Gå til innhold

Blodpropp, Høyt blodsukker...lMY GOD! ...itt klaging...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var å skulle ha fødselssamtale i dag....termin 19. sept så ikke så lenge igjen til jenta vår kommer. Men har hatt blodpropp siden sist jeg var og går på blodfortynnende...og nå viste det seg jeg hadde noe høyt blodsukker...som da kan indikere svangerskapsdiabetes....

 

Skulle tro jeg var feit og opp mot 40 år med disse diagnosene...men nei...var godt trent og med en bmi på 20,6 når jeg ble gravid. Har holdt meg i god form hele livet...trent og spist passe sunt...hjelper tydeligvis ikke...ironisk bare..

 

min teori er vel at det er slik at siden jeg var så godt trent i utgangspunktet og at etter jeg fikk blodpropp gikk aktiviteten betraktelig ned. I tillegg er noe søtt hver dag å foretrekke ;0) Men det er jo mange andre som spiser like mye søtt som meg, men som ikke har økt blodsukker av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda...d her er individuelt og ikke avhengig av BMI og alder. (Joda...Det er større risiko for slike plager med høy alder og BMI, men du trenger ikke nødvendigvis å få slike plager for det.)

 

Kjenner meg nesten skyldig i et eller annet her jeg sitter, 36 år og med en BMI på over 30...men du verden, så fin form jeg har vært i helt til nå :) Vil understreke at jeg er av de aktive overvektige....grunnlaget var godt lagt, med "joggeturer" og lange gåturer. (Lange gåturer vil i mine øyne si på ca en mil og litt i overkant.)

 

Det som har slitt på meg er begrenset aktivitetsnivå fra mnd nr 4. Frøkna ligger laaaaangt ned i bekkenet og det måtte det tas hensyn til. Gleder meg til å komme i aktivitet igjen :)

 

Du har et fabelaktig grunnlag til en rask rekonvalesensperiode etter fødsel! Ta med deg det du :) Pass på slik at du får den oppfølgingen du trenger nå i innspurten. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...