Gå til innhold

16000kr i mnd?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ca hva en får om en er alene uten jobb?

får os 10300

barnetrygd 970+970

bidrag vet ikke hva jeg får, mannen tjener bra,sikkert litt mer enn minstebidrag da?

bostøtte,aner ikke hva jeg får der,har ikke råd til å eie så må leie.

hvordan er budsjettet deres for en mnd? har jo barnehageutgifter,strøm,forsikring,mat,gjerne bil osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har utbetalt 14450 kr, da har jeg bidrag fra staten på 1250 kr.

OS 10600 kr

B.trygd 2600 kr

B.bidrag 1250 kr

Skrevet

hvordan råt du råd til alt da? tenker på hvor mye utgifter jeg har off..

Skrevet

Ja si det, har ikke god råd for å si det sånn....ække så fett å være aleneforsørger serru.

Skrevet

Det går jo ikke om man har vanlige boutgifter. Nettopp derfor er aleneforsørgere én av gruppene som vil få bostøtte dersom husleie er på normalt nivå.

Skrevet

Har du vurdert å få deg en jobb? Ettersom du åpenbart ikke får småbarnstillegg, så er det vel ingen grunn til at du skal gå hjemme dersom du ikke har råd til det.

Skrevet

Vet ikke helt hvem denne er til jeg, om den er til HI eller meg som svarte hvor mye jeg har i mnd. Hvis den er til meg kan jeg forsvare meg med at jeg har nå iløpet av sommeren søkt på 26 jobber, var ferdig utdannet nå i våres. Hvis den ikke er til meg vil jeg at du skal tenke over at det finnes folk som faktsik søker jobber selvom de er hjemme og mottar OS.

Skrevet

Om du får 16000 klarer du deg utmerket. Ellers har du mange unødvendige utgifter.

Skrevet

HI her,jeg går på skole så jobb blir praktisk umulig..

godt å se at noen greier seg bra med 16000 da,kanskje jeg kan greie det også.

regnet 6500 i husleie om jeg er heldig

1000 i strøm

1000 i forsikring

3500 i mat

2000 i barnehage

lege,tannlege,klær,sko,disel,veiavgift,medisiner,ferie,bursdager,fritidsaktiviteter..osv er jo også utgifter:(

Skrevet

Jeg har i perioder hatt mye mindre enn det å leve for.

Har gått fint det og.

Nå har jeg ca 18000 og sparer 2500 kr i mnd.

Har grei økonomi og har råd til å kjøpe meg og jenta nye klær og å gå ut å spise når vi vil det.

Jenta mi er 10 mnd ,så det vil jo bli dyrere når hun blir større.

Derfor sparer jeg nå,for vet jo ikke hvordan økonomien er om et par år.

Skrevet

hvordan er budsjettet ditt da?

Skrevet

Lån og husleie 6000

strøm 800

tlf 800

forsikring 300

sparing 2500

bredbånd 300

Da er det ca 7000 igjen til mat,klær og diverse.

Har ikke bil,så sparer mye på det.

Har egen leilighet og bor sentralt

Skrevet

Jeg bare lurer på hvilken forsikring man har hvis man betaler 1000 kr mnd? Superforsikring??

Jeg betaler litt i underkant av 2000 i året og er da forsikret for 1,5 mill i innbo. Ellers har jeg barneforsikring som er ca 100 kr mnd...

Nå har jeg forsikring gjennom Utdanningsforbundet, men likevel. Da jeg bodde på Majorstuen i Oslo fikk jeg tilbud fra banken om forsikring til 8500 i året, pga boplass, men det er jo heller ikke 1000 kr mnd...

Skrevet

Er du student så får du studielån i tillegg, og støtte til utdanning.

Jeg ville droppet bilen hvis mulig, og tatt meg en deltidsjobb når far har samvær dersom du sliter fælt. Jeg har selv vært student og aleneforsørger, med deltidsjobb og det gikk faktisk veldig fint. Det handler om at du må ofre litt ekstra i en periode, for å få det bedre på sikt.

Jeg har superbra økonomi nå, så de årene med slit på skolebenken med dårlig økonomi var helt klart verdt det.

