Lykkebarn og Mathilde Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Hei. Regner med at de aller fleste er i gang med barnehagestart nå. Er spent på hvordan det går med de små og ikke minst med mammaene som skal slippe taket litt. Her i gården har det vært litt turbulent med oppstart igjen. Hun hyler når vi leverer, men i følge barnehagetantene så går det over med en gang vi har gått. Adrian har begynt i samme barnehage så det synes vi er kjempefint. Hun er super glad når vi henter og har hatt det så bra. I år er hun ikke minst lenger og det merker de i barnehagen. For nå er hun flink og venter på tur. Hjemme har det vært noen strie ettermiddager siden hun helst skal ha konstant oppmerksomhet av oss og spesielt meg. Men i dag roet hun seg og har bare vært super blid siden vi kom hjem. Er veldig opptatt av at hun har lært seg å si øye og borte. Så det måtte hun fortelle mormor på telefon i dag. Hun var super søt da hun skulle legge seg og lå å vinket i sengen sin så jeg måtte bare le. En god avslutning på en travel dag. Hvordan går det med dere andre da?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 13. august 2008 #2 Skrevet 13. august 2008 Bra tråd, jeg har tenkt å spørre om det samme :-) Her var oppstarten etter sommeren en drøm. Alle de ansatte kommer til meg og kommenterer at Mia har blitt et helt nytt menneske etter ferien, hun har blitt mer åpen og gir mye av seg selv. Hun sosialiserer med de andre (hurra!) og løper rundt og skravler i vei. Alle sier at det løsna når hun begynte å stole på at beina klarte å holde henne oppe selv når hun er omringet av små uforutsigbare barn. Hun er glad nesten hele tiden, og det er så godt for mamma som var så bekymret for hvordan dette skulle gå. Vi kommer fremdeles til å ta imot tilbudet om fysio, men jeg tror vi takker nei til ped. fagsenter da det sosiale begynner å komme på plass av seg selv. Men jeg er så utrolig takknemlig ovenfor de ansatte som belyste noe som kunne bli et problem! Ellers er de i full gang med tilvenning av nye barn, og jeg har skjønt at det tar på for både de nye, de ansatte og de "gamle" barna som blir litt glemt. Hele tiden er det nye barn og bekymrede mammaer å ta hensyn til, og det kjenner de visst alle sammen. Det blir en del sutring over hele linja da, men det er visst vanlig prosedyre om høsten, og går over når tilvenningen er ferdig. Gleder oss til det er over og hverdagen kan starte :-)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 13. august 2008 #3 Skrevet 13. august 2008 Spennende å høre hvordan det går med alle sammen! Her så begynner ikke Camilla i barnehagen før onsdag neste uke, men vi var en liten tur innom i dag for å sondere terrenget litt. Møtte hun som skal være primærkontakten til Camilla, og hun var kjempekoselig!!! Flotte lokaler og kjempefine utearealer...masse naturterreng, og de kunne dele opp utearealene i mindre områder slik at de lettere kunne ha kontroll på barna :-) Camilla har også allerede fått navnet sitt på veggen, egen hylleplass med kurv, og skuff til tingene sine :-) Var rart å se navnet hennes der hehe Men må si at jeg synes det er litt trist å slutte hos dagmamma også, hun har jo bare vært helt SUPER! Så om dere har noen tips til en litt fin og spesiell gave som vi kan gi henne så mottas det med takk!! Hun har sin siste dag hos dagmamma på fredag...snufs... Tenkte å fylle en kurv med rødvin, kjeks og litt milde oster...men har lyst til å kjøpe en liten ting i tillegg.... Har tenkt litt på en fin nøkkelring eller noe....men alle tips er hjertelig velkommne :-)
Millapril Skrevet 13. august 2008 #4 Skrevet 13. august 2008 Spennede å høre fra dere hvordan det går med våre små. Erica begynte forrige onsdag og vi har tatt det veldig rolig. Det er 7 nye som skal begynne på denne avdelingen, og Erica er heldig som har innkjøring som nr 2. Lettere å få hjelp og trøst av de ansatte nå som det er færre barn der. Hun gråter masse da jeg går, og det er like vondt å høre på hver dag. Men de ringer meg alltid ut på dagen og sier at hun har hatt en fin dag. Hun roer seg etter litt, spiser bra og sovner på et blunk! Jeg har sendt med en bok hjemmefra som hun elsker, og den fungerer så bra som "avledning/trøst" etter at jeg har gått. De er veldig flinke med barna der og tar masse bilder som jeg får se hver dag. Og de er masse ute, som Erica er veldig glad i. Erica er minste mann på denne avdelingen, selv om det bare skiller noen mnd mellom barna der. Hun er super bild på ettermiddagen her hjemme nå. Vi koser jo så masse med henne også, da. Tror dette kommer til å gå bra, jeg! Lykke til, store og små! PS: Samsyn - gaveforslag: Hva med å legge noen deilige spa produkter i kurven også. Sikkert bra for en dagmamma!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 13. august 2008 #5 Skrevet 13. august 2008 aaah for en bra ide! Dropper ost og kjeks, og legger heller i Rødvin, små lys, litt spa produkter osv..... det var lurt! Tusen takk for tipset!!
måken og vesla Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Vesla begynte i bhg 6. august. Innkjøringsdagene gikk strålende, men når hun skulle være der på ordentlig så ble hun selvfølgelig rasende på meg når jeg skulle gå, og da hun skjønte tegninga begynte hun å hyle i det vi gikk inn porten til bhg...Hun sleit også litt med å sove de første dagene, men denne uka har det gått veldig fint og når pappan leverer har hun ikke engang hylt, men jeg leverte i dag og da var det hylekonsert igjen. Det er dessuten to andre like små jenter der som også er helt nye, så når den ene begynner så stemmer de to andre i. Ikke spesielt moro å være mamma og bare stikke da... Barnehagen er ikke akkurat noen designbarnehage, men jeg liker de som jobber der, og det virker som vesla har funnet seg noen favoritter hun også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå