Gå til innhold

Hva gjør man.................?

mamma'n til ina og ada;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis man ikke i det hele tatt får i en baby på 9 mndr, MME. Er det andre ting man gir da eller er det grunn til bekymring, for babyen spiser generelt lite mat i utgangspunktet. Og er ikke spesielt godt utviklet. Vet ikke helt om jeg skal ta det opp på helsestasjonen eller hva jeg skal gjøre, for jeg er "bare" en bekymret tante ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det opp på helsestasjonen, så kan du få tips der (evt foreldrene hvis det ikke er din baby).

Jeg kjenner en baby som nesten sluttet å drikke mme når den var 3mnd og den fikk heller ikke mm. Foreldrene hennes har fått mange tips av en ernæringsfysiolog for å få i henne nok. Hun spiser det meste annet hun får og de prøver å blande inn mme i det meste og det lille hun drikker, har de mer pulver enn "oppskriften" sier, alt i samarbeid med ernæringsfysiologen (er det egentlig det det heter?). Selvfølgelig ikke noe man ønsker med en baby som er så liten, men når forskjellige ting gjør at hun ikke drikker mme, så må de hvertfall sørge for å få i henne nok næring.

Regner med helsestasjonen din kan hjelpe deg og føler du at de ikke gjør det, be om henvisning videre til noen som kan hjelpe.

Skrevet

En på 9 mnd kan fint få det meste av mat. Grøt, brød, middagsglass, yoghurt er alle fine allternativer. Det er ikke krise om et barn på 9 mnd slutter med mme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...