♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 12. august 2008 #1 Skrevet 12. august 2008 Matlei og fødeklar. Trenger derfor tips for å få litt inspirasjon. Gjerne forslag på på en rett jeg kan servere venninne som kommer på besøk.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 12. august 2008 #2 Skrevet 12. august 2008 her vert det steikte pølser og kjøpepotetstappe. I går, på termindagen, var det grandis. No er det slutt på orken her, nemleg. Håper mamma lagar potetball eller lapskaus til oss ein dag snart...
Håperpåønskebaby Skrevet 12. august 2008 #3 Skrevet 12. august 2008 Hm... Fiskeboller i hvit saus? Meksikansk gryterett med hvitløksbaguetter (krydre den litt ekstra og se om den får fart på sakene kanskje). Pizza? Pølser i brød, med stappe, pasta eller ris?
Gjest Skrevet 12. august 2008 #4 Skrevet 12. august 2008 Minipizza av pitabrød eller Polarbrød. Utrolig lettvindt og godt! Jeg har brukt Mexikansk pizzafyll i pose som man bare blander med vann, og Pepperoni, skinke, bacon, purre, paprika etc. Serveres med salat.
temine Skrevet 12. august 2008 #5 Skrevet 12. august 2008 Her blir det spaghetti med tomatsaus, ost og kikerter. Oliven på meg og tulla, men ikke til pappaen. Også brød med olje og hvitløk:)
sullemor Skrevet 12. august 2008 #7 Skrevet 12. august 2008 kjøttboller i fløtesaus, poteter og grønnsaker.. Mmmm.. Lillemor elsker gulrøtter.
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 12. august 2008 #8 Skrevet 12. august 2008 Grillet kylling og fløtegratinerte poteter her:-) (coop sine ferdige i frosset pose - kjempegode!). Veldig lettvint - maten lager seg selv i ovnen;-)
Gjest Skrevet 12. august 2008 #9 Skrevet 12. august 2008 "Hjemmelaget" lasagne, altså kjøttdeig, pastasaus, pastaskruer og maasse ost på toppen i ovn til skruene er "kokte" og osten er gylden:) Mm..
Mrs. Bouquet Skrevet 12. august 2008 #10 Skrevet 12. august 2008 Fiskegrateng fra frysedisken, hvot saus, poteter og gulrøtter. Kanskje ikke den mest fancy venninnematen.
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 12. august 2008 #11 Skrevet 12. august 2008 lasagne er jo godt. (kan gjerne ha i litt extra cajenne pepper å chilli. kanskje det får litt fart på sakene.....) Vi skal ha lettsalta torsk hos svigermor. mmmmm.... Håper ho kan det like godt som mamma.....
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 12. august 2008 #12 Skrevet 12. august 2008 ååå... kystens fiskegrateng, med eggesmør... nam!
Mamman til Ovedie Skrevet 12. august 2008 #13 Skrevet 12. august 2008 Her blir det fiskebolleform :-) Lager fiskeboller i hvit saus som vanlig, men legger det i ildfast form og tilsetter babygulrøtter og brokkolibuketter kan også ha poteter i, samt krydrer med karri :-) avslutter med litt gratineringsost på toppen :-) Nyyydelig :-) Server gjerne litt ferske rundstykker eller brød på siden :-)
husmus &2 Skrevet 12. august 2008 #14 Skrevet 12. august 2008 Her blir det enten fiskeboller eller taco gitt. Gjerne begge deler, men det blir kanskje litt voldsomt
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 12. august 2008 #15 Skrevet 12. august 2008 Retting: det vart brødskiver med pølse og majones på meg. Mamma henta junior i barnehagen og tok han med seg heim til dei, er han fekk fiskebollar i kvit saus. Er bra at han får i seg ein fornuftig middag i det minste, sjølv om mora ikkje orkar å koke ein potet for tida.
Mamman til Ovedie Skrevet 12. august 2008 #16 Skrevet 12. august 2008 Glemte noe av det viktigste da.. hehe.. Stek baconterninger og ha det også i den ildfaste formen før den settes i ovenen og gratineres :-)
Gjest Mammamoms Skrevet 12. august 2008 #17 Skrevet 12. august 2008 Jaja, her ble det en meny på McDonald's... Har lyst på noe godt, mer hjemmelaget i morgen!
Pooh Skrevet 12. august 2008 #18 Skrevet 12. august 2008 Her ble det kjøttkaker i brun saus, poteter og grønnsaker. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå