C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 hvordan gjør dere det? gnir dere bare på de? Skal det hjelpe på å sette igang fødselen?
nina79 Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Hei:) Jeg har hørt om flere som har satt i gang fødselen på den måten. Men tror du må være moden og det er vel en fare for at du kan få masserier. Jeg hvet ikke helt hvordan du gjør det. Jeg har massert både brystvorten og hele brystet. Har gjort det i tre dager nå. det kommer ganske fort rier som varer noen timer og som gjør veldig vondt. Men så stopper de opp. Er sliten nå etter tre netter uten søvn og vonde rier uten at det skjer noe mer. Har forstått det sånn at du skal slutte når riene kommer og begynne igjen etterpå. Jeg har alle symtomene på at fødselen er på vei med løsmage i mange dager, mye mensvondt og murring i ryggen. Skal inn å sjekke i morgen om jeg er moden før jeg orker mer. Hadde vært gøy å høre fra andre om de har noen erfaringer med dette? lykke til uansett:)
dalldiri Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 tar tak i bryst knoppen og "triller" litt mellom fingrene. Da blir den stiv og fin og suge på. pluss at du kan ta en varm klut å legge åver brystene i ca 30min.
Madamina Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Dette fikk jeg ikke tak på før godt ute i ammingen med førstemann(og hva det hjalp på melkeflyt og produksjon). Du skal berøre brystvortene slik at de trekker seg sammen som når du får frysninger eller i noens tilfelle, blir kåt. Dette setter fart på Oxytocinen som har sammentrekkende effekt på livmoren. Så det er ikke bare å gni og dra. Du må finne en berøring som funker for deg. Jeg strøk veldig lett over brystvorta (som med en fjær), og da trakk brystvorter og kjertler seg sammen. Regner ihverftall med at det er det samme som å stimulere til utdrivningsrefleksen ved amming.
nina79 Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Det er jo litt bedre enn sånn som jeg har holdt på i tre dager. Begynner å bli ganske øm på brystene Men må du ta begge samtidig, skal de være stiv helt til du kjenner sammentrekningene?
dalldiri Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 ja oxo kan man legge fingrene/håndflata øverst på brystene å stryke ned motbrystvorten...de skal oxo hjelpe på å stimulere disse "melkesekkene" (el ka æ nu ska kall di).
Madamina Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Nei, det holder å få fart på en brystvorte. Den gir effekten for begge bryst. Dette er et genialt triks ved amming og ikke minst pumping senere. Men man må være avslappet og ikke stresse med det. Når man først har funnet refleksen så er det som å huske hvordan det er å sykle (eller hvordan nå det uttrykket er).
Mariamsen Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Gjorde akkurat det nå, mannen min skjønte ikke da han plutselig så meg. Trodde jeg kjælte med meg selv, ha ha
chrissi Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 legg varme kluter over begge brystene i 20 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå