Gå til innhold

dersom din 3 åring hadde spurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

gjentatte ganger om å få hull i ørene, ville du latt hun få det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ups, ble litt rar setning, mente selvfølgelig la henne få det.

Skrevet

Nei. Min 4-åring spør med jevne mellomrom og jeg sier hun er for liten og at vi kan vurdere det etter at hun har begynt på skolen. Flere i bhg har det, men forklarer det med at de barna har foreldre fra et annet land der det er vanlig. Men at her i norge så venter man til man blir større.

Skrevet

Nooop! Jenta mi har gjentatte ganger sagt at hun vil ha hull i tungen også men det skjer ikke...hehe.. ikke hull i ørene heller. Sagt hun må vente til hun begynner på skolen å er stor nok til å rense å ta vare på det selv.(hull i ørene altså..hehe)

Skrevet

Ja, jeg hadde latt henne få hull i ørene.

Kanskje fordi mine jenter fikk det da de var 2 år. Og de har overhode ikke hatt noe trøbbel med hullene. (og nå er de så store at de har hull både her og der)

Skrevet

Men oss voksne i mellom; hvorfor syns du ditt barn er for lite til å ta hull i ørene?

Skrevet

Det kan gi allergi, infeksjoner, hun klarer ikke rense/stelle/ta ansvar for det selv. Derfor er hun for liten.

Skrevet

Nei.

Men hun fikk det nå i juni, 7,5 år gammel.

Det har gått helt fint.

Skrevet

Nei, tror ikke det. Jeg fikk selv hull i ørene når jeg var 5 mnd. (måtte jo være fin på babybildet) *glis* Jeg har desverre fått nikkelallergi. Dersom jeg får en jente og hun vil ha hull i ørene, ville jeg ventet til hun var litt større.

Skrevet

jenta mi fikk det da hun var 2år, ikkenoe tull med det og bruker kun gull og sølv kjøpt hos gullsmeden

Skrevet

Maset meg til det selv da jeg var 3,5. Snuppa har bare spurt noen få ganger, men ikke vist at hun VIRKELIG vil ha. Tenker hun er gammel nok til skolestart(hvis hun ønsker det selv)

Skrevet

Nei. Det er lenge til hun får hull i ørene.

Skrevet

Nei, det hadde hun ikke fått. Av den grunn at hun er for liten til å forstå konsekvensene som kan medføre. Jeg har vært kjempeplaget med mine ører og har latt dem gro igjen 2 ganger og er ikke interessert i å ta nye hull. Når hun er rundt skolealder kan vi diskutere det videre=)

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke.

Unger på den alderen kan ikke vurdere ulempene med sånne ingrep selv.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke dt. Men det er fordi jeg reagerte dårlig på å ta hull i ørene og hvis jeg har øredobb i ørene så får jeg vondt i hodet og øreflippen blir rød og hoven. Er redd hun vil reagere på samme måte.

Men uansett så ville jeg ha sagt nei da jeg synes 3 år erfor ungt til å ta hull i ørene.

Skrevet

Nei.... En på 3 år er ikke klar for det ansvaret som er med hull i ørene +++ har mange grunner, men alt i alt... 3 år er altfor lite!!!!

Men det er jo hva jeg synes....

Skrevet

Nei.

Jeg syntes selv jeg fikk det i passende alder. Jeg fikk det den sommeren jeg fylte 7år og skulle begynne på skolen. Da lærte jeg å rense selv og var suuupernøye med stell.

Skrevet

Nei!

Hun hadde ikke vært gammel nok til å bestemme det selv! Synes hun ville vært altfor liten! Av grunner som andre sier, om at ho da ikke ville vært stor nok til å rense o.l selv!

(vurdert utfra om jeg hadde hatt jente)

Skrevet

Er fult klar over at en 3åring ikke vet hvilket ansvar det medfører å få hull i ørene. Tenkte mere på hva som virkelig er en passende alder for å få hull i ørene.

Må kanskje lese litt om nikkelalergi på nettet for å finne litt ut om det kan fremkalles ved at man tidlig tar hull i ørene.

Skrevet

Da min datter var 4-5 år begynte hun å spørre om å få hull i ørene, jeg sa nei.

Da hun var 8 år sa jeg til henne at nå kan du få lov til å få hull i ørene om du vil. Men da hadde hun ombestemt seg og ville ikke ha likevel.

To år etter det valgte hun å ta hull i ørene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...