Gå til innhold

buhu...har nettopp fortalt mine sjefer at jeg er gravid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, så fælt. Har gruet meg til å fortelle dem hele ferien. Har bare kontrakt (et vikariat) fram til jul og permisjonen min starter rundt 20 november. De ga ingen gratulasjoner, sa bare "jaha", "akkurat ja"....og "nå mangler vi spansklærer etter jul"....veldig koselig at de prøver å gi meg dårlig samvittighet. Jeg prøvde å si at det passet jo bra siden jeg bare har jobb fram til jul. Sa også at sånne ting kan man ikke planlegge og da fikk jeg høre at det virket veldig godt planlagt fra min side.....da jeg forlot kontoret begynte jeg å gråte. Det er nok graviditetshormonene som gjør meg følsom, men det var en skikkelig fæl opplevelse!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drit i dem - du gjør norge en god tjeneste med å føde barn. De har sikkert barn selv, og kan mene at man skal ta hensyn til jobb foran livet!

Vet det er kjipt, har følt sånn selv, men KVINN deg opp og pris deg lykkelig over at du er gravid og skal få oppleve å bli mamma - alternativet er ikke aktuelt - i alle fall ikke for å tilfredstille skjefen!!!!!

forhåpentligvis har du glemt alt dette til konfirmansjonsdagen : )

Skrevet

Takk! Trengte en sånn støttemelding :) Jeg skal "kvinne" meg opp nå!!! Ingen skal få ødelegge gleden min ved å være på tjukka! :)

Skrevet

Uff, makan. Jeg blir så provosert av slike holdninger. Skal verden slutte å lage barn da?! Forbanna løkruller. ;) Gratulerer med graviditeten! Og hev deg over sånne smålige mennesker :)

Sjefen min er rar på det området, storkoser seg hver gang noen venter nye barn, dette syns han er skikkelig stas (selv om det har vært mange av oss siste åra) hehe.

Skrevet

Jeg hadde en lignende opplevelse.

Etter at jeg fortalte at jeg var gravid tok sjefen fra meg nesten alle timene mine gradvis, slik at jeg satt igjen med nesten ingen timer.

Hun tvang meg egentlig til å slutte lenge før jeg burde, hvis ikke hadde ikke permisjonspengene lønnet seg. Så jeg måtte sykemelde meg. Det er utrolig dårlig gjort når sjefene ikke vil tilrettelegge for den som er gravid.

Skrevet

Blir så utrolig provosert når jeg hører sånt..De skulle skamme seg!! Her skal vi kvinner bli utsatt for slike holdninger når det eneste vi gjør er å gjøre samfunnet en tjeneste! Min sjef synes også det er pyton at de ansatte blir gravid, men han tar det med godt humør og prøver så godt han kan å skule det ihvertfall:-)

Prøv å hev deg over idiotene!!

Skrevet

herregud for noen folk...

Nei driit i dem..

Jeg sender deg masse trøste klemmer og en bøtte du kan ha frustrasjonen din oppi... Send bøtta tilbake når du har fylt den opp så skal jeg grave den ned... hehe!

Noope, for et moderne samfunn vi lever i... Blir så provosert je..

Spare penger, meg her å der

Skrevet

DRIT I JOBBEN :) OG SJEFER HEHEHHE

Jeg er i mammaperm nå frem til norvember og sjefen min ringte og lurte på hvilke kurs vill jeg ta nå og sette meg på mye mer krevende oppgaver jeg sa bare at jeg skal tenke på det og at jeg ikke tenker så mye på jobben sidne jeg er i permisjon.

Jeg er gravid i uke 15 og de får nok sjokk men jeg bry meg ikke om det lenger. Det jeg har gjordt før perm er det to stikker som jobber med og ingen har sagt takk. Jeg gikk til slutten og alle saker var ferdig før jeg gikk i permisjon og eneste jeg fikk var at sjefen var overrasket.

Skal til jobben en tur og da behøver jeg ikke si det de ser det, og at de snakker bak ryggen min driter jeg i.

Skrevet

Det var da en lite hyggelig tilbakemelding å få da!

At de mangler spansklærer etter jul er da strengt tatt ikke ditt problem. Og det hadde de da uansett manglet, i og med at ditt vikariat varer til før jul? Eller misforstår jeg nå?

når du velger å få barn er din sak, ikke jobbens. Uansett vil en graviditet alltid "passe dårlig"

Sender en trøsteklem til deg,og håper det går bedre når du får denne hendeldsen litt på avstand. Og framover skal du gå med hevet hode og være stolt av den voksende magen din! Ingen skal få lov å ta fra deg gleden!!

