Gå til innhold

Hva blir det til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matlei og fødeklar. Trenger derfor tips for å få litt inspirasjon. Gjerne forslag på på en rett jeg kan servere venninne som kommer på besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her vert det steikte pølser og kjøpepotetstappe. I går, på termindagen, var det grandis. No er det slutt på orken her, nemleg. Håper mamma lagar potetball eller lapskaus til oss ein dag snart...

Skrevet

Hm...

Fiskeboller i hvit saus?

Meksikansk gryterett med hvitløksbaguetter (krydre den litt ekstra og se om den får fart på sakene kanskje).

Pizza?

Pølser i brød, med stappe, pasta eller ris?

Skrevet

Minipizza av pitabrød eller Polarbrød. Utrolig lettvindt og godt! Jeg har brukt Mexikansk pizzafyll i pose som man bare blander med vann, og Pepperoni, skinke, bacon, purre, paprika etc. Serveres med salat.

Skrevet

Her blir det spaghetti med tomatsaus, ost og kikerter. Oliven på meg og tulla, men ikke til pappaen. Også brød med olje og hvitløk:)

Skrevet

kjøttboller i fløtesaus, poteter og grønnsaker.. Mmmm.. Lillemor elsker gulrøtter.

Skrevet

Grillet kylling og fløtegratinerte poteter her:-) (coop sine ferdige i frosset pose - kjempegode!). Veldig lettvint - maten lager seg selv i ovnen;-)

Skrevet

"Hjemmelaget" lasagne, altså kjøttdeig, pastasaus, pastaskruer og maasse ost på toppen i ovn til skruene er "kokte" og osten er gylden:) Mm..

Skrevet

Fiskegrateng fra frysedisken, hvot saus, poteter og gulrøtter.

Kanskje ikke den mest fancy venninnematen.

Skrevet

lasagne er jo godt. (kan gjerne ha i litt extra cajenne pepper å chilli. kanskje det får litt fart på sakene.....)

Vi skal ha lettsalta torsk hos svigermor. mmmmm.... Håper ho kan det like godt som mamma.....

Skrevet

ååå... kystens fiskegrateng, med eggesmør... nam!

Skrevet

Her blir det fiskebolleform :-) Lager fiskeboller i hvit saus som vanlig, men legger det i ildfast form og tilsetter babygulrøtter og brokkolibuketter kan også ha poteter i, samt krydrer med karri :-) avslutter med litt gratineringsost på toppen :-) Nyyydelig :-) Server gjerne litt ferske rundstykker eller brød på siden :-)

Skrevet

Her blir det enten fiskeboller eller taco gitt.

Gjerne begge deler, men det blir kanskje litt voldsomt :D

Skrevet

Retting: det vart brødskiver med pølse og majones på meg. Mamma henta junior i barnehagen og tok han med seg heim til dei, er han fekk fiskebollar i kvit saus. Er bra at han får i seg ein fornuftig middag i det minste, sjølv om mora ikkje orkar å koke ein potet for tida.

Skrevet

Glemte noe av det viktigste da.. hehe.. Stek baconterninger og ha det også i den ildfaste formen før den settes i ovenen og gratineres :-)

Gjest Mammamoms
Skrevet

Jaja, her ble det en meny på McDonald's...

Har lyst på noe godt, mer hjemmelaget i morgen!

Skrevet

Her ble det kjøttkaker i brun saus, poteter og grønnsaker. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...