Kosel Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Jeg lager lasagne selv og det spiser både jeg og ettåringen min.
Gjest mphs Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Om du kjøper ferdig eller lager de av posene blir det for mye salt, men om du lager det selv trenger du ikke ha i salt.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Lag selv så går det nok bra. Ferdigposer er for salt for meg også. Må opp på natta og drikke vann jeg da....
☆Lille my* Skrevet 12. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2008 Skal spise moussakka i kveld! Så tenkte jeg å sende med det til barnevakten i morgen=) Men litt usikker på om det er litt for salt mat da vettu=) Er litt usikker, men mener hs sa engang at man skulle holde barna unna lasagne. om det ikke bare er noe jeg har overhørt:) hehe
☆Lille my* Skrevet 12. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2008 Det er den pakken hvor man kun tilsetter kjøttdeig:/ Har dere oppskrift på en jeg kan lage selv neste gang da?så gutten min også kan spise. (er elendig på matlaging) Gjerne også lasagne oppsrift;)
Kosel Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Slik lager jeg lasagne. Kjøper ferdige pastaplater. Bruker kjøttdeig av svin uten tilsatt vann/salt ( bruker svinekjøttdeig fordi jeg syntes det er bedre enn vanlig kjøttdeig) Til å lage pastasaus bruker jeg hakkedetomater på boks og div krydder og urter. (eks. basilikum, hvitløk, piripiri) også kjøper jeg gjerne glass med beclamel saus (aner ikke stavingen på denne sausen) kan også lage hvitsaus og smelte i ost feks i stedet. Så legger jeg alt lagvis med revet ost mellom hvert lag og masse revet ost på toppen. Nyyyydelig. Hender jeg og kjøper ferdig pastasaus glass. Og lasagne med kylling er også digg. Da syntes jeg det er kjempe godt å bruke en "mild" pastasaus. husker ikke hva den heter, men den er noe lysere i fargen. som om man har blandet i rømme/creme fraishe el. også inneholder den parmesan (tror jeg)
Alba44 Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Gutten min har spist lasagne et par ganger. Så lenge de ikke får posemat hver dag, så tror jeg det er helt greit.
☆Lille my* Skrevet 12. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 12. august 2008 Tusen takk:) Hørtes herlig ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå