Gå til innhold

ang permisjon når jeg er lærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på en ting:

Jeg er lærer og følger altså skolens ferier/fri. (Jada, avspasering+ferie)

Hva hvis pappa`n tar ut permisjonen sin når det er ferie for skolen og jeg ikke velger å kalle dette for min ferie, hva skjer med meg da? Jeg kan jo ikke jobbe mens faren har permisjon da siden det ikke er noe sted å jobbe når skolen er stengt! Noen som vet om jeg bare kan være hjemme sammen med far og barn da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Er ikke 100% sikker på dette, men mener det er slik:

Dersom pappan tar ut permisjon skal du jobbe eller ha ferie. Vi som er lærere velger ikke selv når vi har ferie, men er i ferie de 4 siste ukene i juli + 1 dag. Dersom far tar ut ferie i disse ukene mener jeg at du må ta ut ferie da desverre. Eller permisjon uten lønn..

Sikkert ikke svaret du ønsker deg men.... snakk med tillitsvalgte der du jobber slik at h*n kan slå dette opp for deg!

Skrevet

Antok det var noe sånn som du sa. Skal høre videre jeg, hvis ikke vi bare bestemmer oss for noe enkelt... Ahh... blir nesten litt tullerusk av dette styret :-)

Skrevet

Jeg hadde permisjon til midten av juni ca, og tok dagene frem til skoleferien som permisjon uten lønn. Jeg fikk da vanlig ferie/avspasering og fri sammen med pappaen. Men det kommer jo litt an på hvor i permisjonen ferien kommer. Hvis man har har permisjon i ferien i juli får man disse dagene igjen, men ikke avspaseringen. Men det vet du sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...