Gå til innhold

Hmm, ang facebook...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat kikket på noen bilder min unge kusine på 17 år har lagt ut på Facebook der hun raver rundt dritings på venninnetur til Hellas og røyker som en skorstein, ser det ut til ;-)

Jeg gjorde også sånt i den alderen, men jeg la ikke akkurat ut bildene til alle og enhver (vokste visst opp i en litt mer beskyttet periode :-P)

Får en litt flau smak i munnen, og lurer på om disse jentene tenker over at så mange kan se bildene...

Var visst ikke noe poeng i dette innlegget, bare noen tanker (og jeg skal ikke sladre til min tante.. He he)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Heh, ja man kan jo lure. Jeg kikka på noen bilder på facebook selv istad, hvor det var et "barn" på 13, med ølboksen i hånda, og reguleringa på skakke...

Jeg for min del er litt selektiv med bildevalgene, iom at kusina mi mer enn gjerne viser dette frem til pappa.

Skrevet

Hehe, ja jeg tror mange glemmer at det er både tanter og barn som kan "se" en på nett - kan være like "flaut" andre veien (om det var du/jeg som ravet). Men ja; jeg er overrasket over hvor lite privacy folk har over bildene sine. Jeg har begrenset adgangen på mine ganske mye, men jeg kan stadig se feriebildene til venners venner - og det er ikke bare sånt man ville slått opp på nærbutikken liksom...

Enda mer overrasket blir jeg over hva folk skriver i statusen sin hele veien, og har "åpen" profil. Om både arbeidsplasser (på en negativ måte) og folk, og jeg lurer på om de ikke tenker seg om i det hele tatt eller bare har glemt at de ikek har "privatisert" profilen sin....

Skrevet

Går and å låse profilen og bildene slik at bare de du har lagt til som venner kan se de:)

Skrevet

Ja, ikke sant.. Man vet jo aldri hvem som kan se det.

Jeg syns jo min kusine er knøttliten fremdeles (selv om jeg innser at det er jeg som begynner å bli gammel ;-) )

Skrevet

Minner meg forresten om NL som fikk hottierequest fra et tantebarn (eller hva det var) - måtte flire litt da. Da er det noen som ikke har tenkt seg om før de sendte requesten til hele vennelista si ;o)

Skrevet

Joda, men hun har jo meg som venn (og ca 300 andre - he he)

Har selv låst sånn at ikke andre enn venner kan se de, men har selv sett bildene til brukere her inne som jeg ikke har som venner via at andre har kommentert deres bilder....

Nettvett - hva er det? ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, men man kan jo til en viss grad kontrollere det, om man sperrer for andre enn venner..

Nettby derimot...der hadde min kjære kusine, som nettopp har fyllt 13 år, noget usmakelige bilder av seg selv....jeg sladra til tante!

(Hun hadde også lagt ut hvor hun bodde, og når hun var født... ikke store plassen)

Skrevet

Jeg er VELDIG GLAD for at noe sånt som facebook ikke fantes da jeg var 17 :o)

Skrevet

Hadde hun vært 13 hadde jeg også sladret, men de har jo latt henne reise alene på fjortis-fylletur, så de visste vel hva som kom til å skje...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Haha! Jaja, det de ikke vet, osv.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...