Gå til innhold

Varmer du opp MME 2 ganger?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg først har gjort klart flasken og satt de i kjøleskapet. Så varmer jeg den og gir han mat.

 

Hvis han da såvidt spiser av den, kan jeg da kjøle den ned og varme den opp en gang til? Eller varme den litt hvis han vil ha mer etter bare en halvtime?

 

Har ikke gjort det flere ganger, bare lurer

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hmmm,mener du at du blander til alle flaskene og setter de i kjøleskapet? Det skal man vel helst unngå? Men anyway, e har flaska opp begge mine på mme- og da de drakk tregt så pleide e å varme opp flasken en gang..men satt de ikke i kjøleskapet for å så varme de opp senere. Tror det blir en del bakterier av det, så om babyen din er "passe ny" så børr du vel helst unngå det tror e:)

Skrevet

Jeg koker vann, fyller de i flaskene og setter de i kjøleskapet. Slik at jeg kan varme de opp senere samme dagen i mikroen.

 

Så det bør jeg ikke gjøre.........? Mener du jeg skal koke vannet når han er sulten, så kjøle det ned til lunket? Det tar jo endel tid...

 

Kanskje jeg gjør feil. Har ikke så veldig erfaring da jeg ammet sist :) Tenkte litt på samme måte som når jeg pumper og kjøler eller fryser ned, så må det jo varmes opp igjen...

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Åkei=) joda du gjør det rett:=) vannet kan du godt forberede på forhånd ja. Det pleide e også å gjøre, ellers blir det jo voldsomt stress;)

 

Skrevet

Jeg har noen ganger gitt mer etter 30-60 minutt om han ikke drakk opp hele flasken når den var fersk tilberedt- så det går helt fint!!

Skrevet

Du kan oppbevare det kokte vannet i kjøleskapet, men ikke bland med pulveret før det skal spises :-)

Skrevet

Nei, du skal ikke varme opp to ganger. Hvis han bare har drukket litt, så la den stå - og bruk den innen en time, om den har blitt litt kaldere spiller liten rolle - men IKKE varm den en gang til. Når han har drukket av den kan bakterier fra munnen blomstre i melka om det går for lenge, eller du varmer en gang til.

 

 

Skrevet

På helsestasjonen fortalte de meg at vi godt kunne gjøre klar NANen og sette den i kjøleskapet, der kunne den stå opp til 3 døgn..

Skrevet

Hei.

 

Vil bare anbefale deg å gå inn på www.flaskeposten.org

 

Der finner du masse informasjon om MME og mange gode tips.

Skrevet

Det enkleste er å koke vann og ha på flasker som du setter i kjøleskapet. Når han skal spise varmer du vannet til lunkent og blander i pulveret. Om jeg har forstått deg riktig er det også slik du gjør det.

 

Når vannet er varmet, pulveret blandet i og barnet har spist av flasken skal dette ikke varmes opp på nytt. Det barnet ikke spiser skal kastes. Og dersom barnet på ny blir sultent etter en halv time skal du lage ny flaske.

 

Du skal ikke varme opp igjen flere ganger fordi dette gir god grobunn for melkebakterier som kan være nokså skumle...

Skrevet

Lager en flaske med mme og setter i kjøleskapet så tar jeg det jeg skal ha til hvert måltid. Holdbar i et døgn i kjøleskap. Dette lærte jeg da sønnen min lå på nyfødt intensiv og regner med de vet hva de gjør der. Så lenge ting er reint når man lager.

Skrevet

Du kan blande for et døgn av gangen.Det lærte vi på barsel avd , så vi gjorde dette hjemme.Det har gått helt fint.

Det har kommet nye regler for hvor varmt vannet skal være også.Minimum 70 grader.Men ikke alle som følger dette heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...