Gå til innhold

Sove-tull.....noen som har råd?


<3 snart mor til 3  <3

Anbefalte innlegg

Jenta mi blir snart10mnd...soving har gått som smurt helt til NÅ....begynner og bli litt småbekymret med tanke på at jeg skal ut i jobb om 2 mnd og da vil jrg kanskje ikke ha så mye ork til lange kamper på kvelden...hun begynte og tulle litt før ferien så vi har vel skjemt henne bort litt fordi hun driver og får tenner og hun utvikler seg masse nå så hun er kanskje litt sutrete...men nå er problemet at hun nekter og sove på dagen uansett hvor sliten hun er..blir rasende hvis hun sovner og jeg legger henne i senga eller prøver og legge henne når hun har vært oppe i 5 timer uten og sove....så går jeg da hjemme med ei halvtrøtt snuppe hele dagen og når pappan kommer hjem og vi skal spise middag da skriker hun masse fordi hun er overtrøtt men da er det for seint med dupp ellers blir kvelden ødelagt..men vi klarer ikke alltid holde henne oppe til 19 engang før hun sovner og da våkner hun ved 20 tida og holder det gående til 22...får absolutt ingen tid med samboeren min og er veldig sliten og lei nå..vi hadde super-rutine men plutselig så endret det seg når hun begynte og snu seg på magen ig det skjedde mye med utviklingen og vi prøver og lage nye tider osv men uansett hva ender det alltid med samme rundene hver kveld med legging..opp på fanget...hyling ig skriking..(må si at hun sover hele natta)...blir det bedre når hun kommer i barnehage kanskje?må vi rett og slett bli mer bestemte at kl 19 så er det natta samme hva?jeg tror nå at teorien med sove-toget ikke duger for nå er hun så bestemt at vi må vise at kl 19 er det senga samme hva?ikke vente og vente og ta henne opp på fanget og prøve og legge igjen til hun gidder og sove?for da kan vi holde på i 3 timer vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

ikke lett det der... sliter litt med legging selv, for hun vil bare snu seg over på magen og reise seg opp.

så etter ferien har jeg gitt litt opp og leggre henne i vogna istedenfor. eller går en tur med bæresjal/sele. ..ellers blir det en laaaang kamp i for å få henne til å sove i senga til liten nytte, for da hun sover hun bare en liten halvtime..

 

det med sovetoget: trikset er å legge henne når hun begynner å bli trett, (glemme klokka egentlig), går det for lang tid, blir hun overtrøtt, og så har man dt gående.. derav rekke toget, for når hun blir overtrøtt har toget gått...

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår gutt har hatt veldig nytte av å ligge i sånn pose, slik at han ikke får rullet seg rundt, særlig etter at han ble skikkelig aktiv.

For han er det trygt og godt å sove i posen sin, og han våkner ikke og gråter om kveldene. Det gjorde han i ferien, da fikk vi ikke brukt posen der vi var, og han våknet om kveldene og gråt og gråt.

 

Vet ikke om det fungerer på såpass store barn hvis dere ikke har brukt det før, men det er hvertfall et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt problemer på kveldene og holdt på i opp til en time, og gikk inn og ut av rommet hele tiden. Hun reiste seg opp og stod og gråt så fort jeg var ute av rommet.

Fikk en slik sovepose, og har nå brukt den i halvannen uke. Nå går legginga så fint. Synger og legger henne ned.

Og hun sovner som regel på 5 min...SJeldent jeg hører en lyd til og med. Herlig.

 

På dagtid ga jeg opp soving i senga for noen mnd siden. Det var bare helt uaktuelt for henne. Så jeg legger henne i trilla om vi er inne, ellers så sover hun i vogna om vi er ute på noe. Sover som regel to lurer i løpet av dagen. Men får ikke sove etter 16.30, og jeg legger henne da tre timer etter siste luren.

Ikke lett å vite hva man skal gjøre da..de forandrer seg jo så ofte i denne perioden.

 

Jeg ville iallefall ikke ta henne opp og ut i stua etter endelig leggetid på kvelden, samme om hun da våkner 20. Ammer du?

Prøv å gi henne litt drikke i senga ( pleier å gi vann jeg da..), elle ta henne opp og gi henne flaske/pupp på sengekanten for så å legge henne tilbake i senga. Det pleier å funke her iallefall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...