*bolla pinnsvin* Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Synes det er så mange som skriver at de gjerne skulle vært hjemme noen år med barna, men at de må jobbe for å få det til å gå rundt hjemme. Er det virkelig ingen som jobber fordi de ønsker det selv? Vi er i en heldig situasjon og jeg kunne nok gått hjemme hvis jeg ville (med mange innstramminger i økonomien, selvfølgelig), men jeg har lyst til å jobbe og liker å være på jobb. Det må da være flere som har det sånn? Og det er ikke noe vits i å dra "dårlig mor"-kortet, for det vet jeg at jeg ikke er Karrierefokusert er jeg heller ikke. Jeg har en helt vanlig jobb og ingen enorme ambisjoner for fremtiden.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Kunne ikke ha vært hjemme uansett hvor mye penger jeg hadde hatt. Hadde garantert bitt hodet av barna før eller senere.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Så nei, jeg jobber fordi jeg vil. Men jeg må vel også, tror jeg.
klg,2 boys now:) Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 liker det sosiale med å jobbe,men jobber redusert stiling for å være mere sammen lillemann,noe jeg har gjort i 3år nå.godt å ha muligheten til det.økonomien kunne vel vært romsligere om jeg jobbet 100% men betyr ikke så mye for meg.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Jeg jobber også fordi jeg vil. Hadde jeg ønsket å være hjemme ville jeg måttet flytte og litt sånt, men siden jeg ikke vil være hjemmeværende slipper jeg hele problemstillingen. Jeg trives på jobb, jeg trives med stillingsprosenten min, og jeg trives med familielivet mitt. Kan man ønske mer? :-)
*bolla pinnsvin* Skrevet 12. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2008 Akkurat sånn føler jeg det også. Fornøyd med tilværelsen generelt
*Andreapus* Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Jeg må ikke jobbe, men velger og gjøre det. Vil ikke surre hjemme, vil heller ikke ha barna hjemme konstant (barnehage er viktig for og treffe andre barn) Hadde blitt ensomt og kjedelig hjemme da alle andre jobber. Voksenkontakt, hodebry, noe og tenke på. ferier som virkelig kan nytes. og penger. Ja, for meg er penger viktig! Vi hadde klart oss på en lønn, med innsparinger her og der, men hvorfor leve trangt når man kan leve godt? jeg vil gjerne ha egne penger, jeg elsker og handle. Og jeg har selv vokst opp i et hjem med lite penger. og vil ikke at mine barn skal ha dårlig samvittghet for og ønske seg ting pga dårlig råd. jeg vil slippe og snu hver krone. Det gjorde jeg nok som student.
piano♫ Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Jeg jobber fordi jeg vil - og fordi det er godt å bidra i samfunnet. Jeg får både i pose og sekk, føler jeg. Mye og god tid sammen med barna mine, i tillegg til at jeg får brukt meg selv også på andre områder.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Jeg stortrives på jobb, når det er sagt så er jeg ikke på jobb for at det er så GØY. Jeg er der for å tjene penger. Hadde aldri giddet å vært hjemme i mange år nei. Men et par år tror jeg hadde gått fint. Hvis noen hadde sagt til meg at jeg kunne gått på jobb når jeg ville så hadde ikke det blitt hver dag. Å jeg hadde heller ikke stått opp halv fem for å dra på jobb da. Da hadde jeg nok tatt korte dager sånn 3 ganger i uka. Vet ikke helt hva svaret blir da, men jeg jobber nok får at jeg må. Hadde jeg kunnet velge selv å det hadde gått opp med penger hadde jeg jobbet 60 % kanskje. Det fordi jeg hadde ikke giddet å bare gått hjemme. Så jeg jobber litt for at jeg vil å!:-)
mamman til to gutter Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 Jeg må jobbe hvis ikke vi skulle gjort store endringer i økonomien, bla flyttet til et mindre og billigere sted, men jeg kunne uansett ikke tenkt meg å bare gå hjemme da hadde jeg blitt gal. Vi har heldigvis mulighet for at jeg ikke trenger å jobbe fullt og det er jeg veldig glad for.
neste*gang Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 jobber fordi jeg ønsker å treffe voksne folk og snakke om noe annet enn barn men jeg har ikke noe "karriere" jobb. Den har jeg valgt bort.. hadde jeg vunnet i lotto i millioner hadde jeg reist utenlands et par år.. uten å jobbe..
Gjest Skrevet 12. august 2008 #13 Skrevet 12. august 2008 Jeg er ikke typen som kunne ha gått hjemme i mange år, men å være hjemme med ungene til de er rundt 2 år hadde vært drømmen
Odine! Skrevet 12. august 2008 #14 Skrevet 12. august 2008 Vår situasjon er den samme som deres: Vi hadde nok klart at jeg hadde vært hjemme (tror ikke vi hadde klart oss på min lønn), men jeg ønsker å jobbe. Selv om jeg hadde hjemmeværende mor fram til jeg begynte på skolen, har det aldri vært et alternativ for meg. Dessuten eier jeg ikke talent for husarbeid, og som hjemmeværende måtte jeg ha tatt mesteparten, føler jeg. Jeg liker å jobbe, men har ingen "karriære" som sådan. Lot være å søke på ei sjefsstilling fordi jeg har små barn, man kanskje like mye fordi jeg ville fått mindre tid til å utføre faget mitt hvis jeg skulle fått den(og har ikke lyst på personalansvar)
Gjest Skrevet 12. august 2008 #15 Skrevet 12. august 2008 Jeg jobber fordi jeg vil :-) Har vært hjemme i ulønnet permisjon med begge to, og er nå veldig klar for arbeidslivet igjen...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. august 2008 #16 Skrevet 12. august 2008 Vi hadde ikke klart oss på en inntekt .. Så på en måte må jeg jobbe.. Men jeg vil også jobbe... Jeg har på ingen måte dårlig samvittighet.. Vi er så heldige at mannen har mye fri og jeg også har ganske så mye fri om jeg ønsker.. Jeg jobber som regel 5 dagers uke.. Men har jeg fri en dag ( som i dag) så har jeg mini hjemme.. Men hender også jeg leverer han selvom jeg ikke skal jobbe.. Jeg jobber fordi jeg må og jeg jobber fordi jeg vil.. jeg trives godt på jobben og det jeg jobber med.. Starter på skolen igjen nå i september.., så da blir det litt mere hjemme studering.., men mini skal nok i barnehagen de fleste dagene da allikevel.. Pga jeg har 15 innleveringer på et år.. =)
Dudelidum Skrevet 12. august 2008 #17 Skrevet 12. august 2008 Jeg jobber fordi jeg vil. Både jeg og barna har godt av det. Tror vi ville blitt helt tullete alle sammen om vi bare skulle ha gått hjemme.
Gjest Skrevet 12. august 2008 #18 Skrevet 12. august 2008 Nja. Må og må. Jeg vil ikke være hjemme. Yngste er nesten 3 år, så jeg gidder ikke ha dårlig samvittighet for det heller! ;-) Og dessuten, vi har bestemt at ved neste barn, så skal mannen ta permisjonen. Nå er det hans tur og jeg kan ikke si at det skriker i meg etter å være hjemme enda en gang. Dårlig mor? Hvorfor det? Han er en minst like god omsorgsperson som meg. Da kan man likså godt vri det til at fedre som ikke vil være hjemme er dårlige fedre.
UpsyDaisy Skrevet 12. august 2008 #19 Skrevet 12. august 2008 Ja, pga den jobbsituasjonen jeg er i nå, jobber jeg fordi jeg må. Hadde jeg fått beholde min gamle jobb så hadde svaret vært noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå