Gå til innhold

dyne og putesett

edvina har fått en gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forundrer meg stadig at de selger dette til nyfødte. Da jeg fikk nummer 1 for 5 år siden var det også sånn, men jeg hadde virkelig trodd at de fleste nå ikke brukte pute til baby. Allikevel selger de kombipakker overalt, og når skal de selge dynetrekk uten det putevaret, hadde en haug sist som lå der i skapet:) Kan brukes til gulpekluter, men da er det jo andre kluter som er bedre.....

kjeder meg i dag som dere sikkert forstår....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur faktisk ein del bruker pute til babyane, eg, sjølv om "alle" veit at dei ikkje bør ha det. Her i huset har iallfall dei minste putetrekka aldri vore i bruk.

Skrevet

Hehe..

Det er jo dere som tar feil!!! :)

Det anbefales at nyfødte bruker pute fra dag 1! Enkelte sykehus har forøkt å ha puter på barsel, men de blir stjålet....

Min eldste på 4 måtte tilbringe ett døgn på nyfødtintensiven pga lavt blodsukker, og kom tilbake med pute i "balja" si, og vi lurte på hvorfor. Fikk beskjed om at alle nyfødte burde ha pute, pga ryggleie. Puten skal være litt fluffy og ligge uker både hode og ned til midt på ryggen! Nr to har brukt pute (fikk på nyfødt prematur) . Venter nå på nr tre og vesla skal selvfølgelig få pute hun også!

Skrevet

Jøss, eit paradigmeskifte, altså! Jaja, vi får finne fram ei slik minipute og eit av dei minimalt slitne miniputetrekka og leggje i vogga:).

Skrevet

oi

dette har jeg ikke lest eller hørt om, er det noen som har noen linker til anbefalinger om dette?

Jeg har hørt at enkelte babyer med feilstillinger(hofte probler o.l) blir anbefalt en spesial pute, men jeg har aldri sett noe anbefaling for bruk av pute til baby under 1 år...

fint om noen har noen referanser...

Skrevet

Jepp, nye anbefalinger altså. Det er ikke alfa og omega hva en velger å gjøre, men stadig flere anbefaler en tynn pute for å bedre sirkulasjon rundt hodet ognakken, og for å forebygge flatt bakode. Så at babyer ikke skal ha pute er noe alle vet, men det begynner å bli avleggs.

Skrevet

Fins det noen "offentlige" sider på nettet som sier noe om at pute er anbefalt?

Skrevet

mamma kjøpte dyne til lillegutt. Vi visste ikke det var pute oppi da.

Men den kan han jo bruke når han blir litt større.

Men nå er det jo veldig ulike meninger om amn skal ha pute eller ikke til babyer også. Men jeg kommer ikke til å bruke det i begynnelsen, men heller når han blir litt større.

Skrevet

Fysio'n til datteren min mener sier at man ikke skal bruke babypute til barn under 1 år. Hun mener også det at barn ikke har behov for pute før i hvertfall fyllte 2.

Skrevet

Det er fysioterapautene som jobber med nyfødte og små barn på Sykehuset i Vestfold som har anbefalt dette til oss!

Skrevet

her fikk vi også beskjed av fysio om å bruke pute på småen fordi han begynte å bli flat i bakhodet. så her blir det pute på nr to også:)

Skrevet

bruker ikke puten,men bruker sengetøy puten.....byttet den ofte ofte med småen pga sikkel og gulp

Skrevet

Aldri hørt at men skal brukte pute når de er helt små.. Lillegutt her er 19 mnd og bruker fortsatt ikke pute..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...