Skrevet

Uff for en dårlig sjef! Jeg er selv daglig leder, og det var litt morsomt for en hos oss var gravid og turde nesten ikke si det til meg. Men jeg ble jo kjempeglad på hennes vegne og gav henne en god klem :) selvfølgelig må folk bli gravide når de vil, vår jobb er å legge til rette for at de klarer å jobbe en stund og for at de tar det med ro på jobb. Jeg synes bare det er koselig, og synes disse sjefene burde skamme seg!

Kos deg i svangerskapet du :)

Skrevet

Det var ikke en hyggelig beskjed å få syns jeg!

Når det gjelder det de sa om å mangle spansklærer etter jul, kan det jo tenkes at de er så fornøyde med deg at de hadde håpet å forlenge vikariatet ditt... sånn sett er det jo egentlig et kompliment..

Men skjønner godt du blir utafor... Sjefen min jubla ikke akkurat i taket han heller da jeg fortalte det.. var mest jaaa og haaa og "hva i all verden skal vi gjøre nå" fra den kanten... Men etter at det hadde sunket litt inn og jeg hadde lagt frem et forslag for hvordan de kan løse ting når jeg er borte, løsna det litt for han... Han er i dag kjempeivrig på å følge graviditeten min, oppmuntrer og er flink til å spørre hva jeg orker og ikke orker. Så kanskje dine sjefer er litt som min... at de rett og slett ble litt paffe og trenger å la det synke litt inn før de skjerper seg... for det blir de pent nødt til! Du har da virkelig ikke gjort noe galt!

Håper stemninga letter litt i svært nær fremtid:)

Skrevet

Tusen takk for alle hyggelige meldinger!! :) Dette var virkelig oppløftende! Jeg går i et vikariat fram til jul og hun jeg vikarierer for har sagt at hun kan komme tilbake tidligere dersom jeg må ut i permisjon litt før....Jeg har aldri fått noen lovnader om videre engasjement etter jul og den spanskstillingen de trenger da er på under 20% og de kan ikke forvente at jeg stiller opp da.....Nei, det er virkelig ikke mitt problem at de mangler en spansklærer. Dessuten har jeg bare fått vikariater til nå og ingen fast stilling...og må hele tiden leve i usikkerhet...snakk om bedriten ledelse!

Skrevet

Det er vel nå jeg skal føle meg heldig. Jeg har en sjef som elsker unger. Hun har to barn selv, og hver gang noen kommer innom med baby, så er hun den første til å gå bort å holde. Da jeg fortalt det ble hun bare kjempeglad, og er veldig støttende. Vi er 12 på avdelingen, og jeg er den 5. som skal ha på et år. Fant også ut her om dagen at en annen kollega skal ha fire uker etter meg. Det vil si 6 av 12 på en avdeling som får barn på 13 måneder. Og sjefen tar det med et like stort smil hver gang! Tror det er noe i vannet på jobben som gjør at vi blir gravide jeg, hehe.

Skrevet

ja man skal tåle mye fra sjefer.

jeg er sykepleier på et sykehjem, og en stund etter jeg var begynt i jobben satt vi et gjeng og slarvet om alt mulig. det ble snakk om barn, og jeg nevnte at jeg kunne ha lyst på en til før jeg følte meg for gammel. (jeg har bare en fra før). dette havnet jo selvfølgelig rett hos ledelsen på sykehjemmet, og 6-mnd samtalen min handlet bare om hvorvidt jeg kom til å bli værende i jobben eller ikke, og at det gikk rykter om at eneste grunnen til at jeg tok jobben var slik at jeg kunne bli gravid, og få penger for å gå hjemme. så de tvilte på mine hensikter.

jeg ble rystet. tilfeldighetene ville det slik at jeg ble veldig raskt gravid når vi begynte å prøve, så jeg rakk bare å jobbe i 9 mnd før jeg ble gravid.

nå tør jeg ikke møte noen fra denne arbeidsplassen for nå tror de vel at det stemte det som ble sagt.

jeg jobber ikke lengre ved det sykehjemmet, men ble overflyttet til et annet før jeg ble gravid.

men tenkte seg lederen for det sykehjemmet har to små barn selv. men det er liksom ok for jobben? men andre ansatte kan ikke få barn.

Skrevet

Jaja han som var sjefen min den gangen jeg fortalte jeg var gravid, han er Smiths venn- man kan sikkert si mye rart om dem, men noe problem med graviditet var det slettes ikke. En smule beskjemmet "krøp jeg til korset" rundt uke 12 og fortalte nyheten. "ER DU GRAVID? SÅ FANTASTISK, SÅ HEEELDIG DU ER! NEI, NÅ BLE JEG VIRKELIG GLAD!" Han virka nesten mer happy enn meg, ble nesten litt flau jeg da. Men så koselig det var med en slik tilbakemelding, den skal jeg jammen ta med meg videre hvis jeg blir sjef noen gang :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...