Gjest Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 For barna altså. Vi laget en middagsliste i går og snakket litt om dette. Før har det vært slik at når jeg har jobbet litt, hentet ungne og kommet hjem først og begynt på maten så blir det fort stress. Ungene er sultne og sure og ryker fort i tottene på hverandre, jeg er gjerne litt sliten, sulten og dermed litt grettenog mannen er ofte litt forsinket slik at vi gjerne er ferdig med maten før han kommer. Så skal han spise, vaske av osv og vips går mye tid til stress og mas. Så lurte på om vi i stede skal lage middag til etter barne-tv og bare gi ungene en skive el når vi kommer hjem. Da kan en av oss sitte med ungene å se barne-tv og den andre lage middagen i ro og fred og så kan vi alle spise sammen. Eneste er om ungene vil blir for mett til middagen om de får en skive i 4-5 tiden i så fall, om det er noe lurt å spise så mye rett før leggetid (tenker på nattesøvn osv) osv? Noen som har noen erfaringer med dette?
Gjest Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Gjør vi både titt og ofte her, for tida flyger fort på ettermiddagene. Det funker helt greit det altså
♡Lykkelig med en av hver♡ Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Nå har vi kun en liten en på 1 år som får veldig tidlig middag ca kl 14.00 og når hun kommer hjem til oss så er det innemellom hun får middagen vår til kveldsmat sammen med oss istedenfor grøt. Det går helt fint, hun er strålende fornøyd. Jeg tenker sånn at hun sikkert blir lei grøt hvis hun spiser det hver eneste kveld.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Av og til gjør vi det. Men så bytter vi av og til på rekkefølgen av middag og dessert også - så nå blir jeg snart skutt av DIB-politiet, og barnevernet står nok på døra om en liten stund. Hos oss har det i alle fall gått helt fint de dagene vi gir middag til kvelds!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå