Gå til innhold

barnevernspedagog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen barnevernspedagoger her?????

Lurer litt på å studere det etter permisjonen (har pedagogisk utdannelse fra før)

Hva kan dere si om yrket?

Pos/neg.

Låser man seg fast, eller har man karrieremuligheter utenfor dette også?

Altså, kan man ta noe videreutdanning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er barnevernspedagog og har du stå-på-vilje kan du selvsagt gjøre karriere innenfor dette feltet også. men da holder det ikke med bare 3 årig høyskole. må nok vidreutdanne deg i flere retninger og kjenne folk som kan hjelpe deg videre til leder stillinger hvis det er ønskelig.

har inntrykk av at de fleste jobber på ulike institusjoner og i barnevernstjenesten.i de større byene har de også begynt å trekke barnevernsdpedagoger inn i skolene på ulike måter og det høres veldig spennede ut.

jeg selv arbeider på en institusjon for ungdom mellom 12-18 år. det er tøffe tak og veldig frusterende til tider og se at du prøver og prøver å hjelpe de,men ingen resultater. men du verden hvor givende når ungdommen oppnår noe dere har arbeidet med lenge(feks lite skolefravær).

du bør være typen som ikke tar innover deg andres skjebne. det er fryktelig mye trist du tar del i. men det er ikke bra for verken deg eller barnet/ungdommen hvis du tenker for mye jobb på det private plan. klart når det hendt noe spesielt er det ikke til å unngå.

jeg liker vedlig godt å jobbe turnus. føler jeg får mer tid til barn og hjem da. det er også mange flinke mennesker man jobber sammen med og mye kurs ol som gjør at man hele tiden lærer noe nytt og utvikler seg.men man jobber ikke med ungdommer til man blir "gammel". man blir veldig sliten "psykisk" å bare jobbe med tragedier.

tror ikke jeg hadde valgt den utdannelsen om igjen. synes høyskolen snakket for rosenrødt om dette yrket. er ikke uten grunn at det er masse sykmeldinger.men slik er det jo i de fleste helse-og sosialfaglige yrker.

dette hørtes kanskje veldig negativt ut. jeg tenker sjelden over det id et daglige at jeg kunne ønsket noe annet,men når du spør begynner jeg å tenke på det.

lykke til uansett hva du velger...

Skrevet

Jeg er barnvernpedagog. Ferdig utdannet for 4 år siden, og har denne tiden jobbet som kurator i barneverntjenesten i kommunen jeg bor. Trives veldig gidt med dette, og vil absolutt anbefale denne utdanningen.... Kommer jo litt an på hvor du bor om det finnes mange ulike jobbmuligheter, men i større kommuner finnes det gjerne en del alternativer.... Man jobber ganske selvstendig i en jobb slik jeg har, noe jeg setter veldig pris på. Man kan i stor grad legge opp arbeidsdagen selv..... Samtidig jobber vi jo i team, og det er mye å lære både av kolleger og samarbeidspartnere. Dette er imidlertid et tøft yrke, og mange triste skjebner og historier. Er usikker på hvodan det blir å komme tilbake i jobben etter å ha blitt mamma..... :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...