Gå til innhold

Hjelp meg...Tvangstanker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett "problem" som jeg ikke har gått t legen med fordi jeg innbiler meg selv at d ikke er noe vits å at legen vil si at d ikke feiler meg noe.

Saken er at jeg har "vaskemani". I flere år har jeg vasket og vasket, hele huset flere ganger daglig, bad, gulv, støvtørking og klær flere ganger om dagen selv om det ikke trengs. Vis samboeren min uheldigvis får sølt eller noe blir møkkete så føler jeg at jeg må vaske hele huset på nytt. Dette er veldig slitsomt å jeg ser at d har begynnt å smitte over på datteren min som blir helt hysterisk vis hun blir møkkete på klær eller hendene sine å må vaske seg m en gang for hun tror jeg blir sinna. Jeg vasker hendene mine sikkert hundre ganger om dagen og de blir jo veldig såre av det, og dusjer to- tre ganger daglig. Jeg må også sjekke alt av elektriske artikkler flere ganger daglig å se at de er slått av. Og før jeg legger meg så må jeg se etter at dører og vinduer er låst og igjen flere ganger enda jeg hvet at de er d. Nå etter flere år så er jeg så sliten å lei og jeg skjønner ikke hvorfor jeg er sånn. Fikk en liten gutt i januar i år å er jo glad i ham men jeg klarer ikke å kose meg skikkelig for det er så mye annet hele tiden jeg må gjennomføre. Disse "rutinene" ødelegger meg, er d noen som har hatt d sånn eller kan komme m noen råd t meg...Når jeg leser igjennom så kan jeg skjønne vis noen tror dette er tull, men det er d ikke...slik er faktisk hverdagen min

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sier bare : skaff deg hjelp!!!!! ta det opp med fastlegen din, og forklar ham nøyaktig hva du gjør på en vanlig dag - for det der er ikke normalt. OCD (obsessive compulsive disorder)heter det, og hjelp er det du trenger!

en bekjent av meg er hardt rammet og livet hans er omtrent ødelagt....han kan bruke 4 timer på å bæsje f.eks. klarer ikke jobbe eller noe som helst....

Skrevet

Det der hørtes veldig ut som meg ja....dette er faktisk første gangen jeg har sagt noe om d, selv om d er her inne...

HI.

Skrevet

Kjære deg,

Har egentlig få ord å komme med annet enn at du bør ta kontakt med legen din.

Føler med deg, jeg har hatt det sånn selv engang, men det finnes hjelp å få!

Klem

Skrevet

ta snarest kontakt med fastlegen din! Dette er en lidelse som du trenger hjelp til før det tar helt kontroll over livet ditt.

Klem.

Skrevet

Kjære deg!

Dette er en kjent sykdom for legen. Du vil sannsynligvis få henvisning til psykolog eller psykiater. Du kan også få medisiner som demper symptomene og som gjør at du føler deg bedre og slapper mer av.

Du er ikke alene om å ha det sånn, og det er hjelp å få.

Lykke til :)

Skrevet

Hei HI

Jeg er selv behandlet for tvangstanker, selv om det artet seg litt annerledes for meg. Du MÅ oppsøke hjelp. Du vil nok ikke klare å komme deg ut av det alene. Men det er en enkel lidelse å behandle.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...