lilios med 3 søte små:-) Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 har vært hos legen nå, og babyen er stor og symfysemålet er skyhøyt nå, så nå skal jeg tilbake om 14 dager for å ta en slik glukosebelastning.... hva hvis det er svangerskapsdiabetes?? bør jeg nå begynne å kutte ut sukker og slikt, eller?? Og hvis det er sv.skaps diabetes jeg har - hvor stor baby kan jeg regne med å få?? (mine andre to var 3 og 3,5 kg) hjelp - likte ikke helt dette her.....
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Jeg hadde sv.diabetis med nr 1 (10 mnd) og er gravid igjen. Har fått beskjed at jeg mest sannsynlig får det nå også og jeg merker det når jeg måler blodsukker på morgen (rundt 6) og jeg er kun 15 uker. De trodde at babyen min ville bli 5 kg men hun ble 2900, så de tok feil men jeg passet meg for sukker siden uke 28 da de oppdaget det. Jeg fikk høre at babyen liver i gotteri butikk når mor har sv.diabetes siden blodsukkeret aldri er normalt. Jeg fødte en mnd fortidlig men babyer blir vanligvis mellom 4-5 kg, det er i hvertfall hva legen på sykehuset sa til meg. Det gikk veldig greit men det var mye mas med kontroller hver uke og vektestimering hver 14 dag og jeg var på grensen til å få svangerskapsforgiftning. Håper du slipper unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå