Gå til innhold

Ville dere tatt sjangsen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og sambo har søsken med hjerneskade, i tillegg har nevøen vår fått påvist autisme... Nå planlegger jeg og sambo barn, men jeg blir så usikker nå.. Lurer på om det er stor sannsynlighet for at også vi vil ha et "anderledes" barn... Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av dere har en hjerneskade, så sjansen for å få et friskt barn er vel ganske stor antar jeg. Ville tatt den sjansen jeg...

Skrevet

Ingen av oss har hjerneskade nei.. hehe... heldigvis... ;)

Men er bare redd det kan foreligge en mutasjon i genene våre, sånn at det ikke er bra å få barn sammen... dumt å føre noe videre liksom... :/

 

Skrevet

Trordukan be om en gentest e.l for å avdekke evt. feil hos både deg og samboer,vet de gjør det ved alvorlige sykdommer og ved gjentatte spontanaborter....

Sjansen er nok ikke stor for at dere får et "sykt" barn,men for å få ro meddeg selv og tankene,så kan de jo kanskje være greit å ta en sjekk dersom dere kan få muligheten til det.

Man kan uansett aldri være garantert et friskt barn,om man har det i genene eller ei,det er en sjanse man må ta når man velger å sette barn til verden.

 

Lykke til:-)

Skrevet

Så lenge hjerneskaden ikke er genetisk så skulle vel ikke noe tilsi at barnet deres ble det.????.Hvis ikke det er ytre faktorer som fører til hjerneskade som er arvelig da,- f.eks dårlig morkake/navlestreng slik at barna i magen får lite surstoff/næring eller disponibel for svangerskapsdiabetes eller andre ting som kan gjøre at barne blir skadet pga av din helse.... Ikke vet jeg, kan ikke noe om dette altså, men kan kanskje være arvelig å bli gravid med "dårlig morkake"???

 

men spør om gentest,- om det er betydelig økt risiko for hjerneskade så får man velge om man vil ta risikoen eller om man vil adoptere...Også ved adopsjon kan man jo risikere å få "sykt" barn, det er ikke det, men da bærer man iallefall ikke på følelsen av at det er DERES skyld at barnet er sykt, også blir det kanskje letter å takle for dere og dere kan gi dere fullt og helt hen til å elske barnet og gi det det beste liv mulig:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...