lana<3 Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Har ikke peiling på hva det var, det eneste jeg hadde tilgjengelig var en urinstrimmel og den slo kun fullt ut på protein.... Har nå gått rundt et par timer, men det kommer bare noen dråper... Luktet og så på væsken og den luktet ikke urin og heller ik no annet.... Kan det virkelig være fostervann?? Jeg vet jeg har 2 cm åpning fra før av, men hvis det er fostervann burde det ikke fortsette å lekke mye mer da?? Reiser uansett inn til føden snart tror og får sjekket dette, er bare snart 35 uker på vei så dette var jo litt tidlig.
Reiki 73 Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Fostervann kan komme fort, men også piple ut. Hold deg liggende hvis hodet ikke er festet. Ville ringt inn til føden strax
babygullz <3 vilde Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Oioioi... Jeg er helt grønn på hva d kan være, men vil ønske deg lykke til=) BEst å få dratt inn å sjekka d ja=) all my best=)
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Det splashet skikkelig i gulvet hos meg forrige gang. Kom veldig mye, så var ikke noe tvil da. Men som de andre sier - ring/dra til føden og få det sjekket ut! Lykke til:-)
sonnenschein Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Skjedde akkurat det samme med meg på lørdag...Sa splash i gulvet og det rant litt veske etterpå også...Dro til føden hvor de mente at dette kunne ikke ha vært fostervann men urin. Selv var jeg sikker på at det ikke var urin. Igår rant det litt igjen, og jeg ble selfølgelig nervøs igjen...Men jeg tror rett og slett at det må ha vært større mengde med utflod som hadde samla seg opp og "slapp" ut etter en sammentrekning. Har ikke lekket noe idag... Men ville ha skjekket det opp hvis jeg hadde vært deg. Kan jo være fostervann du lekker.....
lana<3 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. august 2008 Heia dere, ble noen lange timer på føden.... Fikk komme inn med en gang og ble tatt imot av min egen jordmor faktisk, fikk satt på registrering og hørt hjertelyden til lillegutt, han var helt ok han hørtes det ut som og jeg fikk kynnere så harde at dem slo faktisk ut på papiret. Etter registrering ventet jeg på legen og jeg fikk komme inn og se han på ultralyd, alt var også fint der og de mener det er den ytre hinnen som sprakk, det skjedde i sist svangerskap i akkurat samme uken som nå, så ja jeg tror også det. Uansett han hadde fint med fostervann og sprellet og hikket der inni til den store gullmedaljen. Nå har jeg fått masse kynnere/ modningsrier av denne undersøkelsen så nå begynner vel helvetsukene tenker jeg....... Takk for støtte fra dere iallefall, ikke greit å være høygravid og redd...ufff... Masse klemmer til dere alle..
sonnenschein Skrevet 13. august 2008 #7 Skrevet 13. august 2008 Hei igjen.... Det med at den ytre hinnen kunne ha sprukket, nevnte de for meg også.... Er jo selv sikker på at det ikke var urin!! Du skrev at dette skjedde sist svangerskap også...Hvor lang tid tok det til du føda da? Har det noe å si at den ytre hinnen har sprukket? Jeg har også siden dette skjedde med meg masse vonde kynnere og er helt utslått....
sonnenschein Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 Dytter litt på denne i håp at lailaelin svarer meg :-)
blockarella Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Lurer også på hvor lang tid det tok før fødselen var igang, da akkurat det samme skjedde med meg forrige helg... Fikk beskjed om at "forhinnen" var gått, og har etterpå hatt mye mer murringer og vondter, generellt utilpass og enda dårligere netter. Kjenner jeg er litt utålmodig nå, har fremdeles 19 dager igjen til termin - men lurer på om jeg likevel kan regne med å gå på overtid? :-)
lana<3 Skrevet 13. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. august 2008 Som sagt så sprakk ytterste hinnen i uke 35 sist gang også, og jeg ble satt igang 11 dager på overtid. Det andre store vannet gikk under fødsel sist gang rett etter jordmor satte et gigant klyx på meg. Jeg tror det hadde vært en ide og spurt i deres familie og barnefarens familie om vannet gikk på dem før dem gikk i fødsel eller om det gikk mens man var i fødsel. Hinnene er det ungen som lager, så det er mye genetisk betinget om vannet går på deg eller om jordmor må ta det.
sonnenschein Skrevet 13. august 2008 #11 Skrevet 13. august 2008 Forrige fødsel begynte med at det "store" vannet gikk av seg selv.... Altså betyr det ingenting at den ytterste hinnen har gått? Må ikke forholde meg anderledes? Har hatt så mye vonde kynnere den siste uka, men det er vel da helt uavhengig av dette....
lana<3 Skrevet 13. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 13. august 2008 Hvis den ytterste hinne sprekker, sjekker de deg for å se om det er gått hull på den innerste også, men er det ikke det kan du fint gå lenge med bare en hinne intakt. Jeg hadde masse masse kynnere igår som var veldig kraftige, idag har jeg vært på modningsakupunktur og nå er det helt stilt, ikke en kynner i sikte..... Den innerste kan jo være ganske tykk og min gikk først en gang, så dannet det seg ny vannblære og de måtte inn med heklenålen og lage hull på hinnen enda en gang og da fosset det like mye igjen....
blockarella Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 Hehe, typisk, jeg som håpet at du skulle fortelle at du fikk to uker før termin sist gang... ;-) Selv ville jeg ikke ut i det hele tatt, min mor ble satt igang på overtid og jeg måtte tas med vakum - så satser på at jeg ikke får en lik fødsel som henne... ;-) Takk for svar! :-)
sonnenschein Skrevet 13. august 2008 #14 Skrevet 13. august 2008 Ja, de sjekka jo om den "egentlige hinna" var gått, og det var den ikke... takk for svar, nå er jeg litt roligere. Er for tidlig å føde enda... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå