Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Min arbeidsplass er ganske stor. Dessverre er der en "rangordning" blant de ansatte, hvor noen ser seg berettiget til å, ikke bare irettesette, men rett ut kjefte opp andre. Jeg kan ta kritikk for ting jeg har gjort feil. Ingen problemer med det, selv om jeg faktisk mener selv dette kan sies ordentlig - ingen trenger kjefte. Dette skjedde idag. Altså, jeg fikk direkte kjeft fra en medansatt med en litt høyere rang enn megselv, alt jeg kunne gjøre var å beklage. Men mens hun var igang fikk jeg i tillegg kjeft for en hel del ting som er langt utenfor min kontroll, og så for noe hun bekreftet at var helt OK igår. Igjen: jeg kan ta kritikk på jobb, men jeg vil ikke godta at noen regelrett kjefter meg opp. Attpåtil blir jeg fryktelig trist og lei av denne typen "tilsnakk", særlig fordi jeg plutselig satt med skyld for alt som har gått galt for henne(!?). Hva gjør jeg med dette? Er det noe jeg må godta?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Er bare å gå til sjefen hennes det. La hun få en smekk på lanken. skjer det ikke kan du jo ta saken i egne hender og helle melk i veska hennes.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Da tenker jeg at jeg ville sagt 'Det får du ta med min leder!' Og så hadde jeg sagt det samme hver gang vedkommende hadde henvendt seg til meg. Jeg hadde også snakket med leder om hva jeg gadd å finne meg i og hva jeg ikke var spesielt interessert i å bli utsatt for av andres ytringer.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Takk for svar. Tror faktisk jeg må gjøre det, selv om jeg vet at alle på mitt "nivå" (inklusive min nærmeste sjef) mener dette bare er noe vi må finne oss i. Uttrykket "La det gå inn det ene øret og ut det andre!" er det vanligste jeg får høre når dette skjer, men en slik verbal omgang juling ødelegger gjerne en hel dag for meg, og jeg greier ikke la det ligge når jeg går fra jobb på ettermiddagen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå