Gå til innhold

Overtid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er reglene for å bli satt i gang? Akkurat 14 dager over termindato?

Min menstermin er 1 uke tidligere enn ultralydterminen, og jordmor sa at man også så litt på menstermin, når man bestemte når man skulle settes igang.. Noen som vet noe mer om dette? Og blir man satt i gang på en lørdag..? Jeg har termin 16., så 14 dager over er 30. (lørdag). Kan jeg måtte vente til 1.sept (man) før jeg evt blir satt i gang??? Altså 16 dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm...sånn jeg har forstått det er det babyen din sjekker og tar hensyn til. Hvis babyen har det bedre med å komme ut, blir du nok satt i gang enten det er lørdag eller onsdag. Men jeg foreslår at vi krysser fingrene og satser på at dette ikke blir en reel problemstilling. Jordmor stresset meg med det der på sist kontroll. Jeg sa at jeg var lei, og hun gikk rett over i en tale om at om jeg hadde gått 12 dager over ble jeg sendt til kontroll, men sa lenge barnet hadde det fint ville de ikke ta hensyn til hva jeg ønsket...Var ikke akkurat det jeg trengte å høre da nei...har termin 19., og jeg krysser alt for å slippe å gå over så veldig mye mer enn noen dager hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde termin i går jeg, skal til kontroll på sykehuset den 19, hvis det ikke har skjedd noe til da. da skal de sjekke hvordan det står til med den lille, og eventuelt blir jeg sotte igang hvis de finner det ut. men som oftest er det når man er 12 dager på overtid man skal inn på kontroll for og finne ut hvordan den lille inni der har det. ser de at alt e i orden kan det være at de venter med å sette den igang,eller om det er noen fare for babyen setter de den fort igang. men jeg fikk også beskjed om at de ser veldig mye på om man er moden og sånne ting i tillegg da. men det varierer vell kanskje fra plass til plass hvordan de gjør ting. er hvertfall det jeg har fått beskjed om på sykehuset i tromsø da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...