Gå til innhold

Er h*n snill??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhr, lei av dette spørsmålet. Ja h*n har kolikk og ja, h*n gråter da, men det betyr vel ikke at h*n ikke er snill? Hva er h*n da? Slem for at h*n har vondt?? Hva skal jeg svare på sånt?

Er barn som sover hele døgnet snilt? Hva er snilt med det? Ikke være til bry?

Tenk dere om før dere formulerer dere slik!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Berre gled deg til du tek til å irritere deg over dei som tydelegvis meiner at unge er snill viss han søv heile natta og at du gjer noko feil viss han ikkje gjer det.

Skrevet

Jeg synes også at det er et sykt spørsmål når det gjelder et lite barn. Hva skal man svare? Nei, han gråter ofte, så jeg tror det er antikrist jeg har født?

Skrevet

har man kolikk er man slem, sånn er det bare!

Skrevet

å gud nå kjente jeg at jeg fikk flashback fra alle bedreviterne som skulle blande seg etter jeg fikk sønnen min for noen år siden.

skulle tro de gikk inn for å så tvil og dårlig samvittighet hos nybakte mødre.

hvorfor er det liksom synd i en unge som ligger rolig å sover i kurven sin? alle sier jo "stakkar" når de ser på han. blir helt svett jeg.

det var bare 1 av 1000 eksempler jeg hadde.

også det med at ALLE skal fortelle deg hva du ikke må spise når du ammer, og da mener jeg ALLE. tilogmed veninner av bestemoren din som du aldri har sett før omtrent. skulle jeg hørt på alle hadde jeg sulta ihjel. for det var ingen matsorter som ikke var blitt nevnt, og ungen min hadde jo ikke vondt i magen en gang.

nei denne gangen kommer jeg til å bli skikkelig bitch når jeg har født. bare gled dere gamle "tanter"

(mulig jeg sporet litt av her kansje ehhh........)

Skrevet

Har irritert meg ofer dette selv. "Er h*n snill" Neida, ungen er født ondskapsfull og utspekulert... ARGH!

Og slutt å kommenter kroppen min!

Jeg trodde det skulle gi seg når babyen kom ut (samme dag får en høre at en har VELDIG STOR mage, er det TO der inne eller høhø? Også rett etterpå ny person, så LITEN mage du har? Mener de at babyen ikke får nok næring der inne kanskje, eller skal de bare gjøre en gravid nervøs?) Gått mye opp? Tatt av det alt etter fødselen? Blabla balææææææh!

Jeg var ute å trillet tur i byen da en mann i 50åra min mann kjenner såvidt stoppet og snakket med oss, og ba meg pakke inn puppene mine så jeg ikke fikk brystbetennelse! Greit nok at de er endel større enn jeg er vant med når de er full av melk, men HVORFOR skal nesten fremmede mennesker komentere PUPPENEmine? De er da aldri oppe til diskusjon under normale omstendigheter?

Og når babyen gråter, og svigermor nekter å gi babyen fra seg for hun skal "trøste", så blir det full utspørring "Har du spist LØK?" Ehhh, ja, bruker en løk om dagen til middag, har gjort det hele svangerskapet og fortsatt med det etter fødselen, sååå om babyen gråter nå er det kanskje fordi den vil til mammaen sin, så ta å gi meg den ungen NÅ med en gang!

Pjuh, der fikk jeg også ut litt innestengt frustrasjon, Takk!

Skrevet

Jeg for min del skjønner ikke at dere gidder ta dere så nær av at folk kommenterer eller kommer med "gode" råd. La det gå inn det ene øret og ut det andre. Om folk kommenterer at magen min er diger så er det helt greit. Den ER diger. At folk spør om babyen er snill så er det bare en litt klønete måte å spørre om babyen er rolig og enkel å ha med å gjøre. Ingen mener jo at en baby med kolikk er slem. Så hvorfor henge seg opp i formuleringen? Og all verdens gode råd om hva man bør og ikke bør spise er jo ganske enkelt bare å drite i :-) Synes mange mødre blir i overkant hårsåre. Folk slenger jo gjerne fra seg alt mulig piss i mange sammenhenger, ofte bare for å si noe.

Skrevet

hehe

og hva med alle som påpeker at man har lagt på seg på slutten? liksom :"TROR DU IKKE JEG HAR OPPDAGA AT VEKTA ER 21 KG OVER NORMALEN????"

liksom takk for opplysningen. hvorfor kan plutselig gud og hvermann påpeke at man har lagt på seg.

når man er høygravid er det vel normalt med noen ekstra kg + en bøtte med vann innabords.

og samme hvis man går på overtid......... så ringer et knippe mennesker 2-3 ganger for dag for å høre om "noe er på gang". det hjelper også skikkelig på frustrasjonen. og når ingenting er på gang, så kommer et knippe kjerringråd som SKAL virke.

sist gikk jeg 14 dager på overtid, og disse menneskene ringte ofte og vekte meg på morgenen for å høre. og med mellom 5 og 10 slike samtaler HVER DAG, så endte det med at jeg plugget ut telefonen av veggen, tråkket på den og kastet den. Da ble det stilt omsider:-)))

gubben lurte fælt når han kom hjem og ikke fant telefonen da HE HE HE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...