Jeg synes forøvrig det er helt legitimt å spørre en aleneforsørger med dårlig råd (med barn over 3 år) hvorfor de ikke er i jobb.(litt på sidelinjen, men kunne ikke unngå å se den kommentaren lenger opp).

Skrevet

Jeg skal begynne på skole nå, og mitt regnestykke vil da bli som følger:

Overgangsstønad: 10800 (har steget noen hundrelapper nå)

Barnetrygd: 970+ 970 = 1940

Småbarnstillegg: 330

Barnebidrag: 3000

Bostøtte: 2250

I tillegg vil jeg få dekket 64% av barnehageutgiftene, bøker/skole-penger, og godtgjørelse til og fra skolen.

Jeg har 2 barn under 3år, leier leilighet, og har bil.

Jeg klager IKKE!

Skrevet

Småbarnstilegget er vel på 660 kr..? det jeg får iallefall..

Skrevet

har ca 18000 nå:

10800 i os

3600 i bostøtte

990 i bidrag

2600 i barnetrygd

0g 777 kr(kommer sammen med os) kommunalt tilegg eller noe sånn, for aleneforsørgere med full OS som bor i oslo(gjelder visst KUN for oslo)

Skrevet

Jeg jobber fulltid, med en helt normal inntekt og har utbetalt kr. 18000,- i mnd. Har ikke noe problemer med å få det til å gå rundt, og jeg bor i Oslo.

Du klarer deg fint på kr. 16000+bidrag i mnd, slutt å klag!!

Skrevet

Hi her igjen. Ser noen sier at en skal slutt og klag. Hvis det er meg du sikter til så har jeg ikke klaget. Men har heller ikke fått så mange svar på det jeg spurte om inledningsvis. Hvordan er budsjettet deres? Jeg har hatt veldig god økonomi når jeg var gift. Så overgangen vil bli enorm. Skjønner jo at jeg ikke kan bruke penger på samme måte som før derfor vil jeg gjerne ha tips på hvordan et budsjett kan se ut med den inntekten.

jeg er student og har ikke noe problem med å svare på hvorfor jeg ikke er i jobb. Men det kan være andre som er fysisk el psykisk syk og derfor ikke kan jobb. En har som oftes iallefall en "gyldig " grunn. For en får ikke os om en ikke er aktiv arbeidssøkende,student eller i jobb med lav inntekt.Bare noe å tenke på. Mange som er uten jobb syns det er et ekkelt tema,det første folk spør om når de møter nye folk er "Hva jobber du med da?" Det er aldri hva interesserer du deg for,el andre ting.

Detter er en annen diskusjon da, men måtte bare nevne det.

Skrevet

Os på 3500

Uføretrygd med forsørgertillegg ca 13-14 tusen

barnebidrag ca 1000

barnetrygd ca 2000

kontantstøtta 3300

Faste utgifter på rundt åtte tusen i måneden.

Eneste grunnen til at jeg har såpass mye er pga uføretrygden med forsørgertillegget.

Skrevet

Jeg har full os, barnetrygd+småbarnstillegg, bostøtte på 2100,-, har hatt kontantstøtte, men får nå dekket 64% av bhg, lånekassa(studerer), bidrag på 1660..

Jeg har husleie på 4500,-

Skrevet

Med budsjett mente jeg inntekter og utgifter. Hvor mye setter dere av til det forskjellige?(mat,strøm,klær etc.)

Skrevet

Har 23 tusen i inntekt (utbetalt), har åtte tusen i utgifter som er faste, husleie på fem tusen, strøm på rundt fem hundre, mobilregning på rundt fem hundre, betaler en tusenlapp i måneden på datan min og en tusenlapp i måneden på studielånet. Da har jeg igjen 15 tusen som jeg bruker på mat,klær, toalettartikler,buss, osv. Har sjelden noe budsjett på hvor mye jeg bruker av disse på mat feks, men hver måned drar jeg på butikken og handler inn stort, fyller opp frysern med feks kjøttdeig på tilbud, og annet som var på tilbud. Hamstrer inn bleier osv på tilbud. Så skulle jeg da blakke meg, noe jeg utrolig nok alltid klarer selv om jeg har mye å leve av, så er det fullt både i fryser og skap osv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...