Seemly Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Ifølge ul har jeg termin 25 november. Da skulle jeg ha blitt gravid ca 2 mars. Jeg tok positiv graviditetstest den 12 mars... Kan man produsere såpass mye hcg på 10 dager, eller er det umulig? Menstermin min er ca 12 mars.... Burde jeg gå etter min menstermin eller ul-terminen?
Guttemamman:-) Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Tror du har skrevet noen datoer feil her....skjønte ihvertfall ingenting av dette....
Seemly Skrevet 12. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2008 uuups... det skal stå at menstermin min er 12 november..
Maya_1 Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Hehe, 12.mars var lit drøyt lenge til i forhold Termin blir satt etter hvor mye babyen har vokst, så man skal ikke sitte å regne på når ditten og datten skjedde i starten. Men siden det er bortimot to uker forskjell i menstermin og ul-termin så får du vel en ny ultralyd litt senere for å bekrefte termin?
Seemly Skrevet 12. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2008 Var på ul da jeg var 19 uker på vei,der fikk jeg termin 25 nov.... men jeg er jo fast bestemt på at ungen kommer før det,så da tar de feil og jeg har rett...sånn er det:D
Guttemamman:-) Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Tror nok du gjør lurt i å IKKE forvente at babyen kommer til mens-termin. Ul-termin stemmer i de aller fleste tilfeller!!Ei jeg kjenner fikk termin forskyvet med over en måned og ungen kom ikke før to uker etter den termin igjen. Kunne blitt lang ventetid dersom ho forventet at babyen kom ved menstermin!!!!! Og ja man kan teste positivt allerede 10 dager etter unnfangelse!!
Seemly Skrevet 12. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2008 Æsj da.... ja, min forrige mann kom 2 uker etter min menstermin,og 8 dager etter ul-termin,,,så jeg har jo erfaring med det.... men håpet kan ingen ta fra meg.... .p
Nikkan Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Jeg er i mitt 4 svangerskap nå og med de andre 3 hadde ultralyden feil og jeg rett. Og jeg tror min termin er rett denne gangen også, man vet jo sånn nogenlunde når ting skjedde ;-) Lykke til, babyen kommer når den er klar uansett dato.
Mrs. Bouquet Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 Offisielt er det UL terminen din som gjelder. UL terminen sier ingenting om når du skal ha blitt befruktet, men er generelle målinger på babyens størrelse.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Forrige gang fikk jeg menstermin 18 mars, men jeg visste at den var feil fordi legen min regnet ut fra 28 dagers syklus, men jeg hadde lenger enn det. Min egen termin var 25. På ul fikk jeg 28, selv om jeg prøvde å fortelle dem at d var den 25 Og jeg fødte den 25, på MIN dag (men jeg hadde full kontroll på når el var, da)
Giinaღ Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 Jeg opplever det motsatte, de fremskynder terminen min med over en uke. Dette er litt rart fordi jeg VET når jeg hadde eggløsning. Jeg både tempet, var hos gynekolog og så at eggene lå der modne dagen før eggløsning. Rart egentlig, men velger å stole på ul-termin.
trollmamma Skrevet 13. august 2008 #12 Skrevet 13. august 2008 Vell, eg blei satt tilbake ei veke på ul. Men det er veldig rart, fordi eg VEIT når eg hadde el. Fortalte det til fastlegen min, og han sa det at ul er basert på gjennomsnittsmålinger og kan derfor ikkje være heilt sikker ettersom barnet kanskje er mindre eller større enn gjennomsnittet. Men eg tenker at ul og mens termin gir kun ein peikepinn, ungen kjem når han vil uansett kva foreldre eller leger måtte meine. F.eks: Mitt første barn kom dagen etter termin, nr 2 kom dagen før, mens eg gjekk 14 dager på overtid med nr 3 Så ungen kjem når han er klar
Sunnybeach4gull :) Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 Æ testa positivt 9 daga etter eggløsning, så d e muli å produsere så mye hcg ja på så kort tid :-)) Å æ har termin nøyaktig etter menstermin ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå