*Ønskergjerne* Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 jeg er ei jente på 23 år som er ny her. jeg å samb strever m å bli gravide;) håper på å komme i kontakt m andre i min/vår situasjon... tips-osv blir gladelig mottat;) har e.l. den 20.8:) så blir mye jobb dagene rundt ja:P
påtjukken Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 hei.. velkommen her:) eg er ei jente på 21 år (snart).. og prøver så klart å bli gravid.. dette blir andre ungen vår:) har ei jente på veldig snart 2 år.. er no i vår 3 pp (prøve periode), men tror det kan ta litt tid å bli gravid.. hehe masse lykke til:)
*Ønskergjerne* Skrevet 12. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2008 hei igjen å takk for koselig velkomst:) ja,tror jeg å samb. har prøvd i godt 7pp ca. men kjenner jeg er verpesyk- håper noe skjer snart:) takk,å lykke til selv:):)
påtjukken Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 ja eg er ikkje så tålmodig at det gjør noe så kjenner eg er VELDIG verpesyk.. tok 6 mnd før forloveden min sa ja til å prøve igjen så har venta LENGE... hehe.. men kan vel ikje klage enda når eg ser her kor lenge enkelte prøver... men lov å vere utålmodig for det:)
*Ønskergjerne* Skrevet 12. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2008 ja,har en samboer som gjerne vil jeg,å nå- så syns d begynner å drøye ut:P:Pååååååååååååhhhh!!! neida,kommer vel:) nysgjerrig på no- jeg jobber fulltid m noe fysisk tungt(tunge løft)å kan ikke jobbe der når jeg eventuelt blir gravid - hva gjør jeg??sier opp? har jeg krav på no da(penger)?
påtjukken Skrevet 12. august 2008 #6 Skrevet 12. august 2008 det er noen jobber gravide ikkje får jobbe i.. og da blir du sykemeldt viss ikkje jobben din har noe anet å sette deg til... men treng ikkje si opp for da mister du fødselspengene.. viss du vil si opp så er det bedre når permisjonen er over:) sier du opp får du engangsstøtta, og den er vel rundt 33000 kr (viss eg husker rett) men er det ingenting i jobben din en gravid kan gjøre så blir du nok sikkert sykemeldt.. men dette får du vite mer om hos legen din når du er blitt gravid:)
*Ønskergjerne* Skrevet 12. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2008 men den engangsstønaden-får jeg ikke den hvis jeg er sykeemeldt-eller har jobbet før graviditet? har ikke peiling på dette jeg:S nei,den jobben jeg har nå kan jeg ikke fortsette m som gravid(går ikke an å gjøre no anna heller) kan arbeide hjemme(gård)hvis jeg vil d da...
påtjukken Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 nei engangsstøtta får du ikkje viss du er i jobb.. usikker hvordan det er viss du er sykemeldt.. vet bare at du må jobbe 10 mnd og av dei 6 mnd i sv.skapet for å få fødselspenger.. da får du som det skulle vært en lønn viss eg har skjønt det rett.. eg mista jobben rett før eg fant ut eg var gravid, men fikk den igjen, (den ble selgt til noen andre) men dei som kjøpte den kutta meg ut når dei fant ut eg var gravid (dette er ulovlig, men hadde ikkje fått den nye kontrakten så kunne ikkje si noe på det) så eg fikk iallefall engangsstøtta.. men så lenge du jobber og får lønn så får du fødselspenger så regner med du får det om du jobber på gådr og.. men dette får du vite mer om på nav...
Trinidad33 Skrevet 13. august 2008 #9 Skrevet 13. august 2008 Hei! Jeg er også ny på BIM :-). Hvis du har en jobb som er for tung og belastende plikter arbeidsgiver å gi deg jobb som ikke skader deg og/eller fosteret. Hvis arbeidsgiver ikke kan gi deg andre arbeidsoppgaver har du krav på noe som heter svangerskapspenger fram til tre uker før termin. Da går du over på fødselspenger. Jeg veit ikke hvor mye de svangerskapspengene er, om det er full lønn eller en prosentandel av lønnen. Hør med NAV, de veit alt om slikt. Jeg er inne i min 2pp nå og tror jeg har eggløsning til helga. Det er rart hvor fokusert man blir når man først har bestemt seg for å prøve å bli gravid. Jeg tenker på det hele tiden.
monkri mamma til 4 Skrevet 13. august 2008 #10 Skrevet 13. august 2008 hei. j er ganske ny her j å. har 3 unger og prøver nå med nr 4. hadde el i går. tok el test og den var positiv. er i min 1pp nå. tok ut hormonspiral for 1 uke siden
*Ønskergjerne* Skrevet 13. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. august 2008 hei på deg:) ny du også ja-det var koselig å få respons;) er inne her ofte å leser,hehe:) en kjempebra side:) får høre med nav ang d,tror ikke d er noe anna å gjøre -er en ensformig jobb me tunge løft , å stress hele tiden...' får ta en nav tur når den tid kommer:) du får stå på i helga siden du har e.l:)så blir d nok bra:) som meg tenker jeg også på d en del...vil så gjerne at noe skal skje:) føler meg kjempeklar!!! hehe... snart pp 8 for meg,hehe-vi har ett opphold nå før vi skal sette igang igjen:)heldigvis er d ikke ett ork å gjøre d da:) hvis/når jeg blir d skal jeg holde meg på BIM! dere jenter som er her er full a informasjon å tips osv-håper d klaffer for alle når tida er riktig å dere er klare!:)
*Ønskergjerne* Skrevet 13. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 13. august 2008 hei monkri:) lykke til,hekk som bare d:) lykke til:) koselig at flere er nye her å deler tanker,info å div:) takk te alle som prøver
påtjukken Skrevet 13. august 2008 #13 Skrevet 13. august 2008 heisann... du, får eg spørre hva du jobber med? krysser fingrene for at alle blir gravid snart:)
*Lykkeliten* Skrevet 13. august 2008 #14 Skrevet 13. august 2008 Hei og velkommen til oss! =) Er en jente på snart 22år.. Har en liten en på 2år.. Prøvd på nr 2 siden desember 07..=) Ønsker deg lykke til!! =)
Dilldall Skrevet 13. august 2008 #15 Skrevet 13. august 2008 Hei hei. Jeg er 22 og dette er vår 1pp. Har ikke jevne sykluser etter p-pille slutt i mai, så jeg vet ikke når el kommer :/ Så planen er å kose oss ofte og krysse fingrene:P Er utrolig spent på hvor lang denne syklusen blir...
*Ønskergjerne* Skrevet 13. august 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. august 2008 hei igjen jenter:) ja,blir mye prøving i helga - iallefall så mye jeg orker - har arbeidshelg jeg:( snufs... jobber som avløser i 2 store fjøs,mye silo som må gies å mye stress for å få ting unna:) har 4 timer morgen å 5 timer kveld m så hard jobbing at svetten renner:pkan ikke være mye bra om jeg blir gravid... maria86 - sluttet selv på p pillen - men i fjor da , tok litt tid før mensen var regelmessig dessverre-men nå er den veldig på tide:) håper d er ett bra tegn , å håper d skjer noe snart:) mon tro om vi skal prøve litt i kveld eller vente til nærmere el? hehe... jeg kunne tenke meg å prata mer me jentene her inne - dristig nå men sikkert flere som sitter på msn inni-mellom , så gjerne legg meg til:) [email protected] jeg håper at alle som er inne her på bligravid blir d snart å at vi kan følge med hverandre:) hadde vært koselig:) flyttet mange hundre mil til samboeren jeg å har ikke fått så mange venner:S kanskje jeg er sær:p
påtjukken Skrevet 13. august 2008 #17 Skrevet 13. august 2008 heisann.. la deg til eg:) min er [email protected] flytta og for forloveden min... ett stykke, men samme fylket da... kjenner ikkje sånn kjempe mange her eg heller, men noen.. men har bodd her i 3 år no da... håper sånn eg er gravid... har litt stikking i magen, men tør ikkje håpe noe... og håper dåke andre og blir gravid:)
*Ønskergjerne* Skrevet 16. august 2008 Forfatter #18 Skrevet 16. august 2008 hei susi:) hvordan går d,tattt no test å sjekka ennå??? nysgjerrig!!! håper d klaffer for deg , har nok ikke skjedd no her ennå men jobber m saken:):)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå