har muligens ikke vært i Usa heller. Eller Irak
Süsse Skrevet 12. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2008 Er det ikke lov til å si at jeg har ingen interesse av å dra til Kina? Det har ingenting med tv å gjøre. Du må gjerne dra dit igjen.
ett til! Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 men om det ikke har noe med det du har sett på tv under OL å gjøre,hva baserer du da disse tankene på? Så utrolig sammentreff det var at du uttaler at Kina er null interessant nå når OL en er i full gang...
Gjest Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 De er nok krampeaktig opptatt av å holde på (eventuelt opprette) en fasade. Men det stinker råtne egg. Akkurat i denne saken så er jeg ganske overasket over at talsmann-duden sa akkurat som det var (at jenta med stemma ikke så bra nok ut) Hadde dette skjedd i Norge skal jeg vedde trusa mi på at vi hadde kommet med alle slags andre unskyldninger.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Jeg ser ikke helt hva det har med saken å gjøre. det er sikkert et vakkert land å besøke, og jeg skulle gjerne tatt en tur. Men styret der blir ikke mindre ille-stinkende av den grunn.
Süsse Skrevet 12. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. august 2008 Jeg har ikke sett på OL. Jeg uttaler meg med bakgrunn i denne artikkelen og synes det sier alt om hvorfor Kina aldri skulle ha fått OL. Ellers baserer jeg mine meninger blant annet på hvordan dette landet blir styrt og Amnestys arbeid i dette landet.
ett til! Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 nei men styret i landet blir ikke mindre ille-stinkene om du ikke drar dit!!! om man skal dra til perfekte land så kan man vel strengt tatt ikke dra noen plass? hvorfor ikke dra dit selv og finne ut din egen mening?
Süsse Skrevet 12. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 12. august 2008 Ok, du mener se alle henrettelsene, drepte munker, damer som blir tvunget til abort, korrupsjonen osv? Det overlater jeg til deg. Eller man later vel som det ikke finnes når man drar dit som turist. Kina har sagt selv at de vil fremstå som perfekt, så jeg skjønner ikke hvorfor du gnåler om det der. Hva er dine verdier i verden hvis du skal forsvare dette så til de grader??
ett til! Skrevet 12. august 2008 #14 Skrevet 12. august 2008 har jeg sagt ET ORD om at jeg forsvarer dette??? i såfall vis meg hvor! jeg bare sier at det bestandig er mange sider til et land,og selv om det skjer mange forferdelige ting der så betyr ikke det at man ikke skal dra dit og oppleve det! det er du som skal slutte å gnåle om det og heller komme deg dit å se ting med egne øyne!
Süsse Skrevet 12. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 12. august 2008 Som sagt ingen interesse. Den fasaden kan jeg være foruten.
Süsse Skrevet 12. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 12. august 2008 Helt sikkert. Det beriket deg meget.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 12. august 2008 #18 Skrevet 12. august 2008 Seneskrekk Uenigheter om lønn Forkjølelse i familien Dødsfall i familien.. Helt enig med deg. Og jeg synes ikke denne saken er så mye å blåse opp. Her i vesten hadde sørget for at den stygge aldri ble tatt med i betraktning. Så vidt jeg vet ser ikke noen av de norske barnestjernene ut som tjorven heller.
prekæs Skrevet 13. august 2008 #21 Skrevet 13. august 2008 Det er merkelig det der. Slik er det alltid. Setter man spørsmålstegn ved ett nevnts lands politikk, kommer det alltid en masse "akkurat som om andre land er bedre" kommentarer. Det vet jeg godt...at ikke andre land er bedre....men her snakkes det om Kina. Og hva andre land gjør, forsvarer aldri brudd på diverse menneskerettigheter i nevnte land.
Gjest Skrevet 13. august 2008 #23 Skrevet 13. august 2008 Hva har å dra dit vs. å ikke dra dit med denne debatten å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå