☆Lille my* Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Pjokken på snart 1 år vokner ofte i 4-5 tiden og vil ha koseflasken med melk! Men nå må jeg virkelig begynne å bli litt streng på dette! I natt vokna han kl halv 5 og gråt og gråt ! Alt er bra når han kommer opp i armene så han er egentlig ikke sulten! men jeg får han ikke til å sove igjen om han ikke får en melkeskvett! Jeg tok han ikke opp i natt men gikk inn av og til med smokken! han holdt vel på i en halvtime før gråtingen begynte å avta. Så begynte det å gå ca 5 min mellom gråtingen til han etter en times tid endelig sovna! Så vokna han kl 06.30 å fikk frokost. Gjør jeg det på riktig måte? Er litt redd for at han blir redd av å ligge å gråte for seg selv så lenge.. Men det må vel kanskje til. Når mener dere foresten det er ok å starte dagen i dene alderen ?(legger seg kl 19.00)
Emilie-04 og Tobias-06 Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Dere definerer hva som er morgen, hos oss er det IKKE morgen før kl 06 ! Så når sønnen vår på straks 2 år våkner 05-05.30 noen ganger går vi inn og sier det er natten ennå og går ut igjen. Når han ble natt-avvent ved 7 mnd's alder, ga vi også litt melk ved 05 tiden, fordi han sovnet igjen, men etterhvert våknet han tidligere og tidligere...Så da sluttet vi med melken, også fikk vi heller stå opp klokka 06. Han protesterte heftig i starten, men forstod det til slutt. Så ikke gi deg, de klarer seg jo fint uten mat i 12-14 timer når de er ca 1 år, det er bare uvaner. Anbefaler deg og lese Karin Naphaugs bok "Sov godt", masse gode tips ! Hun skriver bla at de ikke skal sove for sent på dagen, da våkner mange enda tidligere. Skriver også at man må signalisere tydelig at det er morgen, selv om det er fristende og håpe de sovner igjen i foreldre-sengen. Sønnen vår kommer inn til oss hvis han våkner 06 i ferier og helger, men vi skrur på lyset og han leker med noen bøker etc. Og til trøst: det går over, storesøster på 4 år sover til 07-08, og hun også våknet gry-tidlig i lang tid... Bare spør hvis du lurer på noe, lykke til !
☆Lille my* Skrevet 13. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2008 Tusen takk skal se om jeg finner den boken:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå