Gå til innhold

Phuu... Kommer fra tannlegen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt første besøk dær på 14 år...

Har ektrem tannlegeskrekk, men no var jeg bare NØDT!!! Ingen lett tur opp på tannlegekontoret, skalv, svettet og var ikke helt med i værden.

Gruet meg så masse, var sikker på at jeg hadde minst 30 hull, og store hull.

Da var det en lettelse å gå ut derfra og vite at jeg kun hadde 5 hull, ett stort, men slipper rotfylling:)

Skal opp igjen imorgen. Da får jeg valium og lystgass, så da skal jeg nok klare å gjennomføre:)

Er stolt av meg sjøl, da dette er litt av en bragd av meg, som sansynligvis kun di med tannlegeskrekk kan sette seg inn i.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tøffe deg!!!

jeg må også til tannlegen, og jeg VET at jeg har mange hull! jeg ser noen av dem... :( :(

Hvor mye må du betale? Er redd jeg ikke har råd enda :(

valium og lystgass ja, da er det vel kanskje håp for meg også..bortsett fra at jeg ikke tåler lystgass!!! wææææææ, nå ble det skummelt igjen!

Jaja, flink er du nå lell!!! :)

Skrevet

føler med deg.håper at du møtte en tannlege som du kan gå til igjen uten at du er like redd neste gang.plagdes selv med det i 10år før jeg møtte en kjempe flink tannlege å nå går det helt greit.

Skrevet

Applaus!

Jeg skjønner deg veldig godt:-) Du får fortelle om dette med valiumet og lystgassen når du er ferdig, for jeg har en større greie hos tannkirurg forestående som jeg blir dårlig av å tenke på.

Skrevet

Så bra:)

MEN DU! Kjære deg. Nå får du fikset alt.. Så får du innkalling 2 ganger i året! Jeg var sånn som deg, nekta å gå, og lot hulla strømma på, og hadde vondt som f.

Men nå får jeg tannlege-innkalling for vedlikehold, slik at det ALDRI blir noe stort eller ekkelt igjen:) Hver gang koster fra 500-1100 ;) Spørs hvor flink jeg har vært med tanntråd:D

Skrevet

Ho tok overslag på di 5 hullene og rens av tenner, hadde antydning til tannsten, det kommer på litt under 8000. Er sykt dyrt, men er vel bare nødt no som jeg har motet meg opp.

Bodde i nordnorge i 2005, da fikk jeg dekket narkose til å trekke visdomstenna. Skulle få ny narkosetime innen 2 år for å ta di hullene jeg hadde da, det var ikke akutt så ingen hast sånn sett.

Så flytta vi til Bergen, men her var det ikke like lett. Trygdekontoret var max ubehjelpelig. Tannlegeskrekk var ingen sykdom, og så lenge jeg hadde inntekt (uavhengig av kor mye man tjener) så måtte jeg betale narkosen sjøl. Dvs at på di 4 behandlingene jeg skal ta no ville det kommet ett tilleg på 21600. Det har jeg ikke samvittighet til å ta fra sparekontoen. Lenge leve velferdsstaten Norge...

Du får bestemme deg for turen du og, går nok fin hvis du får en bra tannlege. Og mange har fått hjelp av bare valiumen:)

Skrevet

Ja, vi har allerede blitt "enig" (fivillig tvang??? hehe) om innkalling hver 9.mnd. Og jeg SKAL være flink til å gå da!!! Man gjør det nok mye lettere for seg selv da!!!

Målet mitt er at jeg en gang skal kunne borre uten noen form for neddoping.

Skrevet

Kommer med full rapport imorgen:) Bør kanskje vente til ut på kvelden, vet ikke hvor påvirka man blir av den valiumen da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...