Gå til innhold

Blandingsforhold mme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan blandingsforholdet mellom kaldt(kokt) vann og varmt vann når man skal blande mme, for å få det drikkeklart med en gang? Helt grønn på det her for jeg bare ammer og har ei frøken som helt til nå har nektet å ta flaske ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bare prøver meg frem jeg... Så lenge jeg har varmt vann på termos er det jo ikke glovarmt hele dagen, det blir jo kaldere og kaldere utover dagen.

Noen ganger bommer jeg, må helle ut litt for å så å helle på enten kaldt eller varmt, andre ganger er det blink på første forsøk! ;) (Jeg har holdt på i 3 uker nå)

Man lærer etterhvert. ;)

Skrevet

For å lage 180 ml mme, fyller jeg til 70/80 ml med kokt vann, så opp til ca 120 ml med kaldt kokt vann for å få ca 70 grader. Tar i pulver og rister, fyller så opp til 180 ml med kaldt kokt vann. Ferdig drikke temp. Men prøver meg litt frem innimellom jeg også når vannet i termosen har blitt mindre varmt utover dagen.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Ikke for å kverulere men dette blir vel feil. Når man blander ut pulveret i 180 ml vil det være ca 200ml ferdig melk....

Skrevet

Jeg bruker 50/50 varmt og kaldt vann, da blir det helt perfekt, men det er sannsynligvis ulike preferanser i temperatur hos babyene. Jeg vet om mange som gjerne drikker melken kald, mens andre må ha den varm.

Skrevet

Jeg bruker og 50/50 med varmt og kjøleskapkaldt vann.

Skrevet

Stemmer det Høst...

Så hvis man blander i pulveret FØR man har tatt i alt vannet, må en fylle opp til 200 ml og ikke kun 180...

Jeg gjør det aldri sånn fordi jeg synes det er så vanskelig å se når melken er skummet fra all ristningen.

Men ikke for å kverulere lissom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...