Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Jeg har fått veldig høyt blodtrykk. Var til legen i forrige uke. I dag har jeg hatt telefonkontakt med legen, pga jeg er i veldig dårlig form. Hun foreslo 100% sykmelding, men siden jeg ønsker å jobbe, men å kunne ta ting i mitt eget tempo, kortere dager, færre oppg. ol. spurte jeg om det var aktuelt med aktiv sykmelding (jeg var usikker på regler osv. Kan ikke så mye om dette). Hun sa absolutt, og hørtes ut som det var en god løsning. Nå leser jeg på nettet at ved aktiv sykmelding skal det utarbeides en konkret plan osv. med arbeidgiver, jeg må ha andre arbeidsoppgaver enn jeg vanligvis har osv. Det skal, i flg det som står på nav.no, sendes en konkret plan til NAV lokalt for godkjenning. Hm... Dette visste ikke jeg. Legen sa kun at jeg måtte ta en prat med arbeidsgiver, og forklare at jeg har fått høyt blodtrykk osv. Det er en IA-bedrift. Har aldri hørt om sånne avtaler før, og dessuten synes jeg det høres vanskelig ut å finne helt andre arbeidsoppgaver til meg. Noen som vet hvordan dette fungerer i praksis?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Jeg om min arbeidsgiver satt opp en plan.Det er bare formelt. Jeg valgte og ha satt opp 4,5 timers dager 5 dager i uka. De dagene jeg var dårlig ringte jeg bare og sa ifra at jeg ike kom. Ble jeg dårlig på jobb gikk jeg hjem. Jeg gjorde det jeg kunne av mine faste oppgaver og annet når jeg ble sliten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå