Hera Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Var hos legen for aller første kontroll i dag, og ble (litt forventet) sykemeldt ut mnd. Jeg aner ikke hvor langt jeg er på veg, men legen mente, etter å ha undersøkt magen osv at jeg er ca. 13 - 14 uker på veg og har derfor bestilt time til ul for å sjekke dette. Jeg bel sykemeldt pga kvalme hele døgnet, veldig dårlig søvn (er heldig hvis jeg sover 2 timer i løpet av ei natt) og at jeg da i tillegg ikke orker mat (lett når man jobbet i matforretning!). Men det som plager meg er at jeg startet i denne jobben i mars, jeg er nestleder og vet derfor veldig godt at vi har bemanningsproblemer. Men men, dette er kanskje ikke tiden for å ha dårlig samvittighet? Trengte visst bare å få ut litt "sorg". Forrige gang jeg var gravid så hadde jeg ikke problemer med hverken mat eller kvalme, så er en ny og ubehagelig opplevelse gitt. Men gulrota i andre enden er såååå uendelig stor at man kommer seg igjennom dette og:0)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Skjønner litt av hvordan du har det - selv om jeg var ansatt lenger før jeg ble gravid denne gangen (dessuten visste sjef om det på forhånd siden det var prøverør denne gangen). Sykemeldt med svangerskapskvalme denne gangen også, og har lederansvar i butikken hvor jeg jobber. Er i tillegg den eneste av 2 som jobber 100% + at nå i sommerferien har det vært et par som har sagt opp pga skolegang = bemannings"krise". Har hatt mine stunder med fryktelig dårlig samvittighet jeg også, men kjenner at jeg også klarer å legge det fra meg. Det ER ikke noe jeg kan gjøre fra eller til. Blir 13 uker i morra, og er også sykemeldt ut mnd. Men jeg snakket med sjef forrige uke, og vi ble enige om at hun som skal være vikaren min når jeg går ut i perm (ei som har en mindre stilling fra før) skal gå over i min stilling, og så lenge jeg ikke blir minst 80% friskmeldt skal hun ha denne stillingen også når jeg begynner å jobbe igjen. Dette pga jobben min er umulig å gjøre uten å jobbe minst 80%. Jeg vil da "bare" være vanlig butikkmedarbeider om jeg begynner å jobbe igjen. Syns egentlig dette er helt greit - da får vikaren min litt kontinuitet i den jobben hun har "fått i fanget" også. Og jeg kan slappe mer av når jeg er på jobb når den tid kommer. Hjalp litt å vite at selv om de er litt lite folk på jobb, så har de jaffal nå fått en som kan ta ansvaret så ikke de løper som ville sauer mens jeg er borte (for å sette det på spissen). Kan du snakke med arbeidsgiver om hvordan ting kan ordnes? Det er jo kul umulig å forutse helsen i et svangerskap og det er jo min sjef også klar over (og må ta kostnaden det er å ha 2 i samme stilling i en overlappingsfase), men i mitt tilfelle så sammenlikner vi litt med forrige svagnerskap hvor jeg var 100% sykemeldt til uke 18 deromkring, deretter gradert i max 60% arbeidsfør stilling.
Hera Skrevet 12. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2008 Jeg skal en tur ned på jobben i morgen, så da skal jeg snakke litt med sjefen og så får vi finne en måte å legge ting til rette på. I forrige svangerskap (jobbet ett annet sted) så var jeg sykemeldt nesten hele sv.skapet pga svangerskapsforgiftning, så er veldig redd det skal skje nå også. Er mange ting man skal bekymre seg over:0( Følte allikevel litt trøst i at flere enn meg har det på samme måten :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå