ditte&malusken&lillebror Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Til datteren min hadde jeg sete som var arvet og allerede brukt av to barn. Burde jeg kjøpe nytt til lille i magen eller gjør det ikke noe at det er brukt av 3 barn allerede, så lenge det ikke er så mange år gammelt?
Mamsen87 :) Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Tror det kommer ann på hvor gammelt det er.. Vi har også et bilsete som er brukt av to barn tidligere, så fikk sønnen vår det. Denne gangen kjøper vi nytt! Det er fordi det begynner og bli noen år nå, også er jeg litt skeptisk av meg:)
kanskje, kanskje ikke... ;-) Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Skulle ikke tro at det gjorde noe at det var brukt, så lenge det er kjørt skadefritt med det. Har det vært involvert i noen kollisjon kjøper du selvfølgelig et nytt, men det regner jeg med at du har tenkt ut selv allerede ;-)
Fire småtroll Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Levetiden på et barnesete er ca 6 år, da bør det byttes ut siden det kan bli svakheter i det som ikke vil tåle en kollisjon (tretthetsbrudd). Spiller ingen rolle hvor mange barn som har sittet i det, men det må selvfølgelig byttes ut hvis det har vært i kollisjon... Vi kjøpte nye seter til unge nr tre vi da, siden de vi hadde fra før da var brukt av våre to pluss en kusine og var blitt 6 år gamle.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Jeg anbefaler alle å lese om sikring av barn i bil på www.tryggtrafikk.no Der får en svar på alt en lurer på, og står det ikke der kan man maile dem og få svar innen to dager. http://www.tryggtrafikk.no/./?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3009 Kjøpe brukt utstyr? Jeg lurte på, foruten å forsikre seg om at det brukte barnesetet ikke har vært med i noen kollisjon/ulykke, hvorfor skal man ellers ikke kjøpe brukt barnesete? Publisert: 18.09.07 - Sist endret 18.09.07. Svar: Det er ikke noe i veien for å kjøpe et brukt barnesete, hvis man som du sier forsikrer seg om at stolen ikke har vært med i en ulykke, at den ikke er for gammel, og at du får med monteringsanvisningen, slik at du er sikker på å få montert den riktig. Med ”ikke for gammel” mener vi ikke eldre enn ca fem år når du kjøper den, fordi du bør kunne bruke den i tre-fire år før den blir 8-10 år som er det vi mener er maks levetid for barnestoler. Årsaken er at det over tid kan oppstå en materialtretthet i plastmaterialene i stol som gjør den mer porøs og svekker de støtabsorberende evnene
Mrs. Bouquet Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 I tillegg så arbeider produsentene hele tiden med å forbedre bilstolene sine, så de nye på markedet er ofte sikrere og mer brukervennlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå