Gå til innhold

Har dere begynt med grøt?


mars-2008

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på i 2 uker med smaksprøver. Jeg har mye melk så jeg vil ikke begynne med en hel porsjon enda. Bruker nestle sin maisgrøt. Den skal igrunnen blandes ut med mm eller mme. Jeg orker ikke å pumpe så jeg prøvde med mme. Det ville hun ikke ha:) Prøvde med vann, det gikk greitt. Smaksprøven får hun i 12 tida om dagen.

Har dere begynt med grøt?

Evnt hvordan går det?

Når på dag ?

osv....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, her har vi begynt med grøtstyret =))

Er nesten oppe i en hel porsjon ( 5 ts grøtpulver, har litt store ts..), og det går stortsett ned på høykant! Maisgrøt her og. Men skal prøve Hipp sin for morro skyld når det er tomt.

 

Startet som deg med smaksprøver på formiddagen, fikk det i en uke før jeg økte med en ts. Har deretter økt hver uke. Venter med å gå opp til hel porsjon før han klarer å spise mer.

 

Ettersom det gikk fint med smaksprøver hele den første uka, så fikk han på kvelden etter det. Sånn ca i 5-6 tiden. Da rekker han å bli sulten igjen før han skal legge seg mellom 19.30-20.00, og får da pupp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun har fått grøt siden hun ble 4 mnd. Bruker også maisgrøten. Går veldig fint. Hun gaper høyt når skjeen er på vei =) Hun får grøt og vann hver dag kl.1900 og så får hun mme rett før hun legger seg. Begynte på samme måte med en liten smaksprøve som over 2 uker gikk over til full porsjon. Men hun er nettopp begynt å spise opp hele porsjonen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig. Fikk også en jente 6. mars. Vi har ikke begynt med grøt ennå. Hun har dessverre hatt litt sjelden bæsj de siste månedene, så har liksom ventet litt så det skulle ordne seg. Men regner med at de nærmeste dagene blir det oppstart. Jeg har kjøpt inn både maisgrøten og hirsegrøt fra Holle, og tror jeg starter opp med sistnevnte for magen sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også begynt med litt grøt og fruktmos. Begynte med Hipp sin økologiske risgrøt, med banan og fersken smak. Den er kjempegod og hun elsket den!!:) Hun er ei stor og aktiv jente, så syntes hun kunne begynne å få litt ekstra. Men det blir amming lenge enda ja, og jeg har hele tiden hatt mer enn nok melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

startet da hun var 4mnd, bruker hipp økologiske, syns d er lettest å blande me vann.. Prøvde maisgrøten i går for de hadde ikke den andre på butikken, blandet me mme for å slippe å pumpe, men da brakk hun seg stakkar.. så må nok ut å kjøpe hipp igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, gutten min er også født 6.mars og nei vi har ikke begynt med grøt ennå. Skal fullamme til han er 6 mnd før vi begynner med grøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matilde er født 10 mars, og vi har prøvd med smaksprøver tre ganger nå. Vi har prøvd dette på kvelden, men det er kanskje ikke så lurt når jeg tenker meg om. Da er hun jo sliten og klar for å sove, og kanskje ikke opplagt til å lære seg å spise.. Skal jammen gå over til å prøve på dagen istedenfor!

 

Hun har forresten problemer med å få grøten bakover i munnen og svelge den. Vi bruker maisgrøt fra Nestle. Kan det være at hun ikke liker den? Eller er det at hun ikke får det til tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de får d så lett ned i begynnelsen, men d går seg nok til. Er jo både ny smak og konsistens. Har selv smakt på både maisgrøten fra nestle og hipp, og hipp er nok best. Sikkert fordi d er frukt i så den smaker litt søtere. Hvis du ammer er jo morsmelken også ganske søt, så de er jo vant til d. Du kan jo prøve den fra hipp å se eller gi d litt mer tid. Lykke til;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heissan.Pjokken blir 5mnd imorgen.begynte med grøt for 4 uker siden da han hadde vært urolig om kveldene i en måned.Han vokser svært fort så melka mi ble for lite på kveldstid..og flaske var umulig å få han til å ta.Roet seg med en gang vi begynte med grøt..gir bare om kvelden før han tømmer begge sider hos meg.Han er 72 lang og 8 kilo så han krever mye mat.

Er hipp sin risgrøt m fersken fra 4mnd?? Har ikkje sett den i butikkene.

Bruker maisgrøten men han er litt lei av den allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa er født 20.mars og fikk sin første skje i dag! Hun har våknet hver 2.time en del netter nå så tror hun har behov for noe tyngre enn bare mm. (faktisk noe jeg gjør med litt bismak siden jeg helst vil fullamme til 6 mnd men)

Hun syns derimot det var både spennende og godt med maisgrøt!:) en liten smak på formiddagen fra nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får hun to grøtmåltider, morgen og kveld. Får litt grønnsaks og fruktpure midt på dagen. Startet så smått litt før 4 mnd, og har økt gradvis. Hun er veldig stor og aktiv så det var veldig tydelig at hun trengte mer mat. Nå er hun strålende fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIL DEG SOM LURTE PÅ HIPPGRØTEN, den er fra 4 mnd med ris og banan og fersken ja. Er ikke å få i alle butikker, men ICA og Coop butikkene fører hipp ihvertfall ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...