Monajenten Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 ...det ikke spiller noen rolle for barna om de har en deprimert mor f.eks.? For det er jo ikke hold i unnskyldningen at barna har det bedre når mor har det bra (ifølge deg.) Det er ihvertfall helt tydelig at du aldri har vært oppe i en sånn situasjon. Det skal bli spennende å se hva du oppdager den dagen du faller av hesten.
Gidder ikke! Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Har ikke giddet å svare på de andre trådene, men du (fantasiløs) må ha et veldig sneversynt sinn.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Ikke giddi å svare på de andre jeg heller, da jeg ble veldig provosert av sneversynet til enkelte her inne... Har selv hatt deprimert mor opp gjennom årene, og det har nå satt sitt preg på meg både da jeg var mindre og nå... Heller la barnet være i bhg en time lenger en dag for å ta litt vare på seg selv enn å ende opp med å ikke klare å ta seg av barnet sitt over lengre tid...
Monajenten Skrevet 12. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. august 2008 Jeg er faktisk sjokkert, og syns det er helt sykt at noen virkelig kan påstå at man er egoistisk fordi barna er EN time lengre i barnehagen EN gang i uken. Snakk om å låse seg inne og glemme seg selv. Man slutter faktisk ikke å leve fordi man får barn, og jeg tror ikke barna har godt av å ha foreldrene hengende over seg 24/7 heller.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Blir jo ikke akkurat 24/ hvis de allerede har vært der 7 timer da ;-) (ikke at jeg signerer fantasiløs)
Gjest Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Man kan ikke gjøre annet enn å le av mnnesker som er så bastante Jeg gadd ikke svare i noen av de andre trådene for det er vanskelig å diskutere med folk som ikke er villige til å høre. Personlig så VET jeg at jeg er en god mor for datteren min, det at jeg har mine egne interesser og ikke har lagt livet mitt på hyllen gjør meg til en bedre mor ikke en dårligere. Jeg har vanskeligheter for å tro at datteren min hadde hatt det noe bedre om jeg ofret meg på alle områder og gjorde henne til min neste interesse. Jeg er litt spent på hvordan slike mødre (og fedre) ender opp når barna en gang flytter ut å får sine egne liv? man fokuserer KUN på barna i 18 år og plutselig så vil de være selvstendige.. Må være vanskelig å gi slipp, og enda vanskeligere å finne ting å fylle tiden sin med.
~~DoraDora~~ Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Jeg får en følelse av at dere som bombaderer Fantasiløs er mødre som har et stort behov selv for å "pleie" dere selv.... Hvorfor ta sånn på vei for hennes meninger dersom dere er uten dårlig samvittighet?
Monajenten Skrevet 12. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2008 Nei, men så er det jo noen som mener at de kan gi barnet mye mer enn masse gode lekekamerater i barnehagen kan, og at man er dårlige foreldre om barna begynner i barnehagen før de er tre år.
Monajenten Skrevet 12. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. august 2008 Jeg har ikke dårlig samvittighet en plass. Har ikke noe om å ta på vei å gjøre. Du har jo selv startet et innlegg, hvorfor kan ikke jeg gjøre det? Jeg bare syns det er helt utrolig at hun kan få seg til å si at den unnskyldningen ikke holder mål, for det er så vanvittig mange situasjoner hvor den faktisk gjør det. F.eks. som jeg skrev - depresjon.
sydilla Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 fordi alle (?) egentlig går rundt med en følelse av å ikke strekke til. En skulle gjort en bedre jobb på alle fronter; jobben, med ungene, husarbeidet, pleiet venneforhold, trent osv. Da er det så innmari kippt med sånne folk som, for å forsvare at det ikke har dårlig samvittighet (?), må slenge på bordet en bråte mer eller mindre seriøse forskere ;-) la folk leve det livet de syns er best, de fleste greier det faktisk ganske bra!
Gjest Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Ja, jeg så at noen mener det, men de er jo veldig yttergående. Jeg har jo selv barna i barnehage, men det er for å gå på jobb, ikke for å pleie meg selv. Det gjør jeg etter de har lagt seg. Har ikke sagt noen er egoistiske, men vil få frem at det fins nyanser.. ;-)
Odine! Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 Hva legger du i å "pleie seg selv"? At mor trener gjør at hun får mer overskudd, og motvirker depresjon, og - på lang sikt - så holder hun seg sprekere lenger når hun blir gammel. Jeg tror det er i barnas interesse at mor (og far) har interesser utenom barna sine. Tenk for et ansvar for barna den dagen de flytter hjemmefra og skal starte sitt eget liv hvis foreldrene er vant til å leve gjennom dem.(obs! nå setter jeg ting på spissen) Tenk å ha dårlig samvittighet fordi man ikke kommer hjem ofte nok (hver helg) eller ringer hjem ofte nok (hver dag)! Jeg tror det går an å prioritere barna høyt og høyest selv om man tar seg tid til det man selv har lyst til - som å trene, eller gå en tur på kafe alene, eller ta et kveldskurs. Forøvrig har de fleste barn en far som er fullstendig i stand til å trå til og gi omsorg når mor ikke er tilstede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå