Melony2 Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Hei. Er det noen som vet om butikker med mammaklær i Paris? Trenger også tips til butikker med barneklær som ikke er for dyre.
Makko med to små gutter Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 Jeg fant en butikk på det kjøpesenteret på den italienske plassen som hadde ganske godt utvalg av mammaklær, den solgte også endel barneklær...
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Jeg må bare spørre Makko.. Mener du Place d'Italie? Det store glasskjøpesenteret Italie 2? Jeg har ikke peiling på mammaklær dessverre, men jeg bodde like ved Place d'Italie og ble helt nostalgisk nå Det er jo ikke en del av selve turist-Paris Hvis du HI skulle komme til Place D'Italie bør du forsøke å finne frem til den lille brosteinsgaten bak kjøpesenteret som heter Butte aux cailles. Skikkelig herlig liten gate Når det kommer til klær i Paris er det eneste jeg vet at størrelse 40 i paris definitivt ikke er størrelse 40 etter norsk standard Lykke til
Makko med to små gutter Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Tale, - ja det er Place d'Italie jeg mener... fransken min er bare skitdårlig for å si det slik ;-)
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Herlig at det var Place d'Italie da, har du bodd i Paris Makko? HI: Hvis du vil sjekke ut dette kjøpesenteret så er det veldig enkelt å komme seg dit, da Place d'Italie er knutepunkt mht metro. Jeg tok selv linje 7, den rosa linjen på kartet. Men de fleste av linjene går til Place d'Italie. Det er bare ikke så vanlig at folk går av metroen der og faktisk får med seg kjøpesenteret og ting rundt der Det er ikke det finste stedet i Paris, men det kjøpesenteret inneholder alt du trenger..Det er umulig å overse det senteret, det slår deg i trynet med en gang du kommer opp fra metroen Bor du i Paris eller er du bare på ferie?
Melony2 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2008 Skal på "mammaferie" i fem dager med søsteren min. Vi har begge barn og jeg har en i magen. Gleder oss veldig. Har vært i Paris før og sett det meste av de store severdighetene, så nå blir det bre kos og shopping:-)
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Også må du spørre deg frem til gata som heter Butte aux cailles. Hvis du ikke snakker fransk så uttales det slik: but o kaij.. hehe bra forklart. Skriv ned gatenavnet og vis folk. I enden av den gaten er det en herlig fransk restaurant som heter chez michel. Der har du det du trenger av rødrutete duker, billig mat og kelnere som står på bardisken og roper ut bestillingene
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 rue de la Butte aux cailles er hele gatenavnet
Melony2 Skrevet 12. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. august 2008 Kan det stemme at Metroen er Porte d'Italie?
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 En ting til: Hvis dere er ved Bastille må dere finne frem til Rue de Lappe. Her liger en fantastisk liten bortgjemt bar som heter Bar sans nom. Her finner du de beste coctailene, sikkert uten alkohol også.. og interiøret er en blanding av teater og loppemarked Se mer på linken under: http://www.fra.cityvox.fr/bars-et-boites_paris/le-bar-sans-nom_10117/ProfilLieu
Gjest Tale30 Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 Metronavnet er Place d'Italie, hvis ikke noe har endret seg ra da jeg bodde der. Det kan være at Porte d'Italie er stoppet før eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå