Gjest Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 ...har dere to gamle hauger?.. hehe.. Grunnen til at jeg spør er at vi seriøst driver og vurderer å kvitte oss med den ene relativt nye og fine vi har for å slippe å betale billån. Det vil spare oss 2600,- pr mnd...det frister! Argumentet som ofte dukker opp er at "med ny bil slipper du de dyre reparasjonene" o.l., men det har vi erfart gang på gang at ikke stemmer! Det kan gå like mye galt med en ny som med en gammel bil, sist erfart i juni, da vi måtte ut med 34 000,- for div rep. på den "nye fine" bilen vår.. Hvis vi går for "to gamle hauger" har jeg noen krav til at i hvert fall en av dem har ac, og vi har funnet en som vi kan kjøpe kontant når "den nye fine" er solgt, med både ac, firehjulstrekk, skinninteriør og varmeseter. Og så klart at det ikke er altfor trangt med tanke på barneseter og vogn i bilen. Den vi har sett på har vi prøvd tilsvarende tidligere og vet at plassmessig, så går det, men blir trangere enn det vi har i dag.
Alba44 Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Vi har ikke to gamle hauger, og ei heller to splitter nye, men to bra og sikre biler )
Gjest Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Selvom vi sparer penger går det ikke noe særlig utover sikkerheten, det er samme bilen, bare litt eldre modell ;o)
Zitro Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Vi har en familiebil som er 3 år, (som vi har lån på) også har mannen en gammel (uten lån på) som er 11 år... den gamle bilen brukes stort sett bare frem og tilbake på jobb/trening for han...
Gjest Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Vi har to 2001-modeller og er kjempefornøyd med det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 vi har 2 stk biler som er 2005-mod. Ene er nok finere enn den andre... haha
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Vi har en 94-modell og en 98-modell. Gode, fine biler begge to:)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Vi har to halvgamle hauger vi.... Men den ene er en Volvo så det er jo en slitesterk bil. Men begge bilene er 10 år gamle og volvoen har rundet 270 000.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Vi har en gammel (-98 modell) og en ny (08-modell) Skal selge den gamle, ja...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Akkurat nå har vi en ny og en gammel, men den nye er firmabil så den er jo ikke akkurat vår sånn sett (selv om vi betaler godt med skatt på den). Før det hadde vi to gamle (ca 94 begge to). Vår type er bmw så forsåvidt god kvalitet + at gubben kan mekke endel på det selv hvis det skulle være noe, så for oss lønner det seg. Ikke brukt mye penger på de bilene! Har nok tenkt å kjøre stasjonsvogna (den gamle vi har nå) til den "dør", i alle fall i og med at barn nr 2 lot vente såpass på seg som h*n har gjort. Forventer ikke å få så mye for den i alle fall, men så har vi heller ikke noe lån å snakke om på den (uansett bakt inn i huslånet, så vi merker det ikke sånn mndlig). Om det er ok å ha en gammel bil vil jeg si kommer litt an på merke også. Jeg har ikke så peiling selv, men gubben har et par merker han alltids ville styrt unna. Nå når det ikke er krav om å fikse bilene på merkeverksted (eller ha service der jaffal) så MÅ det jo ikke koste skjorta heller.
iznogood Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 Jeg har en fra 1984, en fra 1964 og en fra 1952 - så nye er de jo neppe. Ikke fine heller :-) En kollega kom og fortalte at han hadde kjøpt flett ny bil - og den kostet 350 000! Vel, det gjorde min også da den var ny - i 1984 :-D Og sikker det er den, og like EU godkjendt blir den hver gang den er inne.
LizzyG Skrevet 12. august 2008 #13 Skrevet 12. august 2008 Det kan være like dyrt med en ny bil som en gammel en. På en ny bil så man man inn på verkstedet hvis det skjer noe, mens på gamle biler klarer man å fikse litt selv. Og for at garantien skal gjelde på nye biler så må man reparere de til merkeverkstedet og der er det som regel dyrt. Vi har 2 biler som ikke er spitter nye men heller ikke gamle. Vurderer sterkt å kjøpe en nyere bil, for det nyere det sikere er den. Men begge våre har airbag og mye annet stæsh:)
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 12. august 2008 #14 Skrevet 12. august 2008 Vi har en 2002 modell stasjonsvogn, og en liten personbil som er 96 modell. Sistnevnte er jo noen år, men er en sikker bil! Har ikke lån på noen av de...
Hufsla Skrevet 12. august 2008 #15 Skrevet 12. august 2008 vi har en toyota rav 4 2007 modell og en suzuki vitara 1994 modell. Den gamle er driftsikker som heia, den går og går (det er min første bil, kommer aldri til å få så gild bil igjen:-)) Det er lite sikkerhetsutstyr på den gamle da, ikke airbag, ikke ABS, ikke air condition... Stort sett bare sikkerhetssele faktisk... Raven har vi ingen reperasjoner på, der er serviceavtale som sørger for at alt er "gratis" ennå. Sukien er begynt å ruste så den må nok påkostes litt for å komme gjennom kontrollen... Biler av nyere dato er ikke nødvendigvis det samme som ingen reperasjoner, og man kan være heldig med eldre biler.
Fire småtroll Skrevet 12. august 2008 #16 Skrevet 12. august 2008 Vi har en 2002 modell, helt grei bil, nedbetalt. Også har vi en gammel haug som mannen bruker til og fra jobb, 1993 modell... Skal bytte ut den nyeste nå, men siden vi trenger en ganske mye større bil nå som vi venter unge nr fire, blir det nok ikke en nyere modell, bare en større.
Shabby Cheap Chic Skrevet 12. august 2008 #17 Skrevet 12. august 2008 Har en Saab 93 2005 modell og en Mitsubishi Outlander 2008..
4-barnsmamma :-) Skrevet 12. august 2008 #18 Skrevet 12. august 2008 Vi hat to Toyotaer fra 1997, supre og driftssikre biler. Ene er "liten"(til kjøring på jobb), og andre er "familiebil"... HAr ikke lån på noen av dem. Skal ikke bytte de ut før vi må, får jo ikke særlig mye igjen for en så gammel bil uansett... De blir vel tatt av rust om noen år- er jo driftssikre så det holder :-) ... Var slik min gamle Toyota takket for seg også...Rust.....
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 12. august 2008 #19 Skrevet 12. august 2008 Vi har en fin familiebil syns jeg da..2002 model passat:)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 12. august 2008 #20 Skrevet 12. august 2008 Vi har en 99 mod stasjonsvogn som vi alltid bruker til å frakte sønnen våres i og en 96 mod som sambo kjører med til jobb.. Har ikke billån og det er kjempe godt!! Begge er i god stand da sambo er bilmek..
mamma >to gull Skrevet 12. august 2008 #21 Skrevet 12. august 2008 Vi har familiebilen (stasjonsbil) som er 1 år,den leaser vi så betaler ca 2500 pr mnd,men det varierer jo ettersom renten stiger. Og så har vi en litt mindre bil som er 4 år som vi ikke har lån ¨på.. Betaler ca 13.000 pr år i forsikringen på disse bilene..
Gjest Skrevet 12. august 2008 #22 Skrevet 12. august 2008 Vi har en fin en og en gammel drittbil. Ikke overraskende, det er drittbilen som er dyrest. Det eneste som koster på den "nye" bilen (den er ikke ny, men i forhold til drittbilen så er den det) er vanlige slitasjedeler. På drittbilen ryker alt. Så snart en ting er fikset, så ryker en til. Vurderer sterkt å skrape den og kjøpe oss en ny bruktbil som ekstrabil! (Fordelen med drittbilen er at den er nedbetalt. For sikkert 5 år siden:P) (Om jeg får jobben jeg var på intervju til, så skjer det kanskje!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå