Gå til innhold

Gravid uten foster


oline27

Anbefalte innlegg

Hei. Har i dag vært på ul undersøkelse. Er gravid i uke 8. Men vi fikk oss litt at sjokk. Jeg er gravid, men det er ikke noe foster. Noen som vet noe om dete eller har opplevd det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hadde jeg aldri hørt om før... Jeg tok et Google søk og fant et par ting, men hvor riktig det som står her er, vet jeg jo ikke...

 

http://www.babyverden.no/templates/QApage____7939.aspx

http://www.babyverden.no/templates/QApage____2699.aspx

 

Jeg fant også denne linken, som forklarer tilstanden:

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1346

 

Dette må ha vært en helt forferdelig opplevelse ! Jeg føler meg deg...

 

Varm klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vet ikke helt om det var det jeg var sist jeg var gravid..

Men begynte å blø i uke 10, og da jeg var på ul så vi ingenting...

Så det kan jo høres likt ut....

Skal selv på ul på fredag, er da 6+5, og er VELDIG spent!!

 

Har ikke så mange ord til trøst, annet enn at utrolig nok så går livet videre...

LYKKE TIL!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi ligger på sykehuset nå og fullfører en abort.

Hun er nesten 10 uker på vei, men ikke noe foster!

 

Er ikke så uvanlig som man tror, men ikke vanlig heller da!

Blightnes Ovum eller noe heter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg var også på UL for noen dager siden. jeg har hatt veldige magesmerter. Hos meg så de heller ingen foster. Jeg trodde jeg var 6 + 4 på vei, til meg sa han det var to alternativ. Enten har d gått galt eller så er jeg ikke kommet så langt som jeg tror. Ble sendt videre på blodprøve. tok den tor og fredag, så på mandag får jeg vite om jeg fortsatt er gravid. grusom å ikke vite.

Men som sagt har jeg hatt veldige magesmerter flere ganger om dagen i 1 uke..det er vel et tegn som ikke er så positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig intresangt. jeg har spontan abortert to ganger. første gangen reiv og sleit det noe helt ille. andre gangen blødde jeg litt uten at det kom ut noe eller hadde smerter så j antok det var bare en blødning som kunne skje. 3 uker senere oppdager jeg at jeg ikke er gravid. SJOKK. kansje jeg hadde en slik graviditet uten foster. bestemte oss for å vente med hele denne bebbie greia, for så å sjokk oppdage jeg er gravid rett etterpå enda vi har brukt kondom. verden er underfunderlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært igjennom nøyaktig det du beskriver,Oline... Mitt forrige forsøk endte slik. Jeg var gravid i 6te uke og alt i orden, gikk på tidlig ul pga en SA i desember, fikk beskjed da om at enten hadde noe gått galt eller så var jeg tidligere på vei enn jeg trodde...

14 dager senere fikk jeg beskjed om at der ikke var foster å se...Blighted ovum het det. Jeg hadde ikke hatt blødninger ,så samme dag jeg fikk den triste beskjeden,så måtte jeg opp på KK og få piller som satte igang blødninger... Veldig veldig trist...

 

Graviditeten har begynt med embryo og alt i orden, så underveis har embryoet dødd, men kroppen din har ikke oppfattet det. I løpet av tiden fra det døde til du oppdager det, har embryoet løst seg opp og blitt borte,mens kroppen fortsetter som før... Snakk om selvbedrag.. Det er et sjokk å oppleve og jeg følte ihvertfall at jeg ikke kunne stole på min egen kropp lenger...

 

Nå er jeg ca 4 uker av gårde igjen, krysser fingre og kniper igjen øynene,slik at jeg ikke våkner fra den fine drømmen min atter en gang...

 

Lykke til videre og tro og håp at det går bra neste gang...

*Klapper deg på kinnet* :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på seinvakt hos ein psykisk utviklingshemmet da eg fekk noen heilt vanvittige menssmerter.det gjorde så vont at det kjentes ut som ein fødsel-har ein barn på 2 år så eg veit kva eg snakker om her!!!

eg var på do-og ja,der var blod-masse blod.men da eg skulle tørke meg så var det ei tjukk hinne på papiret.

nyskjerrig og kansje"ekkel" som eg er tok eg å skjylte den under rennende vatn for å se betre kva dette var..det viste seg å vere ei tjukk hinne ca.2-3mm og den var ca.3cm.bre og 10cm.lang

den var heilt glatt og rosa på ei side mens den var bløt og foldete på den andre sida.samtidig kunne eg tydeleg se bitte små blodårer på kryss og tvers når eg tok den opp i lyset.eg fekk meg ein real støkk.

viste ikkje at eg hadde vert gravid ein gang,kvalm-jaa.men nei eg har jo brukt nuvaring.

smertene ga seg ikkje og seinare kom det ein bit til som var like stor og som var heilt lik.eg var oppmerksom på om det var foster blant blodet heile dagen men det såg eg ingenting til.

etter ei veke med kraftige blødniger og blodklumper på str.med klinkekuler ringte eg legen min.ho undersøkte meg å fant ut at livmoren var på str.med ca.3 mnd graviditet.pga smerter i venstre side blei eg sent til ultralyd noen dager seinare.der fant dei ingen tig galt med eggstokker og livmoren var tom..dei hadde aldrig høyrt om ei tom livmor som aborterte og sidan eg ikkje hadde samlet på bitene som kom ut regnet dei med at det berre var ein kraftik menstrusjon.

TAKK FOR DEN FOR FAEN!!!

 

no veit eg beire...dakar bebi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle oppdatere min situasjon siden jeg skrev her for litt siden når de ikke fant noe foster på UL. Har igjen vært i dag og da mente/trodde legen at han så et hjerte:) Jeg skal igjen på UL om 2 uker, så man får bare prøve å tenke positivt og håpe at alt går bra:)

 

Poenget mitt var bare at er man veldig tidlig på UL og ikke ser no foster/hjerte kan det hende man ikke er så langt på vei som man tror. Så prøv å hold motet oppe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...