Hanne_marte Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 noen som kan forklare meg hvordan jeg søker om/ krever keisersnitt? ønsker keisersnitt denne gangen pga totalruptur ved sist fødsel. har fått beskjed om at jeg KAN fø vaginalt, men har bestemt meg for at jeg ikke tør å ta sjansen. har mye problemer nedentil etter sist og vill ikke risikere at det blir verre. håper noen kan forklare meg hvordan jeg går frem for å få det som jeg vil.
kleine Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Hei Hanne Marte:) Du må få time hos fastlegen din og forklare problemet til han. Deretter må han henvise deg til en lege/gynekolog ved det sykehuset du ønsker å ta keisersnitt/føde. Så blir du innkalt til samtale ang elektivt sectio, altså planlagt keisersnitt. Da er det viktig best du forklarer ting som det er til gynekologen, og sier at du ikke vil ta sjansen på å føde vaginalt etter totalruptur ved sist fødsel. Lykke til, ordner seg nok:)
Hanne_marte Skrevet 12. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2008 takk for svar. har fått en henvisning til gyn på sykehuset. så det er der jeg må si at jeg ønsker ks?
kleine Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Ja, tror nok det er hensikten med samtalen:) Hvertfall så lenge du har informert fastlegen om at du gjerne ønsker KS
Yada Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Vil bare si lykke til, og håper du får det som du vil uten for mye "krangling"! Jeg skal snart til samme samtale på sykehuset, og gruer meg litt. Orker ikke tanken på å måtte "krangle" med øvrigheta. Men gruer veldig for vaginal fødsel, i og med at det ikke gikk sist. Håper vi kommer til greie og forståelsesfulle mennekser begge to!!
Pysjen Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 Jeg kan legge til at jeg skal ha ks av samme grunn. Den samtalen jeg var til på sykehuset varte toppen 5-10 min og det gikk veldig greit- de forsøkte ikke å overtale meg til noe annet. Lykke til
ChellBell - har født! Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 Uff, håper du får keisersnitt. Skjønner det er visst en stor kamp mange steder for å få det. Jeg var og snakket med gynekolog på sykehuset og fikk innvilget keisersnitt mens jeg satt der! Fant til og med dato for når bebisen skulle bli født i samme slengen Håper det ordner seg for deg og at du ikke trenger å krangle deg til det )
Fire småtroll Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Jeg hadde bare tenkt å ta det opp når jeg skal på den ordinære ultralyden jeg, da er jeg jo på sykehuset allerede og de kan velge selv om jeg skal diskutere det med gynekologen da eller få en time senere... For meg er det ikke noe annet alternativ da, jeg har hatt to vanskelige skulderforløsninger, siste gangen gikk det ikke noe greit med ungen. Hun har fått en varig funksjonshemning pga den fødselen. Så det er ingen tvil om at mitt bekken er litt for smalt. Tror ærlig talt ikke du får noe problemer med å få innvilget ks etter en totalruptur heller, du kan sikkert føde normalt uten å revne like mye igjen. Men presset mot endetarmsmuskelaturen under en ny fødsel kan føre til at du blir lekk selv uten å revne denne gangen, det alene bør være god nok grunn til å slippe en vaginal fødsel. Så vidt jeg vet får mammaene velge om de vil føde vaginalt eller med snitt etter en ruptur på sykehuset her. Du får det nok som du vil og kan slappe av uten å engste deg resten av svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå